سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت جوی کشور طی امروز و فردا و نیز هفته آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.

از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده ادامه در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و در ۲ روز آینده در نوار غربی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

در روزهای پنجشنبه و جمعه پتانسیل شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های ایلام و خوزستان مهیا است.

تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر دما به طور نسبی افزایش می‌یابد و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۱ مردادماه) صاف و از بعد از ظهر قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۲ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای  ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 697080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha