دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران درباره پیگیری مطالبات شهرداری‌ها گفت: بخشی از مطالبات در سال جاری از طریق تهاتر نفت و املاک وصول خواهد شد.

مجمع کلانشهرها

به گزارش همشهری آنلاین، احسان متولی در یکصد و سیزدهمین مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در شهرداری تهران با ارائه گزارشی از عملکرد این مجمع اظهار داشت: پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت و مطالبات دریافت جریمه‌ها از پلیس راهور از جمله اقداماتی بود که از طریق این مجمع انجام شده است.

متولی، پیگیری نظام یکپارچه پرداخت الکترونیک شهروندی را از دیگر اقدامات این مجمع عنوان کرد و گفت: این اقدام از سوی بانک شهر انجام شد.

او همچنین پیگیری قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، پیگیری قانون استخدامی شهرداری‌ها، پیگیری جمع آوری سگ‌های ولگرد را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: جلسات خوبی با دیوان عدالت اداری و برای رفع مشکلات شهرداری‌ها برگزار شده است. رأی‌های متناقضی صادر شده بود که در این زمینه هفته آینده جلساتی با دیوان عدالت اداری برگزار خواهد شد و سایر موارد پیگیری می‌شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه شهرها مشکلاتی دارند که گریبانگیر کل کشور است، افزود: شرایط اقتصادی نامناسبی وجود داشت و همه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران، در این دوره کار خود را از زیر صفر شروع کردند و با وجود بدهی‌های فراوانی که وجود دارد هنوز نتوانستیم خود را به صفر برسانیم.

چمران نشست شهرداران را نعمتی برای رفع برخی مشکلات دانست و گفت: شورای عالی استان‌ها جایگاه خوبی برای شوراها است اما شهرداران خود باید تلاش کنند که در ارتباط با یکدیگر برخی مشکلات را رفع کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی فعالیت شهرداری‌های کشور در ایام اربعین به عنوان یکی از دستورات این نشست، اظهارداشت: اربعین یک نعمت بزرگ برای ما است و همه ما می‌دانیم که ارزش آن چقدر است و اثراتی بین ۲ ملت گذاشته شده و یک ملت و امت اسلامی هستیم.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی شهرداران، برخی از مشکلات کلان شهرها رفع شود.

کد خبر 698641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha