درحالی‌که ۳ روز از زمان معرفی هیئت انتخاب فیلم ایرانی به آکادمی اسکار گذشته است، گمانه‌زنی‌های متفاوتی دررابطه‌با این کمیته و روند ارسال نماینده ایران به آکادمی اسکار می‌شود.

اسکار

به گزارش همشهری آنلاین،  معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در آکادمی اسکار و همچنین گمانه‌زنی در رابطه با این انتخاب احتمالی این کمیته برای ارسال به اکادمی اسکار یکی از مباحث داغ این روزها در فضای سینما است.

در میان اخبار گمانه‌زنی‌هایی از احتمال انصراف ایران از این رویداد سینمایی گرفته تا معرفی نماینده احتمالی ایران در اسکار ۲۰۲۳  وجود دارد و حتی گاهی این آثار نیز با یکدیگر اختلاف فراوان دارند.

شاید اسکار برای فیلم‌سازان و حتی علاقه‌مندان به حوزه سینما به‌مثابه یک جام‌جهانی در حوزه هنر باشد، فستیوالی که تمامی کشورهای دارای سینمای شاخص در هر دوره دغدغه شرکت در آن‌را دارند.

ایران هم از این موضوع مستثنی نبوده و چالش‌هایی را از ابتدا و برای معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در این آکادمی گذرانده‌است. چالش‌هایی که از ابتدا و با حدسیات رسانه‌ها مبنی‌بر تلاش معاونت امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی برای تمدید مهلت اعلام لیست اعضا این کمیته بود.

حال بعد از گذشت سه روز از این مهلت برخی از خبرگزاری‌ها لیست افراد پیشنهادی خانه سینما برای عضویت در این کمیته را اعلام کرده‌اند.

اسامی پیشنهادی فهرستی متنوع از دست‌اندرکاران صنوف مختلف سینما است که البته در بین آن‌ها از چهره‌های مشهور تا افرادی که پیش از این در سیستم دولتی سینما مسئولیت داشته‌اند، هم دیده می‌شود.

برخی از افرادی که از سوی خانه سینما به  بنیاد سینمایی فارابی معرفی شده‌اند، به این شرح است: محمدعلی باشه‌آهنگر، لیلا حاتمی، محمد بزرگ‌نیا، جواد طوسی، سیدجمال ساداتیان، بهمن اردلان، حامد شکیبانیا، پرویز شیخ‌طادی، محمد آلادپوش، مریلا زارعی، امیر جدیدی، سیدمحمود رضوی، احمد میرعلایی، رسول صدرعاملی، محمد داوودی، محمدرضا دلپاک.

نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۳ را معرفی کنید

البته احتمالا این لیست شامل افراد دیگری نیز بوده است و درنهایت هنوز از سوی فارابی اعلام نشده است که کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار درنهایت شامل چه کسانی است. همچنین تاکنون گزارش عملکردی از سوی این کمیته اطلاع رسانی نشده است؛ امری که در برخی از سال ها به درستی انجام می شد ولی اغلب روند اطلاع رسانی شفاف و به موقعی نداشته است و همین امر باعث گمانه زنی ها و بعضا حاشیه برای سینمای ایران شده است.

سینمای ایران تا ۱۱ اکتبر (۳ مهرماه) مهلت دارد که فیلم انتخابی خود را به آکادمی هنرها و علوم سینمایی اسکار معرفی کند.

نام فیلم‌هایی چون «جنگ جهانی سوم» اثر هومن سیدی، «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند، «بی‌رویا» ساخته آرین وزیردفتری و… در میان آثاری دیده می‌شود که در این روزها از سوی رسانه‌ها به عنوان نامزدهای احتمالی انتخاب به عنوان نماینده ایران در اسکار مطرح شده‌اند.

کره جنوبی سومین کشوری است که به مراسم اسکار راه می‌یابد

کد خبر 698581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha