در ۸۰ روز اخیر قیمت ها در بازار خودرو تقریبا از ثبات نسبی برخوردار است و از خرداد تا الان افزایش قیمتی نداشته ایم. حتی نوسانات قیمت ارز هم در این مدت تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش قیمت در بازار خودرو نداشت. قیمت برخی خودروها به دلیل عرضه بیشتر کم شده است.

خودرو

همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: بازار خودروی کشور در رکود قرار دارد. بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت خودروهای پژو، تیبا، ساینا، سمند و کوییک در چند هفته اخیر است که نشان می دهد بازار همچنان روند رکود را در پیش گرفته است. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات وین، دلیل کاهش جزئی قیمت‌هاست و به نظر می رسد این رکود ادامه داشته باشد تا نتیجه قطعی از مذاکرات مشخص شود. از طرفی ابهامات واردات خودرو و بلاتکلیفی ها در این خصوص همچنین مخالفت بانک مرکزی با وارادات خودرو هم در رکود قیمت ها بی ثاثیر نبوده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران هم با صحه گذاشتن بر رکود در بازار خودرو در گفت و گو با همشهری آنلاین می گوید: در ۸۰ روز اخیر قیمت ها در بازار خودرو تقریبا از ثبات نسبی برخوردار است و از خرداد تا الان افزایش قیمتی نداشته ایم. حتی افزایش قیمت ارز هم در این مدت تاثیری در افزایش قیمت در بازار خودرو نداشت. قیمت برخی خودروها به دلیل عرضه بیشتر کاهش یافته است برای مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۱۴۰۱ نسبت به یک ماه پیش حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

موتمنی ادامه می دهد: خودروهای پرفروشی مانند پژو پارس، سمند، ۲۰۶ تیپ دو که محصولات ایران خودرو هستند نیز در دو ماه اخیر تغییر قیمت محسوسی نداشته اند. اگر عرضه این خودروها زیاد بود قطعا مانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۱۴۰۱ ریزش قیمت زیادی را تجربه می کردند.

علت کاهش قیمت کوییک، شاهین و پژو ۲۰۷

فعالان بازار می گویند این بلاتکلیفی است که سایه سنگین خود را بر بازار خودروی کشور انداخته است و آن را همچنان در انتظار وقوع وقایعی که بتواند این بازار را کمی سر و سامان ببخشد نگه داشته است. حتی قرار گرفتن در تابستان هم که هر ساله به عنوان موتور محرک بازار خودرو عمل می کرد نیز نتوانسته این بازار را از خواب عمیق بیدار کند.

موتمنی علت اصلی رکود و گرانی را محدودیت عرضه در بازار خودرو عنوان می کند و می گوید: البته سایپا امسال با عرضه بیشتر محصولات خود موجب شد قیمت خودروهایی مانند کوییک و شاهین کاهش قیمت را در بازار تجربه کنند.

در دو ماه اخیر محصولات سایپا کاهش قیمت بیشتری به نسبت محصولات ایران خودرو در بازار داشته اند. انجام تعهدات شرکت سایپا در قبال خریداران و عرضه خودرو به بازار دلیل اصلی افت قیمت محصولات این کارخانه بوده است.

وی دلیل کاهش قیمت را حذف فرآیند قرعه کشی این خودروسازان نمی داند و عنوان می کند: اگر عرضه در بازار زیاد باشد و فاکتور فروش یک مدل خاص بیشتر شود قیمت آن خودرو در بازار شکسته می شود. به عنوان مثال روز اول عرضه ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۶۰۰ میلیون تومان فروش رفت حتی تا نیمه دوم تیرماه هم روی ۵۷۰ میلیون تومان ایستاد اما امروز قیمت آن به زیر ۵۰۸ میلیون تومان ریزش کرده و با این قیمت خرید و فروش می شود. علت کاهش به این دلیل است که در مقطعی فاکتور فروش این محصول زیاد شد و اکنون چون تقاضا برای خرید کم است قیمت آن ریزش کرده است.

پژو پانوراما ۲۰۷ اتومات ۱۴۰۱ با موتور جدید و بدون سقف شیشه ای است که در بازار به دلیل فاکتور زیاد کاهش قیمت زیادی داشته و هم اکنون ۵۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شود این در حالی که پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۴۰۰ با سقف شیشه ای و موتور فابریک به دلیل محدودیت عرضه در بازار روی قیمت ۶۱۷ میلیون تومان ایستاده است.

بی توجهی بازار خودرو به قیمت دلار

با توجه به اینکه روند کاهشی یا افزایشی قیمت دلار همیشه روی بازارها تاثیرگذار بوده اما با بررسی روند چند ماهه اخیر مشاهده می کنیم که بازار خودرو خیلی تحت تاثیر روند قیمتی دلار نبوده است. به عنوان مثال در نیمه خرداد افت قیمت در حالی بر بازار خودرو سایه انداخت که نرخ دلار در همان زمان روند افزایشی یا به عبارتی جهشی به خود گرفته بود، با این حال خودرو در بازار بی توجه به این عامل اثرگذار در بازار قیمت گذاری شد.

در هفته‌های اخیر نیز، بازار خودرو با نوسانات بسیار جزئی همراه بوده، به طوری که حتی افزایش و کاهش نرخ ارز، تأثیر چندانی روی قیمت‌ها نداشته است. موضوعی که موتمنی نیز بر آن تاکید می کند و می گوید: در این مدت قیمت ارز روی بازار خودرو  تاثیر قابل توجهی نگذاشته است و بیشتر محدودیت عرضه است که موجب شده تا قیمت برخی محصولات همچنان روند کاهشی نداشته باشد.

ورود به بورس قیمت‌ها را متعادل نمی‌کند

به اعتقاد کارشناسان صنعت خودرو عرضه خودرو در بورس کالا می تواند اثرات عمیقی در کشف عادلانه قیمت، کاهش واسطه گری، افزایش شفافیت در بازار، ضابطه مند شدن و در نهایت خرسندی مصرف کننده نهایی از خرید در زمان مورد نیاز و بدون واسطه ایفا کند.

با تمام آثار مثبتی که شاید عرضه خودرو در بورس به دنبال خواهد داشت اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران عرضه یکپارچه خودرو در سامانه خودرو ‌و عرضه خودرو در بورس را راهکار موثری برای متعادل کردن قیمت در بازار نمی داند و می گوید: با بردن خودرو در بورس به اضافه شدن دلال ها در بازار کمک می کنیم. مشکل ما عرضه خودرو است؛ اگر عرضه به اندازه کافی باشد نیازی نیست خودرو را به بورس ببریم. اگر شما به عنوان مشتری بدانید که خودرو پس از ۲۰ روز بعد از ثبت نام به شما تحویل داده خواهد شد به راحتی اقدام به ثبت نام می کنید. سوال این است خودرو در بورس با چه قیمتی به فروش خواهد رسید؟ به قیمت بازار؛ خب در اصل ماجرا چه فرقی می کند؟ فقط جای دلال ها عوض می شود. لذا مشکل اساسی این است که عرضه جوابگوی تقاضا نیست. اگر مشکل عرضه برطرف شود بحث هایی مانند قرعه کشی و رفتن به بورس منتفی خواهد شد.

در بازار اکنون خریداران، مصرف کنندگان واقعی اند

ثبات نسبی بازار در ۸۰ روز اخیر موجب شده بیشتر مصرف کنندگان واقعی خریدار خودرو باشند. چونکه تقاضا برای خودرو کم است میبینیم که حتی با محدودیت عرضه ای هم که هست قیمت ها افزایش پیدا نکرده است.

موتمنی می گوید: دلال ها و واسطه گران معمولا به دنبال کالایی می روند که عرضه شان محدود است و می دانند که شرکت آن کالای خاص را عرضه نمی کند لذا کاملا بر این امر آگاهی دارند که در صورت خرید آن خودروی خاص ضرر نمی کنند لذا روی آن کالا سرمایه گذاری می کنند.   او کالایی که شرکت خودروساز به صورت یومیه فاکتور می کند، نمی خرد چون می داند که قیمت آن در بازار ریزش خواهد کرد.

وی ادامه می دهد: هم اکنون۲۰۶ تیپ دو که صد درصد با قیمت مصوب اختلاف دارد در کل تهران کمتر فاکتور می شود. اگر از این خودرو فقط چند روز ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد فاکتور شود قیمت حداقل روی کانال ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان می آید. اما اکنون قیمتش به علت کم فاکتور شدن ۳۰۲ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران می افزاید: اگر شما کل تهران را بگردید ۵ تا ۶ عدد ۲۰۶ تیپ ۲ برای فروش بیشتر نیست. امروز که قیمت ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۲ تومان است ۱۵۲ تومان با قیمت کارخانه فاصله دارد اما اگر عرضه زیاد شود قطعا قیمت ها شکسته می شود و فاصله قیمتی کاهش می یابد.

قیمت روز برخی خودرو در جدول زیر آمده است:

خودرو

قیمت ( میلیون تومان)

سمند LX ساده ۱۴۰۱

۳۱۵

ساینا EX مدل ۱۴۰۱

۲۰۵

تیبا صندوق دار مدل ۱۴۰۰

۲۰۲

تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰

۲۱۰

کوییک دنده ای مدل ۱۴۰۱

۲۰۷

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱

۳۰۲

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۴۰۱

۵۰۸

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۴۰۰

۶۱۷

پژو پارس XUVP ۱۴۰۱

۳۱۵

دنا معمولی ۱۴۰۱

۴۰۳

تارا دستی ۱۴۰۱

۴۵۰

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱

۵۹۵

شاهین G مدل ۱۴۰۱

۳۶۵

پراید ۱۱۱

۲۰۵

پراید ۱۳۱

۱۷۹

کد خبر 697781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    9 0
    سلام چرا همشهری انلاین قیمت تو یک روز چند جور مینویسه الآن قیمت کوییک رو ۲۰۷ یک ساعت قبل ۲۰۱ نوشتید
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    8 7
    پاناروما سلطان ؟؟؟؟؟ پانوراما .... سراسرنما
    • اصلاح طلب IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      9 2
      برای اینکه قیمت‌ها در بازار لحظه ای شده اون لحظه ای که خبر رو گذاشتن قیمت ۲۰۱ بوده حالا که این خبر رو گذاشتن قیمتش شده ۲۰۷ از اون خبر تا این خبر بالاخره لحظاتی سپری شده 😄😃🤣😂 این رو بهش میگن قیمت لحظه ای🤔
  • محسن IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    19 3
    دروغ بزرگ ترازاین
  • رضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    22 2
    آخه کدوم آدم عاقلی سمند که مصرفش بالای10 هست با این قیمت می‌خره
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      9 9
      احترام بگذار و شعور داشته باش. خیلیا از نداری مجبورن پراید سوار شن یا حتی منبع درامدشون باشه. ...
    • مهدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      5 5
      آقای محترم شما اصلا سمند سوار شدید که قضاوت میکنید؟ بنده خودم سمند دارم و از سر تعصب اینو نمیگم ولی روزانه برای اینکه برم سرکار و برگردم کیلومتر ها مسیر رو طی میکنم و قبل این سمند، پراید داشتم،میتونم بگم مصرفش از پراید کمتره
  • فرهاد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    42 6
    یه جور از سقوط قیمت میگید انگار پراید شده کیلویی ۱۰۰ تومان پراید کلا بایستی از صحنه روزگار محو بشه الاغ سواری بهتره از پ اید سوار شدن
  • Ali IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    47 2
    ماشین تو سه سال ۵۰۰ درصد گرون شده، حالا که ۵ درصد میاد پایین، شد سقوط؟!!
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      5 0
      متاسفانه همینه یادگرفتن کلی قیمت بالا بره بعد جزئی پایین بیاد بگن به به وچه چه
  • رهبر شیراوند IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    46 7
    نخرید بقران پراید ۵۰ میلیون باید بشه پزو۱۰۰ میلیون بقیش حباب الکیه
    • شهرام IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      19 6
      مردم عزیز خواهش دو هفته فقط صبر کنید تا نتیجه را ببینید اگر نخرید قیمت انواع خودرو پایین میاد این یک موضوع کاملاً واضح است که قیمت بر اساس تقاضا است پس هر وقت تقاضا کم بشه قیمت هم کم میشه پس با توجه به این موضوع خواهش حداقل دو هفته دیگه صبر کنید و ماشین نخرید.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      16 9
      والا همون دو سه سال پیشم میگفتن نخرین قیمتا میریزه نخریدیم الان دیگ اصلا نمیشه خرید. اقا هرکی میتونه هرچی میتونه بخرد. ارزش پولتون حفظ میشه حداقل 😔
  • DE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    34 3
    مردم اگر خودرو از خودروسازی های ایران را نخرند قیمتها واقعی میشود! قیمتهای کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
    • راد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      7 5
      هموطن 50میلیون ریال خیلی برازنده تر هست تا 50میلیون تومان اگه مفت هم بهمون بدن نباید سوار بشم داغون تر از پراید چیزی سراغ دارین ایا ،،🤔🤔🤔🤔
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      10 3
      نخرید نخرید نخرید دوستون دارم همیهنان خاک زیرپاتونم فقط فقط فقط فقط همت
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 0
      چند تا ماشین مونده رو دستت بیا😃
    • مهرداد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      4 0
      قیمت بازار رو من و شما که انتظار داریم پراید ۵۰ تومن باشه تعیین نمی‌کنیم دوست عزیز ، کسانی که ۲۰۰ ،۳۰۰ میلیون رو راحت در میارن یا حتی دارن میان و میخرن ، کارخونه و دلال هم دنبال همونان و کسی به فکر فقرای واقعی نیست
  • فاطمه IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    15 2
    لطفا قیمت هارا برای مصرف کننده واقعی کاهش بدید سوداگران باعث افزایش قیمت خودرو شدند ما فقط برای مصرف خانگی خانواده هر کاری می کنیم نمی توانیم یک خود رو خریداری کنیم وبه علت کم شانسی هم در قرعه‌کشی برنده نمیشیم لطفا راهنمایی بفرمایید
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 1
      الان ک کوییک رو بدون قرعه کشی میدن دیگ بنویسین و بگیرین اگر مصرف کننده واقعی هستین و ماشین ندارین به همین راضی میشین و دنبال ماشینای با اختلاف چند صد میلیونی نمیرین
    • علی علی بیگی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 0
      سلام از مردم عزیز خواهش میکنم پرایدی که ۵ میلیون میخریدی الان شد سر به فلک لطف کنید نخرید تا بیا پایین سه هفته صبر کنید به خدا درست میشه
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    13 4
    ایکاش بر میگشت به قیمت پارس که خریدیم چهل ملیون نو نوش رو حالام بر گرده به همون قیمت تا ملت بدونن بخرن
  • محمد آذین IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    10 1
    عرضه خودرو را ببرید بالا چرا انجامش نمی‌دین دلالی پول مفت خوردن به کام مافیا خودرو مزه کرده
  • مهدی خادم IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    14 2
    تا زمانی که پیکان 2 تومن نشه همه چی گرونه..............!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    6 0
    خداکنه بیشر بیاد پایین این همه سال سود کردن
  • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 0
    بنظر بنده که خودرویی مثل پراید 100 تومان هم نمی ارزه . متاسفانه این دلال ها هستند که تو این بازار موجب شدند مردم نقره داغ شوند و تو این چند سال بسیار متضرر گردند . تولید باید از کارخانه به مصرف کننده با قیمت مناسب و استاندارد جهانی باشد نه قیمت کذایی من دراوردی
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 4
    بایدهمگی‌نخرن‌فقط‌یک‌ماه‌
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 0
    پرایدآشغال ترین ماشین است
  • محسن IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 0
    اقا به ما یه ماشین نو بدین که قیمتش از ۱۲۰ میلیون بیشتر نباشه ما سوارشیم چارتا درشم نباشه حرفی نیست خودم یه کاریش میکنم دبگه زورمون بیشتر ازین نمیرسه
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 1
    سلام صدوهفتاد میزارند رو پراید بعد یک میلیون ارزون میشه بعد میگند افت قیمت پزو پارس تیو فایو چهل تومان بوده حالا شده چهارصدوسی چند برابر شده
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    6 0
    تکنولوژی سی سال قبل به تمام مردم ایران پانصد میلیون یا دویست میلیون اگه واردات آزاد بود این آشغالا رو کسی نمی خرید دست دوم ماشین های خارجی شرف داره به این ها
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 1
    من که نمیخرم سال 96 97 پراید سی تومن بوده چطور تو این چهار سال ده برابر شده
  • علی از تویسرکان IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    7 1
    سلام. جالبه همه اینایی که میگن نخرید نخرید، خودشون تو صف خریداران قرعه کشی هستن، بلکه یه چیزی توی هوا گیرشون بیاد. آره داداش!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 1
    مگه قرار بود ازین هم گرونتر بشه؟ شماها روی سنگ پای قزوین رو سفید کردید.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    8 0
    آدم از تیتر روزنامه کرک و پرش میریزه بعد خبر که خونده میشی می بینی برگ ریرونت الکی بود / اصلا ماست کیلو چند ؟ به قول مستر چیک راستی حال اسبتان چطور است ؟
  • KingAli IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 2
    سقوط آزاد؟!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 1
    به زور میخواید به ملت قیمت بچپونید مثل قیمت مسکن که زمین تا آسمون از اون چیزی که شما میگید تفاوت هست
  • محمد کوهکن IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    هر وقت قیمت واقعی محصولات سایپا که از ۱۲ میلیون تا ۲۷ میلیون تومان و قیمت محصولات ایران‌خودرو از ۲۷ میلیون تا حداکثر ۳۴ میلیون تومان برسد آن وقت اگر کمتر از این قیمت فروش داشت بفرمایید کاهشی شده . تنها راه این داستان اول برگشت دلار به نرخ ۲۷۰۰ تومان سال بهار ۱۳۹۷ و آزاد شدن واردات با عوارض ۴ ٪
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 1
    اگر مردم حداقل الان همان زندگی روزمره خود شانرا بتوانند از نطر اقتصادی تأمین کنند خودش هنر است این روزها کسی دیگر نمی‌توان د با این حقوق ها دیگر نمیتواند ماشین بخرد اگر با همین روند بیش برود مردم نخرند خیلی خوب میشود مردم نخرید تا ماشین بیاید بایین
  • باقر IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    بازار اشباع شده بزودی خودرو ساز قسطی هم میده چون ای اشغالهارا هیچ کشور دیگری هم نمیخرد
  • باقری IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 1
    بازار اشباع شده به زودی مانند سال‌های قبل قسطی هم می‌دهند
  • قلی خان IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 0
    خوب مردم را سرگرم کرده اید
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    وقتی ماشین گرون میشد دکتر احمدی نژاد می‌گفت بیاین کیلویی حساب کنیم یعنی پراید همون بیست میلیون اضافه شده باید ارزون تر باشه
  • لعنت خدا برباعث و بانی گرانی خودرو IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    هزار لعنت خدا هزار نفرین ملائکه بر باعث و بانی گرانی خودرو
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    همش فدای یک لندکوروززمان جنگ شود که مثل شیرجنگل میغریدودرمیدان جنگ حضورداشت
  • ناشناس IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    من چنساله بیمارم.ماشین برام حکم ویلچیر برا فلج داره،هرکازکردیم نتونسیم بخریم.حتی به رنو وپی کی هم راضیم.اماانقدقیمتا بالان که دیگه ارزوی خریدش بدلمون مونده.کاش بازم لیزینگی میشد،،قسطی میدادن.😢😢😢
  • AU ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو پراید ۲ میلیون و پانصد هزار تومان این قیمت و ارزش واقعه ای این خودرو است ، هر وقت به این قیمت رسید سقوط قیمت خودرو اعلام فرمایید .
  • علی IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 0
    باعت گرانی خودرو طرحهای فروش مسخره وزارت صمت است که مردم را بیچاره کرده یکی خودرو میگیرد اندازه نصف قیمت آن رانت نصیبشان می‌شود مصرف کننده واقعی بدبخت هم بایستی دوبرابر قیمت از آنها بخرد اگر راست میگویید و طرف دار مردم ومصرف کننده واقعی هستند اعلام کنند هرکس خودرو نیاز دارد پولش بریزد به حساب وتا ده سال سند ندهند بعد ببینید کیا ثبت نام میکنن
  • منتظر IN ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 1
    دروغ محض خجالت بکشید دولت عُرضه ندارد قیمت بیاره پایین فقط به زور تبلیغات میخواهید قیمت خودرو بیارید پایین امکان ندارد شما فرمودید 207 پانوراما 60 تومان کاهش یافته چرا قیمت نزدید ولی من میگویم 409 میلیون تومان است شاید دو ماه است که قیمت یک یا دو میلیون پایین یا بالا بوده 😃😃😃😃
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    سقوط ؟!!!! شما احتمالاً معنای واژه سقوط رو نمی فهمی نویسنده محترم
  • ش IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    دغل بازی تاکی خودش میگه موتور جدید وسقف معمولی ۵۰۸درصورتی که قیمت واقعی باید ۵۰میلیون باشه آپشن راکم کرده کیفیت نداشتشو هم بدتر کرده بعد میگه ارزون شده
  • ناشناس IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    بعضی کامنتها همچین اصرار میکنن که آقا نخرید نخرید!!! انگار مدیر عامل ایران خودرو سوییچ هارو ریخته تو سبد دم در نمایندگی نشسته داد میزنه سه تا صد تومن! کارخانه که ماشین نمیده ... به زور این سامانه قرعه کشی مجبور شده قطره چکانی چند صد دستگاه به مردم بده که اونم همه مردم شرکت میکنن حتی اونایی که میگن نخرید نخرید! دیگه هرچی ماشینه تو بازار آزاده طرف ماشین لازم داره با بدبختی پول جور کرده اینو نخره چی بخره؟؟؟ سانتافه؟؟؟؟؟ و چیزی که مشاهده کردیم و عقلمون میرسه اینه که چه بابرجام و چه بی برجام همه چی علی الخصوص‌ خودرو گرانتر میشه فقط سرعتش گرانیش فرق داره!
  • ایرانی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    واقعا مسخرست پراید شده 200میلیون و دیگه برای ایرانی مهم نیست چی میخواد بشه
  • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    توجه کنید اینقدر قیمت پرت و بالا گفتند که دلار هم تاثیری براون نداره(اینقدر سود میکنند که دو سه خومن پایین بالا شدن دلار تاثیری بهش نداره البته تنها مصرف کننده این ارابه های مرگ ایرانیان هستند و سالهاست خودروسازها توان رقابت خارجی ندارند)
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    دوستانی که میگید خودرو صفر باید زیر صدمیلیون باشه عزیز دل سر به بازار قطعه بزن حتی حقیقتا اقتصاد ایران سقوط کرده و نمیشه باکمتر از صدمیلیون همین ارابه ها را هم ساخت ارزون ترین خودرویی که میشه ساخت(با همین کیفیت پایین الان) حدود صد و ده میلیون تمام میشه تیبا هست تیپ۲ هم با صد وبیست میلیون سود ده درصدی هم برای خودرو ساز لحاظ شده(۹درصد مالیات هم تازه داره)
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    پژو ۲۰۶ را دارند بجای ۲۰۷ میدند به مردم مردم فکر می کنند ۲۰۷ سوارند اصلا تو خود فرانسه همچین ماشینی ندارند 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • قاصم الجبارین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    اگر یک خودرو را در نظر بگیریم. که دردقطعاتش از. پلاستیک گرفته تا حلبی و آلمینیوم و مقداری کم. مس و شیشه. تشکیل. شده. بایدذبگوییم. یک اتو موبیل پراید که ۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد حتی اگر کاملا مس در ساختارش به کار رفته باشد. و باتوجه به برتری قیمت. فلز مس. نسبت به دیگر مواد نامبرده. شده در تشکیل ساختار یک خودرو. میبینیم. قیمت پراید. نباید. بیشتر از ۶۰ میلیون تومان. برای کارخانه تمام شود پس علت. گرانی. این خودرودها. چیست. چرا پراید. بالای دویست میلیون تومان. قیمت دارد
  • محمد حسن IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    سلام. پدرم یه موتور داره با این‌که معلم ابتدایی هست انشاءالله که بتونیم یه پراید بخریم
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    آشغالاتون رو بذارید داخل کوزه دودشو میل کنید
  • بهرام IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    باعرضه خودرو بیشتر وخنثی سازی تحریم‌های خوردو قطعاتش کمکم بازار خودرو کنترل وازحالت بحران وچالش خارج خواهدشدوتولید یک میلیون یاسه میلیون خودرو درسال کمکم بازار خودرو روازمشکلات خارج خواهدکردخوشبختانه ایران روش دورزدن تحریم روکاملا متوجه شده است
  • H IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام ماکوییک خریدیم همش خراب وهمش تو نماییندگی پر ااز کوییک مشکل داره نخرید
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    تا زمانی که دولت هزینهای جانبی را از سود خودرو به دست میاورد چرا باید خودرو ارزان شود.همین چند وفت پیس در تلوزیون شرکت خودروساز گفتن دولت به ما مجوز هر کاری را داده حتی تجارت نفت.به شرط تامین هزبنهای جانبی سفرهای دولتی
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    واقعا این بازار درست نیست خیلی ها بخاطر همین گاری ها. بیچاره شدن امروز وانت نیسان فروختم. ۱۰۵میلیون که فردا چند سال مدا بالا بخرم،،،،طی یک شب مال خودم را مگفت ۲۰۰دیگه نتونستم زندگی این طور خراب میشه
  • سهراب IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    افراد نادان میخرند
  • حسن IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    خواهشاً کسی متن منو می بینه نخره بذار سقوط کنن قیمتها خیلی گرونن نخرید خواهشا
  • فتح‌الله US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    همش دروغه من ۲۵بار ثبت نام کردم ولی تاکنون برنده نشدم تا کی صبر عمر تموم شد کمی فکر مردم باشید ...
  • منوچهر IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    قیمت گاری های ۱۰ میلیونی را میکنن ۲۰۰ میلیون بعد میگن کاهش قیمت داشتیم از این پس گاری های ما ۱۹۰ میلیون بدون ثبت نام....
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    12 0
    وارداتو آزاد کنن تا قیمتا واقعی بشه، ببینم کسی پرایدو ۵۰ تومن میخره
  • امید IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    بابای من ۴ سال بود که داشت پولاشو جمع میکرد که بتونه یه slx بخره ولی الان به خاطر بی فکری شما که قیمت خودرو های مسخره رو این قدر بالا بردید نا امید شده