یک مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: احقاق حقوق و تامین منافع ملت ایران و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

مذاكرات

به گزارش همشهری آنلاین، این مقام ارشد وزارت امور خارجه با اشاره به این دور از مذاکرات وین گفت: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.

وی گفت: با توجه به مباحث صورت گرفته طی سه روز گذشته، امروز انریکه مورا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد و ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است.

وی در ادامه تاکید کرد: احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

کد خبر 696479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • صادق IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    6 4
    توافق پرید منتظر گرونی بيشتر باشید
  • دانشفر IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 3
    ممنون از تیم مذاکره کننده که به سادگی کوتاه نیومده و تا اطمینان لازم رو از طرف های غربی نگرفته توافقی رو تایید یا تکذیب نکرده....خسته نباشید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    برجام رو هم امضا کنید به حال مردم چه فرقی داره ...... مردم سوریه و عراق و یمن باید خوشحال باشند