گروه ورزشی: انتظار فوتبال ایرانی برای حضور در المپیک همچنان پابرجاست و در هر دوره از ادوار مقدماتی رقابت‌های فوتبال المپیک شاهد بروز اتفاقات تکراری و همیشگی هستیم.

اختلاف کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در تعیین شرایط تیم المپیک از جمله عادت‌های همیشگی فوتبال ایران در ادوار گوناگون رقابت‌های مقدماتی المپیک بوده است.

این مسئله در مرحله مقدماتی المپیک 2012 باز هم دیده می‌شود. بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته المپیک در حالی از انتخاب سرمربی این تیم سخن گفته که مسئولان فدراسیون فوتبال نظرات متفاوتی در این خصوص دارند.روز گذشته علی کفاشیان رئیس فدراسیون در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی المپیک گفت: «من پیش از این دبیر کمیته ملی المپیک بودم و در حال حاضر عضو هیات اجرایی این کمیته هستم.

طی جلسات اخیر  پیرامون انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید ایران بحث و گفت‌وگو شد که آقای علی آبادی و دیگر اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کردند، استخدام کادر فنی برای این تیم با فدراسیون فوتبال است، ما هم برای گزینش سرمربی تیم امید مشکل خاصی نداریم و بدون شک با هماهنگی کمیته ملی المپیک بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد.»

نبی،‌ دبیرکل فدراسیون فوتبال هم تقریبا از همین موضع به تیم المپیک نگاه می‌کند. او در این مورد می‌گوید: «تعیین سرمربی تیم فوتبال امید جزو وظایف ذاتی فدراسیون فوتبال و کمیته تیم‌های ملی است و این کمیته کارآمدترین گزینه را برای این تیم به خدمت خواهد گرفت. اساسا تعیین و به کارگیری مربیان واجد شرایط به عنوان سرمربی تیم‌های فوتبال نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در چارچوب اختیارات کمیته تیم‌های ملی است و این کمیته وظیفه تعیین و بکارگیری نیروهای کارآمد در این زمینه را برعهده دارد و سایر بخش‌های مرتبط می‌توانند نظرات مشورتی خود را به این کمیته ارائه کنند.»

افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک اما اعتقاد دارد که نقش کمیته باید بیش از این باشد و فعالیت تیم ملی امید زیر نظر کمیته ملی المپیک آغاز شود. نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اما موضع متعادلی در پیش گرفته و خواهان تعامل دو طرف در انتخاب سرمربی است.

مهدی تاج در این مورد به خبرنگار همشهری گفت: «مشکل ما در این موضوع ندانستن نیست بلکه نخواستن در ندانستن است . البته ما مشکلی با کمیته ملی المپیک و تیم امید نداریم. همه جمع‌بندی‌ها و نتیجه جلسه برمبنای اجماع صورت می‌گیرد. جدا از شخصیت سازمانی افشارزاده به عنوان دبیرکل کمیته، فدراسیون ایشان را از نظر فنی صاحب نظر می‌داند و  قطعا در جلسات کمیته تیم‌های ملی از حضور ایشان استقبال می‌شود. ما با استفاده از نظرات ایشان موضوع را حل می‌کنیم.»

مهمترین موضوع در این شرایط انتخاب سرمربی است و اینکه فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید چه فاکتورهایی دارد؟

تاکنون اسامی چند مربی داخلی از جمله مظلومی،‌ یاوری، جلالی و پیروانی مطرح شده اما خبر موثقی در این خصوص منتشر نشده است. تاج در مورد فاکتورهای سرمربی تیم ملی امید گفت: «موضوع خارجی یا داخلی بودن سرمربی در جلسه کمیته تیم‌های ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد. آقای افشارزاده هم در این مورد به صراحت چیزی اعلام نکرده‌اند.

ما یک سری فاکتورها در نظر داریم که بر اساس آنها در خصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری خواهد شد. آقای مظلومی یکی از گزینه‌های بسیار خوب هستند، ‌آقای جلالی هم هرچند گفته‌اند برنامه‌ای در این خصوص ارائه نمی‌کنند اما برای ما گزینه مناسبی به شمار می‌روند اما در نشست اعضای کمیته تیم‌های ملی پیرامون انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری می‌شود و فعلا در این خصوص نمی‌توان نظر قاطعی داد.»

کد خبر 69849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز