معلمان برای ارائه مدارک و خوداظهاری درباره طرح رتبه‌بندی باید طبق زمان‌بندی ارائه شده به سامانه رتبه‌بندی مراجعه کنند.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین، رتبه‌بندی معلمان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد و با پیگیری مرکز فناوری وزارت آموزش و پرورش، سامانه رتبه‌بندی معلمان به آدرس rtb.medu.ir نیز فعال شد.

معلمان با توجه به زمان‌بندی اعلام شده باید اطلاعات خود را در سامانه رتبه‌بندی به آدرس rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفته است: چون این روند هنوز آماده نشده است و مقداری طولانی شده، با وزیر آموزش و پرورش توافق کردیم این ماه مبلغی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت کنیم و زمانی که احکام به سرانجام رسید نیز مابه‌التفاوت پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این مبلغ علی‌الحساب سرانه حدود یک میلیون تومان به ازای هر ماه است؛ ۶ ماه از سال قبل بوده و ۵ ماه هم در سال جاری است که مجموعاً ۱۱ ماه می‌شود. این ماه حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب واریز می‌شود تا زمانی که احکام آماده شد، ما بلافاصله کارسازی می‌کنیم که هم مطالبات گذشته پرداخت شود و هم ماهانه طبق سقف بودجه در نظر گرفته شده، پرداخت‌ها انجام گیرد و سعی داریم این ماه ان‌شاءالله این پرداخت را انجام دهیم.

فرهنگیان جهت ورود به سامانه باید نام کاربری خود که همان کدملی است در کادر اول وارد کنند و در کادر دوم رمز ورود به سامانه که همان رمز سامانه پروفایل (porofile.medu.ir) است، وارد کنند.

پس از ورود صحیح اطلاعات اولیه، وارد صفحه سامانه رتبه بندی معلمان می‌شوند، در اینجا باید گزینه فرم‌ها را انتخاب کنند و حوزه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه تعیین شده است.

در بخش شایستگی‌های عمومی - خود اظهاری اولین اطلاعاتی که در سامانه لازم است وارد شود اطلاعات مربوط به خود ارزیابی معلمان در زمینه شایستگی‌های عمومی است.

در این بخش شاخص‌های زیر تعیین شده است که باید برای مصادیق رفتاری تعیین شده یکی از عناوین عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و کم را انتخاب کنند.

۱. توجه فعال به کلام مخاطب (تماس چشمی، حرکت تاییدی سر و صورت).  ۲. درک مطلب مخاطب و ارائه بازخورد مناسب (توجه به محتوای کلام و احساسات طرف مقابل، پرسیدن سوالات روشن‌کننده مطلب). ۳. جلب توجه و گیرایی در هنگام صحبت کردن (استفاده صحیح از حرکات بدن و حالات چهره). ۴. رابطه حسنه با همکاران، دانش‌آموزان و اولیا. ۵. روان و رسا صحبت کردن (بدون تکرار کلمات و پرهیز از تکیه کلام، گفتار قابل فهم، لحن مناسب و فراز و فرود در سخن). ۶. حفظ آرامش و خونسردی و پرهیز از دستپاچگی در مواجهه با مشکلات. ۷. پیش‌بینی وقوع مسائل و انجام اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه.  ۸. شناسایی و راه‌حل‌های مختلف برای یک مسئله و ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر گزینه.

شایستگی‌های تخصصی ـ خود اظهاری شامل مصادیق زیر است:

۱. تسلط بر اهداف و محتوای تخصصی تدریس یا شغل.  ۲. تسلط بر طراحی آموزشی و نوشتن طرح درس روزانه و سالانه. ۳. تسلط بر روش‌های یادگیری ـ یاددهی (روش‌های تدریس یادگیرنده محور، مسئله محور، تعاملی و ...).  ۴. آشنایی با روش‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و طراحی سوالات استاندارد.  ۵. آشنایی با ارزشیابی و ابزارهای سنجش و شیوه‌های نوین تشویق و ترغیب دانش.

شایستگی‌های تخصصی ـ مدرک تحصیلی: در این بخش آخرین مدرک تحصیلی فرد نمایش داده می‌شود و در صورتی که تا قبل از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مدرک دیگری را به دست آورده است باید مستندات آن را بارگذاری کند.

سایر شاخص‌های مرتبط با حوزه شایستگی‌های تخصصی بدین شرح است:

شایستگی‌های تخصصی ـ دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی.  شایستگی‌های تخصصی ـ پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد.  شایستگی‌های تخصصی ـ تألیف و تدوین کتب.  شایستگی‌های تخصصی ـ تألیف و تدوین مقاله. 

در بخش شایستگی‌های حرفه‌ای ـ خود اظهاری این شاخص‌ها تعیین شده است:

۱. ایجاد محیط امن و آرامش بخش و به دور از تنش برای دانش‌آموز.  ۲. ایجاد ارتباط بین تجارب دانش‌آموز در کلاس درس با چالش‌ها و مسائل زندگی روزمره. ۳. ایجاد موقعیت‌های متنوع یادگیری برای دانش‌آموز با توجه به تفاوت‌های فردی آنان. ۴. توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموز (تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی). ۵. توجه و کشف توانمندی‌ها، علایق و استعدادهای دانش‌آموزان. ۶. توجه به رشد عقلانی، توانایی فکر کردن و افزایش درک و فهم دانش‌آموز و پرهیز از حافظه محوری. ۷. ایجاد شوق و انگیزه و انگیزش درونی در دانش‌آموزان (توجه به نیازهای دانش‌آموزان).

شایستگی‌های حرفه‌ای ـ کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره‌ها.

شایستگی‌های حرفه‌ای ـ طرح های آموزشی. شایستگی‌های حرفه‌ای ـ مشارکت در کارگاه‌ها و شوراها. شایستگی‌های حرفه‌ای ـ یادگیری مداوم، خلاقیت و نوآوری. تجربه ـ سنوات خدمت. تجربه ـ سابقه تدریس به همکاران. 

تجربه ـ دریافت تقدیرنامه. تجربه ـ دوره ضمن خدمت: در این بخش، اطلاعات مستقیم از سامانه ضمن خدمت دریافت شده و قابل ویرایش نیست. تجربه ـ ارزشیابی عملکرد سالیانه: اطلاعات این قسمت قابل ویرایش نیست.

کد خبر 698800
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    15 5
    در اعتراض به اینکار، هرگز وارد این سایت نمیشیم
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    15 75
    الان ماهی 1 میلیون تومان در کل به حقوق فرهنگیان اضافه شده چرا چپه گزارش می نویسید یک جوری نوشتید انگار ماهیانه 11 میلیون تومان افزایش حقوق داشتند.
    • --- IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 1
      سلام شما گفتین 11 میلیون واریز می شه چرا برای بعضی ها 8 نومان واریز شده
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    ۹۰۰ هزار معلم داریم هر نفر ۱۱ میلیون تومان فعلا علی الحساب ۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ = ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ × ۹۰۰.۰۰۰ بعد میگن چطور تورم ایجاد نمیشه بدبختیش رو ما کارگران بدبخت داریم می کشیم لذتشو اونا دارن میبرن
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      برادر این طلب یکسال معلم هست که ندادند! فقط با رسانه ای کردن، آبرو معلم را می برند. من معلم با ۱۵ سال سابقه ۷تومن می گیرم ولی یک آبدارچی ادارات دیگه ۱۵ تومن!
    • معلم IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      افرین حالا که ریاضیت خوبه 75هزار نیروی مهر افرین که همگی معلم هستن رو ازاین آمارت کم کن.. گول کلمه همه رو نخور گول اون عدد رو نخور .. واسه یه دفعه هم شده فکر کن چرا اسمی از ارگانهای دیگه و مزایای ماهانه اونا نیست؟ یه چرتکه هم برداربرو دخل اونا روهم حساب کتاب کن اونوقت متوجه میشی چی میگم
  • معلم IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    8 126
    هرمعلم؟ چرا تیتر دروغ میزنید؟ معلمان پیمانی مهر افرین رابا سوابق 12تا 20 سال سابقه کار راحذف کردن، ادم دردشو به کی بگه.. فقط بوق کرنا میکنید همون ماهی یه میلیونو هم به همه نمیدن.. از خدا بترسید همه ایران فکر میکنن ماهی 11میلیون اضافه شده به حقوق ما... آش نخورده و دهن سوخته بجای اینکه این تیترهای عوام فریبانه رو بزنید برید ببینید چرا حق بعضی از ماها داره ضایع میشه، چرا به اسم طرحهای مختلفی که ازش بی‌خبر بودیم امنیت شغلی نداریم.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    لطف کنید برای بانکی ها و نظامیان و شرکت نفت و شرکت آب و شرکت گاز و وزرات اطلاعات و وزارت ورزش و وزارت بهداشت و وزارت صمت و وزارت کشاورزی و ..... را همینطوری حساب کنید ملت شفاف سازی بشن /
  • فرهنگی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    ۱۱ ساله ابرومون رو بردید برای چندرغاز،حالا دیگه بارگذاری مستندات چه مسخره بازی دیگس که راه انداختین، هیچکس وارد این سایت نخواهد شد،اخه ادارات دیگه که به کارمندانشون چندین برابر حقوق و مزایا بی سر وصدا میدهند کی مستندات خواسته اند،
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    متاسفم برای شماهایی که انقدر ساده هستین که با یه خبر، بدون اینکه به صحت و سقم اون پی ببرین، میشینین و حساب کتاب تورم رو درمیارین!!! چن وقت پیش همه جا گفتن که به مناسبت عید قربان قراره ۵۰۰هزار تومن کمک معیشتی به معلما بدن، هنوزم که هنوزه خبری از اون ۵۰۰ هزار نیست!!!! درضمن مگه فقط معلما حقوق میگیرن که توی هر اخباری حرف از حقوق اوناست، مگه توی کشور، هیچ کارمندی بجز معلما حقوق نمیگیرن, اونم حقوقی که هیچکس از مقدارش خبر نداره؟!!!
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    11 1
    بارگذاری مستندات یعنی چی ؟ شما تا آلان با کدام مستندات حقوق می دادید؟ کارگزینی ها پس چکار می کنند فقط می خواهید وقت ملت را ضایع کنید تا از این را به پول وپله ای برسید
  • معلم IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 1
    سلام و عرض ادب و احترام اولا که درسته شما اخبار رو بازتاب میدین، منتهی این رو بدونین که ما معلمان از اینکه این اخبار به اخبار کذب تبدیل میشن همیشه ناراحتیم و از شما میخواهیم بیخیال سئوی مطلبتون بشین و حداقل نگارش مقاله هاتون طوری باشه که همه فکر نکنن الان چه خبره... و دیگه سر ماه وعده ها عملی میشه و ... محض اطلاع، واسه بنده 7959000 تومن ریختن و خبری از 11 میلیون نبود، هرچند که من ابدا دلخوش به این مقدارها نبودم! ثانیا، از خودتون بپرسید وقتی بودجه ی شش ماه دوم پارسال داده شده بوده، چرا باید علیالحسابش داده بشه؟؟؟ باید حداقل اون شش ماه رو کامل میدادن + سود تاخیری که این چندماه پرداخت نشده... از سه سال پیش که بحث رتبه بندی و اعتراضات داغتر شد، باقی ارگانها بدون بوغ و کرنا، حداقل 3 میلیون بهشون اضافه شد، این در حالیه که بعد از اینهمه مدت و اینهمه خبر روزانه، نهایتا چیزی حدود 2500 به معلمها اضافه میشه که تازه اگه بشه! پس لطف کنید، هروقت مبلغ پرداخت شد، اونوقت بی نهایت تیتر بزنید و ما هم قول میدیم بازدید کنیم! و من الله التوفیق