نسخه جدید تبلت شیائومی پد ۵ پرو که به تازگی در این هفته عرضه شده، به صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و رم بیشتر مجهز شده است.

شیائومی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، مشخصات این تبلت شامل صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۴ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هراز است. شیائومی در این نسخه جدید همه ویژگی‌ها را ارتقا نداده، بلکه برخی از جنبه‌هایی که بیشتر مصرف‌کنندگان آنچنان هیجانی به دنبال‌شان نیستند را تعدیل کرده است. به عنوان نمونه نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۲۰ هرتز به جای ۲۴۰ هرتز و عمق رنگ ۸ بیتی به جای ۱۰ بیت تغییر یافته‌اند.
ظرفیت باتری پد ۵ پرو امسال هم را از ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعت به ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش داشته و ادعا شده  که باید بیش از دو روز بدون نیاز به شارژ، دوام داشته باشد.
جالب است که با وجود بزرگ‌تر شدن باتری، پد ۵ پرو ۲۰۲۲ باریک‌تر از نسخه ۲۰۲۱ است، به عبارتی  ابعاد آن ۶.۶۶ میلی متر در مقابل ۶.۹ میلی متر نسخه قبلی است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی هم  ۲۰ مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید:

تبلت نسخه جدید شیائومی پد ۵ پرو از چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۷۰ بهره می‌برد که بین اسنپ‌دراگون‌های ۸۶۵ و ۸۸۸ جای می‌گیرد. بنابراین، اگرچه ممکن است به اندازه بهترین تبلت‌های موجود نباشد، اما همچنان برای مصرف‌کننده‌های معمولی باید با سرعت کار کند. همچنین از فناوری نسل اولUSB ۳.۲  پشتیبانی می‌کند و  برای اتصال به مانیتور هم از پورت DisplayPort استفاده می‌کند. 
برنامه عامل آن هم اندروید ۱۲ مبتنی برMIUI ۱۳  است.
مدل پایه با ۶ گیگابایت رم LPDDR۵ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS ۳.۱ عرضه می‌شود و قیمت آن ۳۰۰۰ یوان (۴۴۵ دلار) است.

کد خبر 697435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha