میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: اگر تحریم‌های نفت ایران برداشته شود، تهران می‌تواند کمی بیش از یک میلیون بشکه به بازار جهانی عرضه کند، این تغییر چندان اساسی نیست.

دكل نفتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در خصوص برجام گفت: اگر همه محدودیت‌ها (تحریم‌های آمریکا علیه ایران) برداشته شوند، ظاهراً ایران باید تلاش کند تا صنعت نفت خود را تا حدودی در سال آینده مدرن‌سازی کند که در نتیجه تحریم‌ها به بهترین شرایط نرسیده است و پس از آن، طبق برآوردها می تواند نفت صادر کند. ایران بعد از مدتی نه ۲.۵ میلیون، بلکه ۳.۹ می تواند تولید کند - این به گفته کارشناسان حداکثر میزان صادرات ایران است.

این به چه معناست که یک میلیون بشکه اضافی، کمی بیش از یک میلیون بشکه وارد بازار نفت می تواند بکند. در بازار جهانی نفت – این میزان کمی بیش از ۱ درصد از تولید جهانی است.

به گفته وی، این یک تغییر خیلی اساسی برای بازار جهانی نفت نیست.

گفتنی است، توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

کد خبر 699033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    بایستی برسیم به صادرات عربستان
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 1
    لطفا مذاکرات را تا پایان جنگ اوکراین ادامه بدید.مشخصه آمریکا الان با معضل سوخت و گرانی روبروست،خرش از پل گذشت بازهم ابایی نداره زیر توافق بزند.
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    2 یا 3 میلیون بشکه زندگی مرفه و راحت را برای این ملت فراهم نخواهدکرد. هم اکنون عراق با جمعیت یک سوم ایران بیش از 4 میلیون بشکه تولید داره. عربستان که 10 میلیون تولید داره باان جمعیت کم. پیش از انقلاب باجمعیت 30 میلیونی تولید 6 میلیون بشکه در روز بود. ایا وقتش نرسیده این ملت بعداز 43 سال طعم یک زندگی راحت را بچشد؟ یا زتدکی راحت فقط مختص اقازاده ها و فرصت طلبان است؟