شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
۱ نفر

کارگزار سلمان رشدی می‌گوید پس از حمله روز جمعه با چاقو به او در صحنه یک سخنرانی در ایالت نیویورک این نویسنده هندی‌تبار کتاب «آیات شیطانی» ممکن است یک چشمش را از دست بدهد.

Rushdi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز رشدی که ضربات متعدد چاقو به گردن و پشتش وارد شده بود، با بالگرد به بیمارستان منتقل شد. او پس از ساعت‌ها جراحی در جمعه بعدازظهر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بود و نمی‌توانست حرف بزند.

آندرو وایلی، کارگزار سلمان رشدی گفت: «اخبار خوب نیست. سلمان احتمالا یک چشمش را از دست خواهد داد؛ اعصاب بازویش قطع شده‌اند و کبد او چاقو خورده و آسیب دیده است.»

رشدی ۷۵ ساله قرار بود برای ایراد سخنرانی به حضار در انستیتوی چوتوکوآ در غرب ایالت نیویورک معرفی شود که مردی به سرعت خود را به روی صحنه رساند و با چاقو به او حمله کرد. حاضران بهت‌زده به جدا کردن مرد از رشدی که روی زمین افتاده بود، کمک کردند. 

گشتی‌های پلیس ایالت  نیویورک که امنیت مراسم را تامین می‌کردند، مهاجم را دستگیر کردند. پلیس این مظنون را هادی مطر ۲۴ ساله از شهر فیرویوی ایالت نیوجرسی معرفی کرد که کارت ورود به جلسه را خریده بود.

پلیس اعلام کرد که در حال همکاری با بازپرسان فدرال برای یافتن انگیزه مظنون از این اقدام هستند، اما درباره سلاح مورد استفاده اظهارنظری نکرد.

کد خبر 697416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha