مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه دولت قبلی دولت «ما نمی توانیم» و دولت فعلی دولت «ما می توانیم» است، گفت: دولت سیزدهم، دشمن‌شناس است.

محمدحسن قدیری ابیانه

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن قدیری ابیانه عصر امروز(چهارشنبه ۲۶ مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت به دنبال این است که اقتصاد کشور را به برجام ربط ندهد چراکه برجام ممکن است به نتیجه برسد و یا نرسد و به اعتقاد من به نتیجه نمی رسد.

وی با بیان اینکه مسئله مهم آن است که کشور را معطل برجام نکنیم، افزود: دولت قبلی هشت سال کشور را معطل برجام کرد و روزهای آخر می گفت اگر به من اجازه بدهند یک ساعته می توانم مشکل برجام را حل کنم حال آنکه در مدت هشت سال نتوانست.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند رفع تحریم با دشمن است اما خنثی کردن آن با ما است لذا برنامه در این راستا قرار گرفته است، بیان کرد: دولت سابق گفته بود که بدون FATF نمی توان کاری کرد حتی ورود واکسن را به این قرارداد گره زده بود اما دولت سیزدهم اعلام کرده بدون FATF هم می تواند و مشکل واکسن را هم حل کرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت قبلی دولت «ما نمی توانیم» و دولت فعلی دولت «ما می توانیم» است، تأکید کرد: دولت سیزدهم، دشمن شناس است ضمن آنکه می داند آمریکا رو به سقوط است حتی آمریکایی‌ها خود به این مسئله اعتراف کرده اند.

وی با بیان اینکه در دنیا تحول بزرگی در حال انجام است و اقتصاد جهان از غرب رو به شرق می رود، با اشاره به مزیت های گسترش روابط با کشورهای همسایه، گفت: هر گامی اعم از کوچک یا بزرگ که در جهت تعامل سازنده و منجر به نتیجه انجام شود به نفع کشور است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه جهان از تک قطبی به سمت جهان چندقطبی شدن در حال حرکت است، ابراز داشت: ایران هر روز قدرتمندتر می شود گرچه فشار روی ما زیاد است ولی به اذعان دوست و دشمن رو به پیشرفت هستیم و براساس پیش بینی سازمان های بین المللی وضعیت ایران رو به بهبود خواهد بود.

قدیری ابیانه متذکر شد: دولت در اخبار مذاکرات به طور مداوم علامت های مثبت داده و به نوعی جامعه را منتظر به نتیجه رساندن برجام گذاشته حال آنکه این نوع اخبار ذهنیت جامعه را به نتیجه برجام متصل می کند، در واقع باید گفت ما معتقدیم برجام به نتیجه نخواهد رسید اما تلاش خود را خواهیم کرد و اساس را بر این می گذاریم که به نتیجه نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، غرب به شدت به ایران نیاز دارد اما این مسئله دائمی نخواهد بود ممکن است غرب گشایشی برای صادرات ما ایجاد کند تا مشکلات خود را حل کند اما به محض رفع مشکلات خود مجدد وارد فاز دیگری شود.

کد خبر 698667
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • بی نشان IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    4 1
    در اینکه دولت روحانی ضعیف بود هیچ شکی وجود ندارد.اما این دولت هم آش دهانسوزی نیست و در امور اقتصادی بسیار ضعیف است،فقط با فرمان و گفتار نمی شود حکمرانی مطلوب داشت،باید با تعقل،تفکر و کار خوب انجام دادن مشکلات کشور را رفع کرد.کار خوب کردن مهمتر از خوب کار کردن است.در ضمن باید به کارشناس محترم گفت اقتصاد و امنیت کشور به برجام گره خورده است چون اگر نبود مذاکره بی معنی بود
  • Hossein IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 1
    عملکرد این دولت هم چنگی به دل نمیزنه!...فقط تبلیغاتش از دولت قبلی قدرتمندتره!!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 1
    مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام؟ چه عنوان پر طمطراقی. یاللعجب!.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 1
      انجمننن، نخبگان، جهان اسلام،،🤣🤣🤣🤣🤣
  • محمود IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 2
    دولت قبل :ما نمی‌توانیم مالیات را افزایش دهیم دولت فعلی: می‌توانیم دولت قبل:ارز ترجیحی را نمیتوان بسادگی حذف کرد تورم می‌آورد دولت فعلی:ما می‌توانیم
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 0
    حالا که پول هم داریم.....بسم الله.ارزوی داشتن سلامت و رفاه برای همه مردم داریم