کارگزار سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» که روز جمعه پس از حمله با چاقو در نیویورک دچار جراحات شدید شد، می‌گوید او از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده است و حال عمومی‌اش در مسیر بهبودی است.

Rushdi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آندرو وایلی کارگزار ادبی سلمان رشدی در ای‌میلی به این خبرگزاری گفت: «او از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده است. بهبودی او با توجه شدت جراحات مدت‌ها طول خواهد کشید، اما حال عمومی‌ او در مسیر بهبودی است.»

رشدی نویسنده هندی‌تبار ۷۵ ساله پیش از یک سخنرانی در «انستیتو شاتوکوآ» در غرب ایالت نیویورک بوسیله یک مرد ۲۴ ساله مورد حمله با چاقو قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

هادی مطر مظنون این حادثه که مقیم شهر فیرویو در ایالت نیوجرسی است، در حضورش در دادگاه در روز یکشنبه برابر اتهامات قتل و جرح اظهار بیگناهی است.

وایلی قبلا در روز جمعه گفته بود رشدی پس از ساعت‌ها جراحی در جمعه بعدازظهر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است و قادر به صحبت کردن نیست. و افزوده بود که ممکن است رشدی یک چشمش را از دست بدهد و همچنین دچار آسیب به اعصاب دست و جراحات کبدی شده است.

وایلی در ای‌میلش در این باره در روز یکشنبه جزئیات بیشتری بیان نکرده است.

ماموران محلی و فدرال در آمریکا نیز هنوز جزئیات بیشتری درباره تحقیقاتشان از جمله انگیزه احتمالی ضارب بیان نکرده‌اند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیویورک گزارش داده است که مطر در کالیفرنیا متولد شده بود، اخیرا به نیوجرسی نقل مکان کرده بود و یک گواهینامه رانندگی تقلبی همراه داشت. او در صحنه حمله پس از درگیر شدن با حاضران، بوسیله یک پلیس ایالتی بازداشت شد.

به گزارش نیویورک تایمز  دادستانان در نخستین جلسه دادگاه مطر گفتند که رشدی ۱۰ بار چاقو خورده است. آنها همچنین گفتند که مطر با اتوبوس به «انستیتوی شاتوکوآ»، یک استراحتگاه تابستانی و مرکز آموزش در فاصله ۱۹ کیلومتری از سواحل «دریاچه ایری» است، مسافرت کرده بود و کارت ورودی برای سخنرانی رشدی را خریده بود. حاضران در جلسه می‌گوید بازرسی امنیتی آشکاری در محل وجود نداشت.

ناتانیل بارون، وکیل تسخیری مطر گفت: «مسئله مهم در مراحل اولیه دادرسی و صریحا بگویم در مواردی مانند این پرونده به نظر من این است که ذهنمان را باز نگهداریم. لازم است همه چیزها بررسی شوند. نمی‌توان علت یک حادثه را فقط بر اساس تصورات از آن حادثه تعیین کرد.»

پدر هادی مطر به لبنان بازگشته است

علی تحفه، شهردار شهرک یانون در جنوب لبنان گفت که هادی مطر پسر مردی اهل این شهرک است. به گفته شهردار، والدین مظنون به آمریکا مهاجرت کرده بودند و او در آنجا متولد و بزرگ شده بود، اما پدرش چند سال پیش به لبنان بازگشته بود.

تحفه گفت:‌ «پدرش اکنون در لبنان است، اما او خودش در خانه حبس کرده است و حاضر به هیچ نوع اظهار نظری نیست. ما تلاش کردیم او را قانع کنیم، افرادی را به در خانه او فرستادیم، اما او موافقت نکرد با کسی صحبت کند.»

تحفه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وابستگی مطر یا والدینش به گروه‌های سیاسی لبنان از جمله حزب‌الله گفت که هیچ اطلاعاتی درباره دیدگاه‌های سیاسی آنها ندارد.

یک مقام حزب‌الله لبنان نیز در روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت این گروه هیچ اطلاعات اضافی درباره حمله به رشدی ندارد.

کد خبر 697900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha