رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: باید پلیس فضای سبز راه‌اندازی شود تا از بروز تخلفات پیشگیری و آنها را گزارش دهد.

درخت

به گزارش همشهری آنلاین، کرم نعمتی در جلسه شورای شهر خرم‌آباد گفت: باید پلیس فضای سبز در هر منطقه تشکیل شود تا دو یا چند نفر از بروز تخلفات پیشگیری کنند.

او افزود: اگر افرادی که مبادرت به قطع یا هرس غیرقانونی و غیراصولی درختان می‌کنند، جریمه شوند به طور حتم از بروز اتفاقات و تخلفات مشابه بعدی پیشگیری به عمل خواهد آمد اما دیده می‌شود که در این خصوص ضعیف عمل شده است.

نعمتی ادامه داد: وقتی می‌شنویم که شهرداری همواره از وجود نیروی مازاد گلایه مند است در حالی که به راحتی می‌توان این طرح را ظرف مدت زمان یک هفته عملیاتی کرد و با همین نیروهای موجود کار را آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به موضوع درختان کهنسال و خشک به عنوان تهدیدی برای شهر و شهروندان اشاره کرد و افزود: بایستی درختان کهنسال و خشکیده هر خیابان را شناسایی و آن‌ها را با رعایت ضوابط قطع کرد اما این اتفاق در صورتی بیفتد که به جای آن یک درخت و نهال جدید کاشته شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی درختان

نعمتی گفت: نباید اجازه دهیم که کسانی با ترفندها و روش‌های مختلف و ناجوانمردانه به خشک کردن درختان اقدام کنند و آن‌ها را از بین ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: اقدام دیگری که باید انجام شود راه اندازی بانک اطلاعاتی دقیق است از درختان سطح شهر که لازم است عوامل شهرداری هنگام صدور مجوزهای اولیه برای ساخت بناها در گزارش مربوط، تعداد درختان و سلامت آن‌ها را قید کرده تا بعدها شاهد بروز مشکلاتی مشابه مشکلات امروز نباشیم.

کد خبر 700353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    واقعا اینکار باید انجام بشه . مثل کرم ساقه خوار افتادن به جان فضای سبز دارن تخریب می کنند باقی مانده منابع گیاهی رو! این افراد هم مجرمن فرق نداره.