تاج زاده به سه عنوان از جمله تبانی علیه امنیت ملی متهم است که با توجه به تفهیم اتهام متهم و پاسخگو نبودن تاجزاده در خصوص اتهاماتی که با ذکر مصادیق و مستندات به وی در دادگاه وارد گردیده رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کند تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام کند.

تاجزاده

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود نماینده دادستان کیفرخواست متهم را که در ۳۶ صفحه تنظیم شده بود و حاوی قرائن و شواهد متعددی از اقدامات تاجزاده علیه امنیت ملی بود را قرائت کرد.

در کیفرخواست صادر شده علیه تاجزاده سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی با ذکر مصادیقی پیرامون هرکدام از این عناوین اتهامی اعلام شده است.

پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که با ذکر مصادیق و مستندات به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده پاسخگو نبود.

پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و امتناع تاجزاده از پاسخگویی به سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجددا سخن یا دفاعی را مطرح ننمود و در نتیجه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نمود تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام نماید.

قابل ذکر است وکیلی به نام آقای پوربابایی که پیش از این نیز وکالت تاجزاده را برعهده داشته برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده که پس از ملاقات با تاجزاده با مخالفت وی برای انجام وکالتش مواجه شده بود.

اخبار تکمیلی و جزییات بیشتر در مورد پرونده اتهامی مصطفی تاج زاده مطابق قانون متعاقبا و در مراحل بعدی پرونده قضایی وی منتشر خواهد شد.

کد خبر 697648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    4 43
    محکم برخورد شود. پاسخگو نبودن؛ نشان از مستند بودن اتهامات است و اینکه به قدری جرم های ارتکابی مشهود است که دیگر جای توضیح و دفاع ندارد! از نظام جمهوری اسلامی تقاضا داریم؛ مماشات و مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و با این سران و نوچه گان این حزب و طیف فاسد که ۴۴ سال خون ملت را در شیشه کرده اند، و بارها کشور را به سمت آشوب و فتنه هدایت نمودند و در راه استقلال و پیشرفت مردم سنگ اندازی کردند، به اشد مجازات برخورد شود. از دستگاه قضا تشکر میکنیم.
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      16 0
      سخنرانی جالبی بود. آفرین. این ۴۴ سال رو از کجا اومد ؟.
    • امیر IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      19 5
      بله قطعا برادر واقعا مردم مزدوری که دو برابر لایک های شما دیسلایک کردن در پیشگاه خدا چه عذابی دارند.همه مردم نوچه هستند برادر.همه بد هستند برادر.به جز شما کسی مسلمان نیست برادر.درود بر شما بنده پاک و مطهر حضرت خالق
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 44
    این را اعدام کنید تا درس عبرتی برای تمام اصلاح طلبان شود
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      6 0
      مگر تاالان کسی خودیهارو به اشدمجازات مجکومکرده است ، درثانی مگر الان امثال طبریها وبابک زنجانها وانواع سلاطین که گرفته شدن ودادگاهی شدن خبری هست که کجاهستند و چکار می کنند ، این چیزها فق وفقط انجام شو می باشد وگرنه قانونی که فساد زا است این روبگیرند یکی دیگر میاد .
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 34
    تاجزاده ملعبه دست تعدادی از سران مزدور فتنه گر است
  • علی آقائیان یسار IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    3 32
    هیچ دلیل عقلانی وجود ندارد که سکوت کند،یا متهم است ویا نیست ، اگرهست سکوت چه معنایی دارد؟ اگرم نیست که بسیار بعیداست . سکوت چه معنی میدهد. آن موقع که آزاد بودی و همه جورجولان میدادی و حرکت وسخنانت غیرخیانت به کشورنبود فکربعدهایت نبودی، فکرکردی هرغلطی میتوانید بکنیدو هیچ کسی نمی تواند جلودارتان باشد؟ بعداز دستگیری خانمتون بدترین و زشتترین جملات را گفتند و حتی بدترین توهین هارا به رهبری عزیز کردند. همین حرکت های زشت خانمتون نشان دهنده آن است خودتان چه هاکردی، شماها فکرکردین هرکاری برعلیه وطن کردن انتقاد است. معنی انتقادات هم فهمیدیم ولا
    • محمد IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      16 0
      دادگاهي كه از اول معلومه چه خواهد شد و چه رأي خواهد داد هر چقدر هم دفاع كني فرياد بزني ميداني كه به جايي نخواهد رسيد پس چه سود دادگاه فرمايشي نمايشي كه راي آن خيلي وقته داده شده و نمونه هاي آن فراوان و بي نهايت
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      1 1
      بقول پاتریک درکارتون باب اسفنجی شاید ما رو ادم حساب نکرد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    13 1
    دادگاه علنی شود
  • محمدعلی فرش چیان IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    9 0
    رهبری دوسال پیش گفت: در ایران هیج کس به علت عقیده ی مخالف تحت تعقیب نیست. روزنامه همشهری سانسور تا کی؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 14
    مشت نمونه خروار.محکم واستوار با این پرونده بدون اغماض برخورد شمد تامنکران عبرت بگیرند ودست از نوکری شیطان بردارند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    7 0
    ]چرا علت سکوت رونمی نویسید.اقای تاجزاده از دبیر شورای نگهبان قبلا شکایت کرده بود وتا کنون هیچ جوابی نشنیده و گفته تا به شکایت من رسیدگی نشه جواب هیچ دادگاهی رو نمی ده
    • هادی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 4
      عجیبه که کسی تو ایران زندگی کنه و هنوز ندونه که مشکل تاحزاده از مخالفت عقیدتی کیلومتر ها فراتر رفته
  • بازنشسته IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 4
    اینجا که باید حرف بزنه سکوت کرده
  • حبیب IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 8
    حکم وطنفروشان چیزی جز اعدام نیست،،
  • هادی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 7
    تا امروز امثال تاجزاده از برخورد نشدن باهاشون سوءاستفاده میکردن. اینا کسایین که نه دغدغه مردم و نه کشور رو دارن. هروقت حرفی موافق میل خودشون باشه باید مشمول آزادی بیان بشه و درغیر اینصورت با تمام قوای ژورنالیستشون بهش حمله میکنن. یک کلام خواسته نهایی اینها دادن دوباره حق توحش به آمریکاییهاست