همشهری آنلاین: سربازان افغان و نیروهای ائتلافی تحت رهبری آمریکا 44 عضو طالبان را از جمله یک فرمانده این گروه را کشتند.

خبرگزاری آلمان از کابل گزارش داد، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای امنیت ملی افغانستان و نیروهای ائتلاف 33 شبه‌نظامی را در درگیری که در آن نیاز به پشتیبانی هوایی شد، روز جمعه در ناحیه ناد علی در استان جنوبی هلمند کشتند.

این نیروها در حال انجام گشت‌زنی امنیتی بودند که شبه‌نظامیان با سلاح‌های سبک، مسلسل، خمپاره‌انداز و نارنجک به آنها حمله‌ور شدند.

در این بیانیه آمده است نیروهای مشترک شروع به تبادل آتش کردند «که ابتدا با تسلیحات سبک و حمایت نزدیک و محدود هوایی بود.»

ارتش آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد، در درگیری دیگر هم نیروهای ائتلافی چهار جنگجوی طالبان را در از جمله یکی از فرماندهان آنان را در ناحیه قره‌باغ در استان جنوبی غزنی کشتند.

این بیانیه افزود، فرماندهی که هدف حمله قرار گرفت، حاجی یعقوب بود که هنگام عملیات لباس زنانه پوشیده بود. او در بمبگذاری جاده‌ای، عملیات انتحاری و دیگر انواع حملات علیه افغان‌ها و نیروهای ائتلافی شرکت داشت.

نیروهای ائتلافی یعقوب را زمانی شناسایی کردند که تلاش داشت از همراه با پنج زن از محل اختفای خود فرار کند. او هنگامی که تلاش داشت با نیروهای آمریکایی درگیر شود، کشته شد.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد همچنین در حادثه‌ای دیگر، شبه‌نظامیان طالبان به یک پاسگاه پلی در ناحیه پشت رود استان جنوب غربی فراه حمله کردند که موجب شد درگیری شدیدی با نیروهای پلیس رخ دهد.

سربازان افغان هم در واکنش به این حمله، هفت طالبان را کشتند، اما هیچ نیروی امنیتی افغان کشته یا مجروح نشد.

کد خبر 69568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز