شهرداری بارسلونا با اعطای کمک‌هزینه به ساکنان مناطقی با بیشترین آلودگی صوتی، آنها را در مناسب‌سازی محل زندگی خود یاری خواهد کرد تا کیفیت زندگی‌شان را افزایش دهد.

آلودگي صوتي -بارسلون

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات بارسلونا تصمیم گرفته‌اند گام‌های بلندی در برابر پدیده آلودگی صوتی شهر بردارند. اقدام پیشنهادی با تأثیر بر کیفیت زندگی شهروندان، محلات آرام و کم‌صدایی را به ارمغان خواهد آورد. شهرداری بارسلونا، چندین منطقه شهری را به عنوان مناطق تحت فشار صوتی تعریف کرده است و بودجه‌ای بالغ بر یک میلیون یورو را به این منظور اختصاص داده است که برای عایق کردن و کاهش صدا در ساختمان‌ها صرف می‌شود. مسئولان در مورد شهروندان ساکن در مناطق دیگر نیز این مژده را داده‌اند که این کمک مالی با تطبیق شاخص‌ها شامل آن‌ها نیز می‌شود.

ساکنان می‌توانند برای دریافت کمک‌های مالی درخواست دهند که از صندوق عمومی شهر تأمین می‌شود. یارانه‌های جدید بر اساس طرح‌های ترویجی شورای شهر برای کاهش آلودگی صوتی شهر در نظر گرفته شده است. صدا پس از آلودگی هوا دومین عامل محیطی است که بیشترین تأثیر را بر سلامت مردم دارد.

هدف این یارانه‌ها جایگزینی یا مناسب‌سازی پنجره‌ها در نمای اصلی ساختمان‌ها و همچنین تعویض درها برای کاهش اثرات آلودگی صوتی در منازل است. به این ترتیب، ساکنان مناطق موسوم به مناطق تحت فشار صوتی در شب (ZATHN) می‌توانند از کمک‌های اختصاص‌یافته شورای شهر برای بازسازی استفاده کنند. ساکنان این مناطق با توجه به شرایط خاص خود مبالغ متفاوتی را دریافت خواهند کرد.

بسته به تعداد خانه‌های موجود می‌توان کمک‌های مالی بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار یورو را برای هر مجتمع ساختمانی درخواست کرد که حداکثر تا سه هزار یورو برای هر خانه در نظر گرفته شده است. حداکثر مدت شروع کار پس از درخواست کمک‌هزینه نمی‌تواند بیش از چهار ماه باشد و باید حداکثر در هشت ماه نیز عملیات انجام شود.

بیش از نیمی از جمعیت بارسلونا در طول روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در معرض صدای بیش از ۶۵ دسی‌بل هستند که شاید دلیل صدای بلند اسپانیایی‌ها هنگام صحبت کردن باشد زیرا برای شنیدن صدای یکدیگر باید تن صدایشان را بالاتر ببرند. ترافیک منطقه‌ای، عامل اصلی تولید آلودگی در بارسلوناست.

منبع: ایمنا

کد خبر 699523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha