سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آغاز مطالعه و طراحی ایجاد راسته‌های کتابخوانی در قالب فضاسازی پیاده‌روها و مجاورت فضاهای دانشگاهی خبر داد.

کتابخوانی

محمد مویدی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جزئیات طرح «پارکلت» در معابر مجاور فضاهای دانشگاهی تهران گفت:‌ این شرکت به دنبال آن است تا پس از مطالعه و طراحی ایجاد پارکلت‌های فرهنگی، مکان‌هایی در مجاورت مراکز آموزشی شهر تهران را به راسته‌های فرهنگی- کتابخوانی تبدیل کند و این طرح تا اواخر مهرماه نهایی و محل اجرا هم مکان‌یابی  می‌شود.

پارکلت یک فضای اضافی در پیاده‌رو است که برای عابران امکان توقف، نشستن و استراحت را هنگام عبور و مرور در خیابان‌ها فراهم می‌کند.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری در ادامه توضیح داد: در این طرح با پیش‌بینی مخازن کتاب در حاشیه معابر، امکان مکث و استفاده شهروندان اعم از دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان از کتاب فراهم خواهد شد. از سوی دیگر در این فضا، امکان رونمایی از آخرین کتاب‌های منتشر شده برای مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی وجود خواهد داشت.

او افزود: اکنون نقاطی از شهر در حال شناسایی هستند تا ابعاد ترافیکی، ایمنی و امنیتی اجرای طرح مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، بنابراین پس از دریافت مجوزهای لازم از حوزه‌های فنی،ترافیک و با انتخاب پیمانکار فرایندهای اجرایی مربوطه انجام می‌شود. اجرای این قبیل طرح‌ها موجب تقویت و توسعه فضاهای فرهنگی شهر است و اگر با رضایت و استقبال شهروندان مواجه شود در سایر معابر دانشگاهی که پتانسیل اجرای طرح را دارند، تکرار خواهد شد. 

مویدی گفت: اکنون یکی از مکان‌های مشخص شده، خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران است که توسط کارشناسان در دست بررسی و مطالعه است.

کد خبر 701506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha