لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت در صحن شورای شهر با رأی موافق اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

حضور  دادستان كل كشور در شوراي شهرتهران

به گزارش همشهری آنلاین، محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت، اظهار داشت: این پلاک به متراژ یک هزار و ۵۶ متر با ارزش ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه هشت واقع شده است.

او افزود: ما در تبصره‌ها این موضوع را لحاظ کردیم که شهرداری ملزم است درآمد حاصل از فروش را صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز واگذار کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز در این رابطه گفت: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری تهران با مشکل مواجه است، پیش‌بینی می‌شود که اعتبارات برای اورهال و تأمین تجهیزات در شهرداری تأمین نشود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم درآمد حاصل از فروش این پلاک به جای توسعه مترو به اورهال آن اختصاص پیدا کند.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در خصوص پیشنهاد تشکری هاشمی گفت: می‌توانیم ساخت، تجهیز و اورهال را در تبصره لحاظ کنیم که هر یک در اولویت بود، هزینه شود. ما بودجه جدیدی اضافه نمی‌کنیم و این درآمد، بخش غیرنقد منابع مالی به شمار می‌رود. منابع حاصل از فروش این پلاک در حوزه سرمایه‌ای صرف می‌شود و هزینه‌ای نیست. توسعه، تجهیز و اورهال مترو نیز اقدام سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از دو هفته آینده ساز و کار برای تحقق منابع مالی غیرنقدی محقق می‌شود، اظهار کرد: اکنون آمادگی برای تحقق شش هزار میلیارد تومان وجود دارد. هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز با یک بانک در بخش منابع غیرنقد تأمین خواهد شد و در گزارش ۶ ماهه، موارد جدیدی از تحقق منابع غیرنقد مطرح خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه فضای مورد نظر از درخت برخوردار است، یادآور شد: باید تبصره‌ای اضافه شود که خریدار نسبت به رعایت قانون و حفظ درختان این پلاک ثبتی اقدام کند.

کد خبر 698290
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha