ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است که می‌خواهند روابط میان مسکو و پیونگ‌یانگ توسعه پیدا کند.

PUTIN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره خبرگزاری کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که پوتین در نامه‌ای که   به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پایان اشغال شبه‌جزیره کره بوسیله ژاپن برای کیم فرستاده است می‌گوید روابط نزدیک‌تر در جهت منافع هر دو کشور است. 

پوتین در این نامه نوشت روسیه و کره شمالی «با تلاش‌های مشترک  به گسترش روابط دوجانبه سازنده ادامه خواهند داد» و افزود این کار به تقویت امنیت و پایداری شبه‌جزیره کره و منطقه شمال شرف آسیا کمک می‌کند. 

کیم نیز نامه‌ای برای پوتین فرستاده است و در آن می‌گوید دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن که شبه‌جزیره کره را در فاصله سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ اشغال کرده بود، پی‌ریزی شده است.

کیم همچنین به رسیدن همکاری استراتژیکی و تاکتیکی میان دو کشور به سطحی جدید به خصوص در تلاش‌های مشترک‌شان برای مقابله با تهدیدهای نیروهای نظامی متخاصم اشاره می‌کند. گرچه خبرگزاری کره این نیروهای متخاصم را شناسایی نمی‌کند، اما معمولا این اصطلاح برای اشاره به آمریکا و متحدانش به کار می‌رود. 

کره شمالی در ماه ژوئیه (تیر) دو «جمهوری خلق» جدایی‌طلب در شرق اوکراین را که تحت حمایت روسیه هستند، به عنوان دولت‌های مستقل به رسمیت شناخت و مقامات این کشور چشم‌انداز اعزام کارگران کره‌شمالی به این مناطق برای کمک به بازسازی را مطرح کردند.

این نامه‌نگاری میان پوتین و کیم جونگ اون در هنگامی انجام می‌شود که هر دو کشور با تحریم‌های بین‌المللی مواجه هستند- کیم به خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی کشورش و پوتین بر سر حمله روسیه به اوکراین.

کد خبر 698149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha