دانشمندان در حال ساخت دست مصنوعی‌ (بیونیک) هستند که می‌تواند در هر مکانی، حتی مکان‌های دور افتاده با استفاده از اپلیکشن‌ها توسط متخصصان با قابلیت‌های جدید حرکتی، مطابق با نظر صاحب خود، به روز شود.

دست مصنوعی بیونیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این دست حتی توانایی صحبت کردن نیز دارد.  سیمون پولارد بنیانگذار کمپانی «کووی» شرکت سازنده دست‌های بیونیک (مصنوعی) گفته در صدد است فناوری بلوتوث را نیز به امکانات این دست مصنوعی اضافه کرده تا از این طریق متخصصان این کمپانی بتوانند آن را با استفاده از یک اپلیکشن، به‌روز رسانی کنند.

مدیر اجرایی «کووی» همپنین در اظهاراتی به این مساله اشاره کرد که ما قادر خواهیم بود تغییراتی را که پیش‌تر دور از ذهن مشتریان بود در این دست مصنوعی انجام دهیم.  این دستگاه بسیار قدرتمند است و اولین نوع دستگاهی است که از این گونه به بازار عرضه می‌شود. ساخت این دستگاه همچنین یک اقدام مفید جهانی محسوب می‌شود. 

همچنین گفته شده برخی دست‌های مصنوعی ساخت شرکت‌های رقیب را نیز می‌توان با استفاده از اپ‌ها کنترل کرد. اما پولارد در بخشی از اظهارات اخیر خود به این مساله نیز اشاره کرده که دست مصنوعی ساخته شده توسط  این کمپانی، توانایی صحبت کردن داشته و فرمان‌پذیر است و در واقع مانند عضوی از بدن عمل می‌کند.

دست‌های مصنوعی، تکانه‌های الکتریکی ناشی از حرکات عضلات قسمت بالایی دست را از طریق موتورهایی که در دست مصنوعی تعبیه شده، به آن منتقل و باعث ایجاد حرکت در این عضو مصنوعی می‌شوند. در نتیجه کاربر به طور مثال قادر می‌شود یک لیوان را در دستان خود نگه دارد، دری را باز کند یا تخم مرغی را بردارد.

کد خبر 698425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha