مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

رمز ارزها در چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند تا سال 2018، بیش از 1600 مورد از آنها وجود داشت! و تعداد آنها به طور مداوم در حال افزایش است. به این ترتیب تقاضا برای توسعه دهندگان بلاک چین (فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین) افزایش یافته است.

image-20220816142442-1.jpeg

اما در این بین، انتخاب پلتفرم معاملاتی مطمئن و سریع با امکان ارائه قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه ای بسیار اهمیت پیدا می‌کند. یعنی شما برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال یک پلتفرمی در دست داشته باشید که بتوانید هرلحظه قیمت‌ ارز های دیجیتال را رصد کنید.

مفهوم ارزهای دیجیتال

بهتر است ابتدا با مفهوم ارزهای دیجیتال به درستی آشنا شوید. کریپتوکارنسی نوع نسبتاً جدیدی از پول است که به روشی کاملاً متفاوت از ارز سنتی که همه ما هر روز استفاده می‌کنیم عمل می‌کند. اساسی‌ترین تفاوت این است که این ارز منحصراً یک ارز مجازی است، به این معنی که هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی برای ارز دیجیتال وجود ندارد که بتوانید در جیب پشتی خود نگه دارید.

همچنین به روشی منحصر به فرد صادر یا ایجاد شده است. واحدهای ارزهای دیجیتال جدید به جای اینکه توسط یک بانک مرکزی یا دولت تولید شوند، مانند دلار آمریکا، یورو و سایر ارزهای فیات، معمولاً از طریق یک فرآیند فناوری که شامل مشارکت داوطلبان از سراسر جهان با استفاده از رایانه‌هایشان است، وارد گردش می‌شوند. به همین دلیل است که رمزارز اغلب به عنوان "غیر متمرکز" توصیف می‌شود. رمز ارزها معمولاً توسط هیچ نهاد واحدی در هیچ کشوری کنترل یا اداره نمی‌شوند. برای ایمن سازی و اعتبارسنجی تراکنش های انجام شده با ارزهای دیجیتال، یک شبکه کامل از داوطلبان از سراسر جهان لازم است.

رمزارز چگونه کار می‌کند؟

در حالی که خود ارزهای رمزنگاری شده به عنوان رسانه‌ای برای تبادل یا ذخیره ارزش عمل می‌کنند، همه آنها به نوع خاصی از فناوری دفتر کل عمومی به نام "بلاک چین" برای ثبت داده‌ها و پیگیری همه تراکنش‌های ارسال شده در شبکه متکی هستند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط شبکه‌ای از مشارکت‌کنندگان داوطلب به نام «گره‌ها» و نه توسط یک واسطه مدیریت می‌شوند، باید سیستمی وجود داشته باشد که اطمینان حاصل کند که همه در هنگام ثبت و افزودن داده‌های جدید به دفتر کل بلاک چین صادقانه مشارکت می‌کنند. گره‌ها نقش‌های مختلفی را در شبکه انجام می‌دهند، از ذخیره یک آرشیو کامل از تمام تراکنش‌های تاریخی گرفته تا اعتبارسنجی داده‌های تراکنش‌های جدید و داشتن یک گروه توزیع‌شده از افراد که همگی نسخه‌ای از دفتر کل خود را حفظ می‌کنند.

نقش پلتفرم قیمت ارز دیجیتال در خرید و فروش آن چیست

چگونه ارز دیجیتال خریداری می کنید؟

هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد، اما کارشناسان می‌گویند که حداقل برای شروع، باید از اکثر آنها عبور کنید. ارزش کریپتو ساعت به ساعت در نوسان است و این می‌تواند به ویژه برای ارزهای کمتر شناخته شده صادق باشد. حتی ارزهای دیجیتال معتبرتری مانند اتریوم و بیت کوین سهم خود را از نوسانات تجربه می‌کنند، اما حداقل رکورد بیشتری در افزایش ارزش در طول زمان دارند. بیت‌کوین با ارزش‌ترین و پرفروش‌ترین رمز ارز موجود در بازار است که نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرده است.

پلتفرم‌های قیمت ارز دیجیتال می‌توانند در هر لحظه، قیمت ارزهای مختلف را در بازار جهانی به شما ارائه کنند تا بتوانید به راحتی روند تغییرات را مشاهده کرده و تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری بگیرید. اگر با چرخش قیمت‌ها در بازارهای ارز دیجیتال و در نظر گرفتن ریسک‌ها سرمایه‌گذاری همچنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستید، اکنون می‌تواند زمان خوبی برای خرید باشد.

با توجه به تحریم‌ها ما قادر به استفاده از پی پال و صرافی‌های خارجی نیستیم، زیرا خطر از دست رفتن  سرمایه را برای ما خواهد داشت. پس می‌توان از صرافی‌های ایرانی استفاده کرد. همچنین استفاده از یک صرافی که در کنار ترید کردن، قیمت ارز دیجیتال را نیز به شما یادآوری کند، بسیار حائز اهمیت بوده و مزیت محسوب می‌شود. صرافی ارز دیجیتال والکس یک صرافی مطمئن و سریع است که در کنار امکان معامله طیف گسترده‌ای ار ارزهای دیجیتال، امکان ارائه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را در پلتفرم وب سایت و اپلیکیشن های خود فراهم کرده است و شما می‌توانید نسبت به قیمت‌ها آگاهی پیدا کرده و به بهترین نحو معامله کنید.

موارد استفاده از ارز دیجیتال

در ابتدا، ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای ارز فیات بر اساس این فرض که قابل حمل، در دسترس بودن در سطح جهانی و ابزاری مقرون به صرفه برای انجام تراکنش‌های فرامرزی است، معرفی شد. اما، به‌جز استیبل کوین‌ها که به ارزهای فیات متصل هستند، ارزش دیگر ارزهای دیجیتال سطح ثبات مورد نیاز برای عملکرد موثر به عنوان یک وسیله مبادله را ندارند. در نتیجه، بیشتر دارندگان ارزهای دیجیتال توجه خود را به پتانسیل سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال معطوف کرده‌اند. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران بیشتر نگران احتمال افزایش قیمت یک ارز دیجیتال در آینده هستند تا اینکه آیا می‌توانند از ارزهای دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات استفاده کنند، بنابراین کریپتو در حال حاضر عمدتاً به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 698370

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز