سرزمین کربلا در در دهمین روز محرم ۱۴۴۴ هجری قمری، شاهد شور و اشتیاقی وصف ناشدنی شد تا برگی سبز برای تاریخ سرخ عاشورا، به تحفه آورد.

به گزارش همشهری آنلاین،  ظهر عاشورا در حرمین شریفین و بین‌الحرمین، میلیون‌ها زائر عاشق، حضور یافتند و با بستن بیعتی دوباره با سالار شهیدان و یاران سربلندش، شیعه و مرامش را سربلندتر از همیشه کرد.

خیابان‌های اطراف حرم، همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، لبریز از جمعیت عزادار وفادار بود که در صف‌های طولانی و دسته‌جات پرشمار، پشت هم، وارد حرم مطهر امام حسین(ع) می‌شدند و پس از طواف، از طریق بین‌الحرمین، به حرم حضرت عباس(ع) حرکت می‌کردند.

دسترسی به ضریح مقدس حرمین، به دلیل تراکم بسیار بالای جمعیت، تقریبا غیرممکن بود. بنابراین عزاداران، از دور به امامشان سلام می‌فرستند و لبیک می‌گفتند و می‌گذشتند.

امسال به دلیل کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش محدودیت‌های مربوط به آن، سبب شده است تا میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به سرزمین نینوا و شهر کربلا مراجعت کنند و مراسم عاشورای ۱۴۴۴ را به بهترین و مثال‌زدنی ترین شکل ممکن به جا آورند.

مسئولان محلی کربلا، هنوز آمار دقیقی از تعداد زائران کربلا در عاشورای امسال اعلام نکرده‌اند اما بنا بر پیش‌بینی‌ها، این رقم بسیار بیش از پیش‌بینی‌ها عنوان شده است.

کد خبر 696959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    صلی الله علیک یا اباعبدلله