عباس گلرو گفت: ما باید توانمندی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران را ارج بنهیم و هرگونه خدشه‌ واردکردن به آن، امری نابخشودنی و خیانت به آرمان‌های یک ملت است.

عباس گلرو

به گزارش همشهری آنلاین، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره موضع اخیر یکی از فعالان اصلاح‌طلب در مورد قدرت نظامی کشور و مقایسه آن با قدرت نظامی صدام و رژیم بعث عراق، گفت: ما باید توانمندی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران را ارج بنهیم و هرگونه خدشه‌ واردکردن و تشابه‌سازی به این شکل، امری نابخشودنی و خیانت به آرمان‌های یک ملت است که مظلومانه ایستاده و خودش را در این تلاطم ناامنی دنیا، حفظ می‌کند.

وی افزود: توانمندی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، مشروع و در چارچوب دفاع از کشور است که مبنای عقلانی و حقوق بین‌الملل دارد و با یک قدرت تجاوزگر که از توانمندی نامشروع نظامی خودش برای ایجاد بی‌ثباتی، ناامنی، کشتار و جنایت در منطقه استفاده می‌کند، متفاوت است.

گلرو با بیان اینکه ملت ایران همواره قدردان نیروهای مسلح خودش بوده است، گفت: دولت نیز گام‌های خوبی در مسیر ارتقای سطح توانمندی کشور در این زمینه برداشته است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت ثبات‌ساز در منطقه همیشه ایفای نقش کرده و تلاش داشته که از کشور و ملت‌های مظلوم منطقه در برابر تروریسم دولتی و گروه های تکفیری تروریستی، حمایت و حفاظت کند.

به گزارش فارس، حسین مرعشی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی در سرمقاله شماره اول شهریورماه روزنامه سازندگی، در یادداشتی با عنوان «رقابت اقتصادی به جای رقابت تسلیحاتی»، مطالبی در نقد برخی سیاست‌های کشور در عرصه نظامی و اقتصادی نوشته است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «اگر قرار بود در منطقه ما کشوری با قدرت نظامی، آقای منطقه شود، قاعدتا صدام برای این کار پیش‌قدم بود. صدام که احزاب متحدی مثل حزب بعث را در عراق تشکیل داده بود و ارتش منسجمی نیز داشت، با سیاست‌های نظامی‌گری عراق را به خاک سیاه نشاند. بنابراین، این تصورات چندان با واقعیات تاریخی منطبق نیستند. تجربه نشان داد لزوما این سلاح‌ها نمی‌توانند در طولانی‌مدت تاثیری در تعیین جایگاه و تدوین قدرت برای کشورها داشته باشند.»

کد خبر 700455
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha