برای اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه ۱۴۰۱ چقدر باید پرداخت کرد؟

image-20220804143127-1.png

با توجه به قانون کشور، تمام مردان باید به مدت ۲۴ ماه خدمت سربازی داشته باشند. هرچند که در برخی از شرایط می‌توان از قانون معافیت هم استفاده کرد که افراد را برای رفتن به سربازی معاف می‌کند. سازمان وظیفه عمومی‌تمام افرادی که به خدمت مقدس سربازی می‌روند را بیمه سربازی می‌کند. سربازان بعد از پایان خدمت سربازی می‌توانند با توجه به یکسری شرایط بیمه سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی خود اضافه کنند. با تصویب قانون اصلاح تبصره ماده (۱۴) قانون کار مصوب ۳۰ فروردین سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و حسب آئین نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸ تیرماه سال ۱۳۸۴ هیأت وزیران، زمینه احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه عمومی برای کلیه بیمه شدگان سازمان از سال ۱۳۸۴ فراهم شده است که در صورت ارائه درخواست بیمه شده و احراز شرایط مقرر پس از پرداخت حق بیمه متعلقه به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه به منظور برخورداری از حمایت-های مقرر در قانون تأمین اجتماعی قابل پذیرش خواهد بود. تمامی بیمه شدگان، مقرری بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در صورت دارا بودن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان و داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (برای افراد کمتر از ۵۰ سال سن داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی الزامی است) می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و پرداخت حق بیمه متعلقه اقدام کنند. برای اینکه بتوان بیمه نامه سربازی را خریداری کرد باید یکسری مدارک همراه داشته باشید. در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت بیمه سربازی و شرایط آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه سربازی چیست؟

بعد از اینکه افراد خدمت سربازی را تمام می‌کنند، اهداف مختلفی برای زندگی دارند. برخی از افراد بعد از خدمت قصد مهاجرت دارند، برخی دیگر تمایل دارند که در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند و برخی دیگر هم تمایل به ازدواج دارند. داشتن بیمه سربازی برای برخی از اهداف اهمیتی ندارد اما برای کسانی که تمایل دارند در شرکت‌های خصوصی و دولتی کار کنند به عنوان ۲ سال سابقه بیمه اهمیت خواهد داشت.

با توجه به این شرایط، افراد دوران سربازی را خیلی جدی‌تر طی می‌کنند چون می‌دانند که در بازنشستگی تاثیرگزار است. با در نظر گرفتن یک سری شرایط می‌توان به ازای گذراندن هر یک سال خدمت یک سال سابقه به بیمه اضافه می‌شود.

خدمت سربازی حداکثر 2 سال به سابقه بیمه اضافه می کند

شرایط خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱

خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱ با شرایط آسانی همراه است و به راحتی می‌توان این بیمه را تهیه کرد. سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی آقایان  دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:

  1. فرد می‌بایست حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت داشته باشد.   اگر فردی سابقه نداشته باشد، نمی‌تواند سابقه بیمه  مربوط به خدمت مقدس سربازی را خریداری کند. همچنین کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.
  2. چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید بیمه خدمت  باشد، می‌بایست تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

اگر دو شرط بالا را دارا باشید به راحتی می‌توانید سابقه این بیمه را بگیرید.

توجه کنید که اگر یکی از دو شرایط گفته شده را نداشته باشید نمی‌توانید بیمه سربازی خود را خریداری کنید. البته بهتر است بدانید که برای اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه خود، نیازی نیست بلافاصله بعد از پایان خدمت برای خرید بیمه اقدام کنید. هر زمان که دو شرط بالا را داشتهباشید می‌توانید برای خرید این بیمه اقدام کنید.

مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱

علاوه بر اینکه باید شرایط گفته شده را برای خرید بیمه سربازی در نظر گرفت باید بدانید که برای خرید این بیمه نامه به یکسری مدارک نیاز است تا بتوان در زمان کوتاهی خرید بیمه سربازی به سابقه شما اضافه شود. تعدادی از مهم‌ترین مدارک عبارتند از:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی‌صفحات آن
  • کپی و اصل کارت پایان خدمت
  • اصل و کپی کارت ملی
  • به همراه داشت تاییدیه از یگان خدمتی

دقت داشته باشید که در ابتدا باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و این مدارک را باید به شعبه سازمان تامین اجتماعی تحویل دهید. همچنین با پر کردن فرم مخصوص روند خرید بیمه سربازی انجام می‌شود.

قیمت بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بیمه سربازی هم مانند سایر بیمه نامه‌های دیگر هزینه‌هایی دارد که باید آن را پرداخت کرد. سوالی که ایجاد می‌شود این است که هزینه این بیمه نامه چقدر خواهد بود؟

قیمت خرید بیمه سربازی با توجه به آیین نامه‌ای که از سمت قانون گذار ابلاغ شده است و مطابق با فرمول محاسبه می‌شود. با توجه به این موضوع نمی‌توان یک قیمت مشخص یا ثابت برای خرید بیمه در نظر گرفت. می‌توانید با توجه به فرمول میزان حق بیمه را محاسبه کرد. فرمول محاسبه قیمت بیمه خدمت سربازیبه شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۳۰% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

همچنین لازم به ذکر است که بدانید تنها ۷ درصد از مبلغ بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند و مابقی حق بیمه بر عهده دولت خواهد بود.

بیمه سربازی مانند بقیه بیمه ها دارای هزینه هایی است

نکاتی برای خرید بیمه خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱

نکات مهمی‌در خرید بیمه خدمت سربازی اهمیت دارد که باید به آن توجه داشت و رعایت آن ملزم به دانستن این نکات خواهد بود. برخی از مهم‌ترین نکات شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که جزو افرادی هستید که به صورت قسطی می‌خواهند بیمه خود را پرداخت کنند، مدت زمان قسط نباید بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشد.
  • همچنین اگر جز افرادی هستید که بیمه خود را به صورت قسطی تهیه می‌کنند، باید تمام قسط‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنید.
  • هنگامی‌که برای پرداخت بیمه به صورت نقدی اقدام می‌کنید، پس از محاسبه میزان بیمه تنها تا پایان ماه فرصت دارید.
  • در صورتی که با توجه به هر دلیلی تمایل نداشتید که حق بیمه خود را پرداخت کنید، برای پرداخت آن می‌توانید در زمان‌های دیگر از فرمول گفته شده مجدد میزان حق بیمه را محاسبه کنید.

چگونگی مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

برای اینکه بتوانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی خود را مشاهده کنید، باید مراحل مختلفی را سپری کرده که به شرح زیر است.

به آدرس eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اگر از قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید نیازی به نام نویسی مجدد نیست و کافی‌ است کدملی را به عنوان نام کاربری و گذرواژه را تعیین کرده و به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

برای مشاهده سوابق بیمه در قدم اول باید اطلاعات موردنیاز مانند:کدملی، اپراتور و شماره تلفن همراه

خود را وارد کرده و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد کنید. در کل می‌توانید برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از کد ملی خود استفاده کنید.

سخن آخر

به طور کلی خدمت سربازی یکی از دوران‌هایی است که با برخی از مشکلات همراه خواهد بود. علاوه بر دغدغه‌های مالی که برای سربازها ایجاد می‌شود، خرید بیمه سربازی هم جزو مشکلاتی است که ذهن افراد را مشغول کرده است. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل با شرایط، قیمت و مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱ آشنا کنیم. بهتر است که برای خرید بیمه سربازی هرچه سریع‌تر اقدام کنید تا به سوابق بیمه‌ای شما ۲ سال اضافه شود. نکته قابل توجه‌ای که در آخر به آن اشاره می‌کنیم این است که اگر قسط خود را دیر پرداخت کرده‌اید، مبلغ همان قسط را باید مطابق با حق بیمه روز پرداخت کنید. همچنین در صورتی که فردی در خصوص پرداخت متعهد شده کوتاهی کند یا نسبت به پرداخت آن متعهد نباشد، سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

کد خبر 695720

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز