رئیس جنبش حماس در خارج اعلام کرد که بیش از ۶۰ نفر از اعضای حماس در عربستان در معرض شکنجه‌های هولناکی قرار دارند.

خالد مشعل

به گزارش همشهری آنلاین، خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در واکنش به موضع عربستان در قبال حماس و زندانی بودن شماری از اعضای این جنبش از جمله محمد الخضری نماینده آن در عربستان گفت که حماس به هیچ طرفی توهین نکرده و در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، بنابراین «این درست نیست که دولتی بیاید و حماس را به دلیل اینکه مقاومت می‌کند، پاسخگو بداند».

مشعل در ادامه شمار اعضای بازداشتی حماس در عربستان را بیش از ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت که آنان تحت شکنجه‌های هولناکی قرار دارند.

وی این پرسش را مطرح کرد که افراد بازداشت شده به نفع چه کسانی شکنجه می‌شوند؟ به چه دلیل محاکمه می‌شوند؟ حماس بخشی از اختلافات اعراب نیست لذا آنها باید هر چه سریعتر آزاد شوند.

مشعل در مورد کسانی که حماس را به تروریسم متهم می کنند، گفت: دفاع از خود در اسلام، همه ادیان و طبق قوانین بین المللی حق مشروع است و آنچه این جنبش انجام می دهد، مقاومت مشروع است.

جنبش حماس در بیانیه‌های پیشین خود اعلام کرده بود که حدود ۶۰ فلسطینی از جمله «محمد الخضری» از رهبران این جنبش و «هانی» فرزندش در زندان‌های عربستان در زندان به سرمی برند.

این درحالی است که حکومت سعودی از زمان آغاز بحث درباره پرونده بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان هیچ گونه اظهارنظر یا توضیحی ارایه نکرده است.

جنبش حماس در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که مسئولان سعودی درچارچوب موج بازداشت دهها فلسطینی که برخی از آنها تابعیت اردنی دارند، الخضری و فرزندش را بازداشت کرده است.

کد خبر 697844
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha