سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از جلوگیری از فروش لباس‌های مغایر با ارزش‌های دینی و ملی خبر داد.

لباس نامتعارف - پوشاک ناهنجار - مدل - فشن - لباس مغایر با ارزش ها

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: قرار است با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از همه لباس‌های تولیدی و وارداتی بر تولید پوشاک داخلی نظارت و از ورود لباس‌های وارداتی مغایر با ارزش‌های دینی و ملی جلوگیری شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: لباس‌هایی که شناسه شیما و شناسه کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهادهای نظارتی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: کالای قاچاق و بدون شناسنامه فرهنگی و هنری و کالایی که اساساً جایگاه یک طراح یا یک تولیدکننده مسئول و مسئولیت پذیر در آن وجود ندارد، نباید به سادگی در بازار قرار بگیرد.

امامی گفت: اگر قرار است لباسی در صفحات مجازی فروخته شود، فروشنده زمانی می‌تواند از امکان شاپرک یا ای نماد استفاده کند که پوشاک او دارای شناسه باشد و این شناسه را هم وزارت صمت صادر می‌کند و این شناسه نماینده داشتن شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) است و همه این کارها برای این است که بخشی از زنجیره درمان شود.

کد خبر 696076
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    11 2
    یعنی صد سال حاضر نیستم این شندره پاره ها رو حتی برای شیشه پاک کردن استفاده کنم. این چیه واقعا؟؟؟؟؟؟ طلب و تمنای گدایی؟ هرچی اونور یک سری هیپی مد می کنن اینور فکر میکنن نهایت خوش تیپیه!!!
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    10 2
    تا الان هی مخالفت کردم باهاتون . الان اینو میگم دستتون درد نکنه! لازم بود!
  • بهروز CH ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 3
    آنطور که در عکس مشاهده میشود، این تکه پاره ها که زمانی اسمش لباس بوده ، اگر از جنگ برگشته اند ، که خوب باید تبرک باشه ، که جای بسی شک و تردید هست ، چون یقیناً هیچ دلاور مرد ایرانی با این شگل و شمایل به مصاف دشمن نمیرفته ، در هر حال آقایان و یا خانمهای که اسم خودتان را کاسب گذاشته اید ، خواهشن فرهنگ آداب و اعتقادات و رسوم و افکار ملت ایران ، بخصوص افکار جوانان برومندمان را با این تکه پارچه های مفتصح تخریب نفرمائید . متشگرم. یک از هشتاد و چند میلیون نفر ایرانی ‌
  • رحمان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    کاملا معلومه این به اصطلاح البسه از تن کارتن خوابهای خارجی که فوت شده اند درآورده شده ودارن به ساده لوحان لی غم میفروشند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    هر طرحی که در مورد پوشش دارید دقت کنید در شهرستان ها هم اجرا شود در شهرستان ها نهاد های مربوطه بی خیال هستند
  • US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    واقعا این چه لباسهایی است که جوانان ما میپوشند هرچیزی که مد شد نباید پوشید شخصیت خوب چیزی است به خدا زودتر گرفته شود جلوی این مدل لباسها به مد پوشان بگویید آخرین مد کفن است