چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

شهرداری قشم اعلام کرد قطع درختان کنوکارپوس در خیابان های این شهر به علت مشکلات زیست محیطی و درخواست مردم بوده است.

قطع درختان 1

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته انتشار تصاویری از قطع گسترده درختان در جزیره قشم، بازتاب‌ داشته است.

در همین زمینه شهرداری قشم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حذف درختان کنوکارپوس از سطح شهر با توجه به دریافت حجم بالایی از گزارش ها و نارضایتی‌ های مردمی صورت گرفته است.

شهرداری قشم همچنین در این اطلاعیه اعلام کرده است: در خصوص خسارات زیست محیطی درختان کنوکارپوس، قطع این درختان با اولویت رفع مزاحمت‌های ناشی از تهدید سلامت جسمی شهروندان، جلوگیری از انسداد مسیر فاضلاب و خسارت به تاسیسات شهری، پیاده روها، معابر و دیوارها و جایگزینی با درختان بومی و شهری سازگار با محیط در کمیسیون ماده هفت شهر قشم با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و نماینده سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید.

همچنین اعلام شده تخریب زیرساخت‌های شهری، هزینه بالای هرس و نگهداری، ایجاد مشکل در شبکه برق و خطوط انتقال نیرو، انسداد و تخریب لوله فاضلاب خانه‌ها، آلرژی زایی و بروز مشکلات تنفسی در اثر گرده افشانی از مهمترین خسارات ناشی از رشد زیاد و مخرب درختان کنوکارپوس در قشم به شمار می‌رود.

استفاده از گونه‌های محلی به جای این درخت که نام دیگر آن «کهور آمریکایی» است، می‌تواند ضمن زیبایی هرچه بیشتر محیط‌های شهری، از عوارض وجود چنین گونه مهاجمی نیز جلوگیری کند.

کد خبر 698647
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha