رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: پس از شیوع کرونا زباله‌های عفونی از زباله‌های تر و خشک تفکیک نشدند.

سوده نجفی

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی در خصوص نقش شهرداری در جمع‌آوری و امحاء پسماندهای عفونی و بیمارستانی گفت: شهرداری وظیفه‌ای برای جمع‌آوری پسماند ندارد و به عنوان یک نهاد اجرایی مسئولیت بخشی از کار را تحت عنوان پیمانکار به عهده گرفته است.

او با بیان اینکه تمامی مراکز و اماکن بهداشتی درمانی باید به دستگاه‌های زباله‌سوز مجهز باشند، توضیح داد: اما تاکنون این اتفاق برای تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مطب‌ها اتفاق نیفتاده است، از این رو آنها موظف هستند برای جمع‌آوری پسماند عفونی و امحاء آن با سازمان پسماند شهرداری به عنوان پیمانکار قرارداد ببندند و هزینه آن را پرداخت کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکل عدم پرداخت هزینه جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی با مراکز ذیل وزارت بهداشت است گفت: در دو سال گذشته پس از شیوع کرونا با مشکل عدم تفکیک زباله‌های عفونی از زباله‌های تر و خشک مواجه شدیم که این موضوع آسیب‌های متعددی به همراه دارد.

نجفی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران جایگاه مدیریت شهری و سیاستگذاری را دارد، عنوان کرد: شهرداری باید موضوع تفکیک زباله‌های تر و خشک از پسماندهای عفونی را تعیین تکلیف کرده و در این خصوص به طور جد پیگیر باشد و اقدامات لازم و اساسی را انجام دهد.

کد خبر 698820
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha