پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند فقدان همبستگی داخلی این رژیم، تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

روسای سابق ستاد کل ارتش اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، در یک مصاحبه مشترک نادر، پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش اسرائیل به لفاظی علیه ایران پرداختند و در عین حال چند نفر از آن‌ها گفتند بر این باورند که فقدان همبستگی داخلی تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این پنج نفر شامل ایهود باراک، موشه یعلون، گابی اشکنازی، بنی گانتز و گادی آیزنکوت اوایل هفته در مراسمی شرکت و درباره توافق احتمالی ایران اظهارنظر کردند. 

گانتز که در حال حاضر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است و پنجشنبه برای رایزنی ضد ایرانی به آمریکا سفر کرد، مدعی شد که حتی اگر این توافق که او آن را «پر از سوراخ» خواند، امضا شود، این رژیم توانایی مدیریت دارد. وی در ادامه ادعاهایش افزود: حتی اگر توافقی وجود داشته باشد، این پایان کار نیست و می‌دانیم که اگر لازم باشد چگونه از هر چیزی (نتایج) مثبت بگیریم. هر اتفاقی بیفتد از خود دفاع و در راستای منافع خود عمل خواهیم کرد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، گادی آیزنکوت هم در لفاظی خود مدعی شد: این واقعیت که ایران امروز از توان هسته‌ای نظامی برخوردار نیست، تنها مدیون تفکر ۲۵ سال پیش و اقدامات بسیار است. عملیات نظامی، سیاسی، محرمانه و فعالیت‌های دیپلماتیک اسرائیل - این همان چیزی است که ایران را از دستیابی به توانایی هسته‌ای باز داشت.

ایهود باراک در گذشته گفته بود که نتانیاهو در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ می‌خواست به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، اما ابتدا اشکنازی رئیس ستاد ارتش و سپس مقامات دیگر صهیونیستی مانع او شدند. او در پاسخ به این سوال که تصمیم به عدم حمله اشتباه بوده، گفت که «در آن زمان هیچ توافق داخلی در اسرائیل وجود نداشت و گفت که اکنون نمی‌توان فهیمد که اگر اسرائیل حمله می‌کرد، اوضاع چگونه پیش می‌رفت».

وی در ادامه گفت که شکست بزرگ‌تر اما این واقعیت است که اسرائیل و آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، طرحی برای مقابله با تهران ارائه نکردند. باراک با طرح اتهام علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: یکی از شکست‌های تاریخی سال ۲۰۱۸ این است که وقتی ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، اسرائیل و ایالات متحده باید حداقل دو «طرح ب» را درباره این که با ایرانی‌ها چه کنیم، با هم، جداگانه یا به‌صورت هماهنگ آماده می‌کردند.  فقدان چنین طرحی یک شکست تاریخی است و در این مرحله که ایران تقریباً در عمل یک دولت در آستانه هسته‌ای شدن است، ممکن است در حال حاضر هم باشد و ما نمی‌دانیم، در چنین واقعیتی، دشوار است که ببینیم چه اقدامی آن‌ها را چند سال به تعویق می‌اندازد.

طی روزهای گذشته تحرکات و لفاظی‌های مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و در یکی از جدیدترین اظهارنظرها، «دیوید بارنیع» رئیس موساد در نشست‌های اخیر خود درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی، این توافق را «فاجعه راهبردی» برای رژیم صهیونیستی خواند.

با این حال، رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی به عدم هماهنگی بین مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران اشاره کرده‌اند و بعد از بیان این اظهارات از سوی رئیس موساد، از اختلاف بین وی و نخست‌وزیر اسرائیل خبر دادند.

کد خبر 701021
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • شمس اله IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    55 37
    به یاری خداوند متعال اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند درود خدا بر دلاور مردان سپاه و ارتش غیور امنیت را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
  • مصطفی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    49 29
    مامرد جنگیم واز دشمن هیچ ترسی نداریم درود برشرف ایرانی افتخارمیکنیم درکشور امام زمان زندگی میکنیم
  • ح IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    37 22
    ... ما با افتخار میگیم که اتم داریم حق مسلم ماست اونا چرا داشته باشن ما چرا نداشته باشیم
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    20 21
    اخیراً گزارشی رو مشاهده کردم، اینکه صهیونیسم طبق برنامه چند سال گذشته، قصد دارد بعد از جنگ اوکراین بخش هائی مانند کیف را اشغال کند و کشور جدیدی برای خود بسازد و کشورهای کوچک اروپا مانند استان های خود بپندارد! ظاهراً سالهاست که متوجه شده اند دیر یا زود از منطقه غرب آسیا رفتنی هستند! محور مقاومت به خواسته خود خواهد رسید مطمئناً و چه آرامش و پیشرفتی در پس از نبود صهیونیسم خواهد بود. و بَدا به حال اروپای شرقی که بخواهند زیر سلطه این رژیم باشند. البته با وجود ایران اسلامی جای امنی برای صهیونیسم نخواهد بود انشاالله.
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    25 19
    اینا دوس دارن هر چ زودتر نابود بشن رژیم کودکش صیهونیستی
  • سید مرتضی IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    23 25
    حرف مفت که مالیات نداره . این ها اگر عرضه کاری رو داشتن ، در سال های طولانی مسؤلیتشون ، غلطی می کردن . الان بی کارن ، دور هم جمع شدن ، یه حرف رایگان در مورد ایران می زنن ، بعد پخش میشن و همه چی رو فراموش می کنن . انقلاب مقدس اسلامی اسرائیل و اذناب داخلی و منطقه ای آنها رو ذلیل کرد ، الحمدلله .
  • مجتبی‌اقاجانی IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    22 19
    مرده‌شور‌اسراعیل‌ونظامی‌هاش‌ببره‌یه‌مشت‌خوک‌کثیف‌بیشتر نیستن‌ان‌شاالله‌هر‌چه‌زودتر‌نابود‌بشن!
  • فدایی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب. IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    10 24
    این صهیونیستها ی بدبخت بیچاره چرا اینقدر از ایران عزیز وحشت دارند ؟ احتمالا شبها هم خواب ایران رو می بینند ؟!
  • جواددهستانی اردکانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    10 26
    شلیک یک گلوله به سمت ایران مساوی بامحو شدن اسراییل ازروی کره خاک زمین پس منتظریم دیوانه بنی گانتس وخوکهای کثیف اسرائیل وآمریکا واروپا واین همسایگان خوب ما که به شما اسکان دادند طفلکی ها کشورشان را باورند این خوک‌ها ناامن کردند به امید طلوع فجر ی با حاکمیت مهدی موعود (عج)
  • عباسمزنگ IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    13 19
    اسرائيل بشدت ازایران میترسد و حق هم دارد
  • آریا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 23
    چندتا پیر خرفت دور هم جمع شدن یه حرفای مفتی زدن .چرا اینقد اهمیت میدین به این حرفا. بزار دلشون خوش باشه
  • محمد DE ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    9 19
    بمب اتم حق مسلم ماست اگر کشوری باید بمب اتم داشته باشد اون ایران است نه اسراییل
  • مجیدم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    7 14
    ادعا همون زر اضافه هست که این قوم نفرین شده همیشه میزنند. خوب میدونندکه جزء حرف زدن کاردیگه ای ازدستشون برنمیاد. واین مرهون زحمات سپاه پاسداران هست که دشمن جرأت نگاه کردن به طرف ایران واسه تهاجم را ندارد.
  • خلیلی هستم IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 11
    اسرائیل هاخودشان خوب میدانندکه درمیدان نبردمقابل سپاهیان دلاورهیچ اقدامی جزبخاک خون کشیده شدن اسرائیل ونابود صدرصدشان چیزدیگری بدست نخواهنداورد
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 10
    اسرائیل از خداشه توافق بشه و امکانات هسته‌ای برگرده به زمان قبل ،با این کارا فیلم بازی میکنه
  • داود IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 7
    این پنچ نفر آگاهی کامل از این پایگاه صهونیستی در منطقه دارند،که هر روز فشار های روانی و سیاسی و اقتصادی در آن مضاعف می‌شود و بزودی توان مردم آنجا برای ماندن کم میشود و مهاجرت معکوس آغاز میگردد،این همان چیزی است که این پنج نفر مثلا سیاست مدار در لفاظه گفتند،دیگر مردم آمریکا توان پرداخت هزینه این پایگاه را ندارند،
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 3
    در صدسال گذشته انگلیس اسراییل و امریکا سه ضلع شرارت همه دنیا به لجن کشیدن.با سلطه گری با جنگ با فریب افکار مردم دنیا و خریدن نخبه ها و کسب ثروت ،الانه در نقطه نقطه دنیا ریشه زدن و کشورهارو به جون هم میندازن مال جان ادمارو به بازی گرفتن و متاسفانه تعدادی ساده لوح ازشون دفاع میکنن یا عده ای وطن فروشی میکنن.از اشخاص خاص تا روزنامه نگار تا مدعی دفاع از حقوق بشر وصدها رسانه که جنایتشون وارونه جلو دهند و دین ایمان که تنها مانع و ترس اونهاست از بین ببرن و به سخره بگیرن.به امید پیروزی که خدا وعده ان رو داده به شرط مقاومت
  • فضل الله صفا IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 9
    اگراسراییل به تاسیسات هسته‌ای حمله کند قبر خودرا کنده ازدست حامیانش هم کاری انجام نمی‌شود
  • FR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 2
    پنج قلاده پیر خرفت
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 18
    لعنت خداوند بر صهیونیست ها که تمام ملتها ی دنیا از رفتار و اندیشه بد خواهانه آنها در آسایش نیستن مرگ بر اسرائیل
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 14
    انشاالله اسراییل به زودی نابود خواهد شد.
  • Shahrokh IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 2
    کثیف ترین بی شرفترین و نانجیبترین کشور دنیا اسرائیل بچه کشه درود بر ملت بزرگ شریف آگاه با معرفت با معرفت ایران درود درود