چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ۲۸۷ واحد مانده تا شاخص بورس به رقم ۳۷ هزار واحد برسد.

در معاملات روز چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۹.۸۹ میلیون سهم به ارزش ۴۱.۸ میلیارد ریال دست به دست شد و باعث شد شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) ۳۴۲ واحد افت کند.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم در معاملات این روز با ۸۴.۸۷ واحد افت به رقم ۹ هزار و ۲۴۹ واحد نزدیک شد و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز با ۸۴.۷ واحد کاهش به ۷ هزار و ۶۶۹ واحد بازگشت.

با روندی که بورس تهران در روزهای اخیر در پیش گرفته احتمال ظرف ۳ روز معاملاتی دیگر شاخص قیمت سد ۹ هزار واحد را نیز خواهد شکست.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام، شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم امروز ۱۹ واحد کاهش یافت و دادوستدهای امروز را در حالی به پایان برد که روی ۱۲ هزار و ۷۹۹ واحد ایستاده بود.

در جریان دادوستدهای این روز کاری بورس اوراق بهادار تهران، ۶۲ دستور خرید برای ۶۰۹ هزار و ۸۴۸ سهم آلومتک به ارزش ۴ میلیارد ریال صادر شد و در سوی دیگر بازار یک هزار و ۹۹ نفر در صف فروش ۳۰.۶ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۵۱.۳ میلیارد ریال ایستادند.

یک هزار و ۱۲۷ نفر نیز امروز برای فروش ۶.۸ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۱۲۲.۵ میلیارد ریال انتظار کشیدند و یک هزار و ۵۸۲ نفر نیز برای فروش ۱۱.۵۶ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۰۵.۲ میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

بازار فروش سهام امروز در بورس تهران داغتر از خرید بود و پس از ۳ شرکت یاد شده، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری توسعه، معادن و فلزات و پتروشیمی خارک با بیشترین حجم عرضه مواجه بودند.

کد خبر 69984

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز