رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا درباره ساخت و ساز در باغات، گفت: کسانی که باغ دارند تنها می‌توانند ۱۵ درصد باغ خود را در دو طبقه بسازند و همین مصوبه منجر به شکایات بسیار در دیوان شده است. انتظارم این است که قضات دیوان مطابق با قانون به این شکایات رسیدگی کنند و آرای صادره از شورای شهر به کارشناسان واگذار نشود.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در نشست مشترک رییس دیوان عدالت اداری با  اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران  به همراه معاونین و شهرداران مناطق ۲۲ گانه گفت: مردم انتظار دارند اگر زمانی خلافی صورت گرفت در بستر عدالت نتایج را مشاهده کنند. ما به دنبال این هستیم تا از آسیب دیدن و ضرر و زیان مردم جلوگیری کنیم تا حجم پرونده‌ها کم شود چرا که هرچه تعداد پرونده‌ها کاهش پیدا کند، مردم رضایت بیشتری دارند.

چمران با اشاره به ارتباط زیاد شهرداری و دیوان عدالت اداری گفت: این ارتباط از گذشته وجود داشته و باید بیشتر هم شود. تأثیر تصمیمات شورای شهر در تمام کشور دیده می‌شود و اکثر مطالبی که میان شهرداری و دیوان عدالت وجود دارد مربوط به شکایت از مصوبات است.

او ادامه داد: موضوعاتی که وقت گیر است و پرونده زیاد تولید می کند، آرای ماده ۱۰۰ و آرای مرتبط به باغات است که  بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده‌اند و امیدواریم به نتایجی دست یابیم که تعداد پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

چمران با بیان اینکه هزاران پرونده ماده ۱۰۰ در دیوان وجود دارد، گفت‌: کاهش تعداد پرونده باغات نیز یکی دیگر از مهمترین خواسته‌های مدیریت شهری است؛ البته شهرداری تلاش می‌کند تا تعداد درختان را افزایش دهد. باغ‌های تهران همه از بین رفته‌اند و کسانی که باغ دارند تنها می‌توانند ۱۵ درصد باغ خود را در دو طبقه بسازند و همین مصوبه شورای شهر منجر به شکایات بسیار در دیوان شده است. انتظارم این است که قضات دیوان مطابق با قانون به این شکایات رسیدگی کنند و آرای صادره از شورای شهر را به کارشناسان واگذار نشود.

کد خبر 700299
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha