بازار فناوری نانو در ایران به دو حوزه محصولات و تجهیزات فناورانه تقسیم می شود و در حال حاضر ۱۱۹۰ محصول ایران ساخت در این دو عرصه ثبت شده است.

نانو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این تعداد ۹۶۱ مورد به حوزه محصولات فناورانه و ۲۲۹ مورد آن به عرصه تجهیزات تعلق گرفته است. اگر نگاه آماری به اعداد داشته باشیم، روند صعودی و رشد یافته تولید محصولات و تجهیزات ایران ساخت از سال ۸۷ به وضوح قابل مشاهده است. عددی که از حدود ۱۱ محصول و تجهیز آغاز شده و به ۱۱۹۰ مورد رسیده است.

این اتفاق هم دستاورد تلاش شرکت‌های دانش بنیان و حمایت‌های دولتی و سعی بر رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی فناورانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و هم افزایی های موثر میان بخش دولتی و خصوصی مهم‌ترین عواملی است که این اتفاق را رقم زده است.

محصولاتی که سهم بیشتر آن به حوزه تولید مواد اولیه، حمل و نقل و عمران و ساختمان می رسد. این تولیدات حاصل تلاش ۲۶۱ شرکت تولیدکننده محصول و ۶۴ شرکت تولیدکننده تجهیزات نانوفناورانه است. تولیداتی که با کیفیت بالا و کارایی زیاد به دست مصرف کنندگان صنعتی و خانگی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف ایجاد شفافیت بازار و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات فناوری نانو، اقدام به ایجاد واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو کرده است تا رقابت‌ها برای تولید این محصولات بیشتر شود.

کد خبر 698650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha