سرمربی الاتحاد کلبا اولین مصاحبه خودش را پس از رفتن از ایران انجام داد.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرهاد مجیدی سرمربی فصل گذشته استقلال پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، از جمع آبی‌ها جدا شد و به اتحاد کلبا امارات پیوست. مجیدی یکشنبه شب مهمان برنامه ضربة البدایة از شبکه الریاضیة امارات بود.  

مجری این برنامه گفتگو را با این صحبت‌ها آغاز کرد: من فرهاد را بیش از ۲۱ سال است می‌شناسم و اولین گفتگوی ما به سال ۲۰۰۱ بازمیگردد. در آن گفتگو که فرهاد تازه به امارات آمده بود، درباره شخصیت او صحبت کردیم. او چه در داخل و چه خارج از زمین، یک شخصیت خاصی دارد که آدم دوست دارد همیشه با او صحبت کند. فرهاد در لیگ ما دستاورد بزرگی دارد و در ۴ تیم مطرح امارات بازی کرده و به قهرمانی آسیا رسیده است. او بازیکن بزرگی است و در لیگ ایران به دستاورد فوق‌العاده‌ای با استقلال رسید. او یک مربی جوان است.

*فرهاد بازیکن چگونه وارد عرصه مربیگری شد؟ در کجا کار کردی که توانستی به سرمربیگری استقلال برسی و یکی از بهترین تیم های ایران را هدایت کنی؟

سال آخری که در الغرافه با آقای برونو متسو کار کردم، ایشان به من پیشنهاد آغاز کار مربیگری را داد. وقتی که فوتبالم تمام شد، راهی لندن شدم و دوره های مربیگری را گذراندم. چهار سال در انگلیس کلاس‌های مربیگری را پشت سر گذاشتم. پس از آن از طریق یکی از دوستانم ۸ ماه را در تیم زیر ۱۷ ساله‌های اسپانیول کار کردم. سپس تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را هدایت کردم و در ادامه سرمربیگری استقلال را برعهده گرفتم.

*در میان این تیم ها، سطح اسپانیول از همه بالاتر بود. آیا این تیم در سرنوشت تو تعیین کننده بوده است؟ بخصوص اینکه تیم زیر ۱۷ ساله ها بود و تو روی تیم بزرگسالان اشراف داشتی.

متسو خیلی به من تأکید داشت اگر می‌خواهم مربیگری را شروع کنم، ابتدا روی تیم‌های پایه کار کنم و این فرصت پیش آمد که با تیم زیر ۱۷ ساله‌های اسپانیول کار کنم. خیلی دوست داشتم در آنجا کارم را ادامه دهم ولی چون سرمربی استقلال (استراماچونی) جدا شده بود، از من خواستند به این تیم ملحق شوم و چون دیدم استقلال به من احتیاج دارد، کار مربیگری را از آنجا شروع کردم.

*اولین تجربه بزرگت در ایران با استقلال بود. از این مسئله ترسی نداشتی؟

در کل در زندگی ام چالش ها را خیلی دوست داشته ام. زمانیکه سرمربی استقلال شدم، شاید خیلی از هواداران که من را دوست داشتند، از من خواستند که این پیشنهاد را قبول نکنم و از صحنه مربیگری کنار بروم. ولی همواره این چلنج ها را در زندگی‌ام دوست دارم. یعنی همیشه دوست دارم تجربه جدید و کاری که خیلی‌ها می‌گویند از عهده‌اش برنمی‌آیی را انجام دهم. سپس با استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و توانستیم الریان قطر را ۵ بر صفر شکست دهیم. حضور در استقلال برای من تجربه خوبی بود. می‌دانید که استقلال یک تیم بزرگ است و واقعا شرایط مربیگری در تیم‌های بزرگ خیلی سخت است. ولی خدا را شکر توانستم موفق شوم. الان نیز به دنبال یک تجربه جدید در عرصه مربیگری هستم و به همین دلیل به فوتبال امارات آمده‌ام.

*‌می‌خواهم درباره انتقالت به اتحاد کلباء بپرسم. مذاکرات و تصمیم گیری چگونه بود؟ برای جدایی خیلی سریع تصمیم گرفتی به فوتبال امارات بیایی یا این پروسه زمان برد؟

واقعیت این است که جدا شدن از باشگاه استقلال برایم خیلی سخت بود. من شب‌ها به این مسئله فکر کردم و هواداران باشگاه استقلال را در ذهنم داشتم. چون می‌دانستم با جدایی من ممکن است دلخور شوند ولی فوتبال حرفه‌ای این را می‌طلبد دوره‌های دیگری را ببینید و فضاهای دیگر را تجربه کنید. وقتی که باشگاه اتحاد کلباء با من صحبت کرد، روی این پیشنهاد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که می‌توانم مربیگری ام را در کشور دیگری ادامه دهم. این دریچه جدیدی به روی مربیگری من بود. اکنون خوشحالم چون کشور امارات برای من جای جدیدی نیست. من و خانواده ام سالهاست در این کشور زندگی می‌کنیم. هر دو فرزند من در امارات به دنیا آمده‌اند و در اینجا به مدرسه می‌روند. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردم. خیلی خوشحالم که مربیگری‌ام را در کشور امارات ادامه می‌دهم.

سکوت فرهاد مجیدی سرانجام شکسته شد | می‌دانستم هواداران استقلال از من ناراحت می‌شوند اما حالا من خوشحالم

*می‌خواهم درباره تیم جدیدت اتحاد کلباء صحبت کنی. این تیم در چه سطحی است و چقدر برای شروع لیگ آماده هستید؟

من ۲ ماه است که با تیم اتحاد کلباء تمرین می‌کنم و نکات منفی و مثبت زیادی را در این مدت دیدم. ولی دوست دارم درباره چیزهای مثبت صحبت کنم. قبلا در فضای فوتبال امارات کار کرده‌ام. مدیران باشگاه افراد بسیار خوبی هستند. کسانی که در امر اداره باشگاه هستند، قبلا فوتبالیست بوده اند و کار کردن با آنها بسیار لذت بخش است. نکته دیگری که خیلی من را خوشحال کرده، جوانان تیم هستند که من را به آینده امیدوار کرده است. در گفتگویی که با آقای علی کانو مدیر باشگاه داشتم، از او خواستم که بازیکنان جوان بیشتری را به تیم بیاورند و اینها را به فوتبال امارات معرفی کنیم. بازیکنانی مانند: ناصر، سلطان عادل، ولید و... این افراد آینده درخشانی در فوتبال دارند و می‌توانند برای تیم ملی امارات مثمر ثمر باشند.

*برنامه لیگ اعلام شده است. در هفته‌های اول باید به مصاف تیم‌های البطائح، الوحده، الظفره، العین و شباب الاهلی بروید. برنامه ۵ هفته ابتدایی را سخت و دشوار می‌بینی یا برایت فرقی ندارد با چه تیم‌هایی روبرو می‌شوی؟

چون هنوز این تیم‌ها در لیگ امارت بازی انجام نداده‌اند، شناخت کاملی روی آنها ندارم. ولی فکر می‌کنم بعد از برگزاری سه هفته نخست، لیگ بخاطر بازی‌های تیم ملی امارات متوقف خواهد شد. با بازیکنان صحبت کرده‌ام، سه بازی با تیم‌های البطائح، الوحده و الظفره بازی داریم. فکر می‌کنم ۹ امتیاز را بگیریم.

*‌منظورت این است ۹ امتیاز را از ۵ هفته نخست بگیری؟

نخیر، از ۳ بازی!

*‌تا این حد اطمینان داری؟

مطمئن باشید که تیم ما توانایی لازم را دارد و می‌دانم از ۳ بازی نخست، ۹ امتیاز را می‌گیریم.

کد خبر 701409
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha