گروه حوادث- جواد عزیزی: والدین جوان 18ساله‌ای که در جریان یک درگیری خونین دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن فرزندشان، به 4 بیمار نیازمند زندگی دوباره دادند

این پسر جوان که سید محمد جواد مزیدی نام داشت، نیمه شب چهارشنبه گذشته به‌دنبال حمله سرنشینان یک خودروی پژو 206 در خیابان مجیدیه، به‌شدت مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان دچار مرگ مغزی شد.

برادر مقتول در گفت‌وگو با همشهری گفت: شب حادثه زمانی که جواد به همراه شوهر خواهرم برای پارک خودرو از خانه خارج شده بودند، چند جوان که سوار بر یک خودروی پژو 206 بودند به آنها فحاشی کردند و در همین هنگام بین آنها درگیری لفظی پیش آمد.

به‌دنبال این درگیری، یکی از سرنشینان خودروی پژو که چاقو در دست داشت، شوهر خواهرم را مجروح کرد  و سوار بر خودروی خود پا به فرار گذاشت.

سید جواد هم برای یادداشت کردن شماره پلاک خودرو و جلوگیری از فرار سرنشینان آن، به تعقیب این خودرو پرداخت  اما دقایقی بعد پیکر نیمه جان او که 2 کوچه آن‌طرف‌تر از محل حادثه روی زمین افتاده بود توسط اعضای خانواده‌ پیدا شد.

به‌دنبال این حادثه، پیکر جوان 18 ساله به بیمارستان گلستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جان او بی‌فایده ماند و وی دچار مرگ  مغزی شد.

وقتی پدر و مادر این جوان از ماجرا باخبر شدند، در‌حالی‌که به‌دلیل فوت فرزندشان در شرایط روحی بسیار بدی قرار داشتند، تصمیم گرفتند اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند و به این ترتیب، پیکر بی‌جان جواد برای انجام عمل جراحی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران انتقال یافت.

برادر مقتول ادامه داد: از آنجا که این حادثه در شب شهادت امام جواد ع  رخ داده بود، پدر و مادرم تصمیم گرفتند در راه رضای خدا، اعضای بدن برادرم را که در سال سوم دبیرستان درس می‌خواند، اهدا کنند.

وی افزود: آنها احساس می‌کردند با این کار روح جواد در آرامش خواهد بود و قلب او به تپیدن ادامه خواهد داد،بنابراین با اهدای اعضای بدنش موافقت کردند.

با انتقال پیکر بی‌جان جوان 18 ساله به بیمارستان مسیح دانشوری، اعضای واحد پیوند این بیمارستان به سرعت دست به کار شدند و بعد از انجام آزمایش‌های لازم، تعدادی از بیمارانی را که از مدت‌ها قبل در انتظار پیوند عضو بودند، به این بیمارستان دعوت کردند.

الهام فرخ‌نیا - مددکار واحد پیوند بیمارستان مسیح دانشوری - در این خصوص گفت: بعد از اعلام رضایت والدین محمدجواد برای اهدای اعضای بدن فرزندشان، بعدازظهر یکشنبه گذشته در یک عمل جراحی، قلب این پسر جوان به یک بیمار نیازمند اهدا شد و کلیه‌ها و کبد او نیز برای انجام عمل پیوند به بیمارستان‌های شیراز و دیگر بیمارستان‌ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حال عمومی بیماری که پیوند قلب روی او انجام شده خوب است، تصریح کرد: همزمان با انتقال پیکر بی‌جان محمدجواد به بیمارستان، پیکر دختربچه 11 ساله‌ای نیز که بر اثر تومور مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود از شهرستان زنجان به این بیمارستان انتقال یافت که بعد از اعلام رضایت والدین او، در عمل جراحی همزمان یکشنبه گذشته، کبد، کلیه‌ها و پانکراس این دختربچه نیز از بدن وی خارج و به بیماران نیازمند اهدا شد.

کد خبر 69813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز