همشهری آنلاین: نیروی دریایی ارتش روسیه اعلام کرد که نسل جدیدی از موشک قاره پیمای بولاوا را به طور موفقیت‌آمیزی از یک فروند زیر دریایی پرتاب کرده است.

به گزارش پرس تی ویف ایگور دیگالو سخنگوی نیروی دریایی ارتش روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند موشک بولاوا روز جمعه 28 نوامبر از زیر دریایی اتمی دیمیتری دونسکوی در اعماق دریای سفید پرتاب شد.

سخنگوی نیروی دریایی روسیه در ادامه بیانیه خود افزدو: موشک بولاوا با موفقیت به هدف آزمایشی تعیین شده خود در شبه جزیره کامچاتکا در منتهی الیه شرق روسیه اصابت کرد.

بنا بر گزارش‌های موجود، موشک بولاوا می‌تواند شش کلاهک هسته‌ای حمل کند و دارای برد حداکثری 10 هزار کیلومتر(معادل با 6.200) مایل است.

نیروی دریایی ارتش روسیه پیشتر نیز اقدام به آزمایش موشک بولاوا کرده بود که 4 آزمایش از این سری آزمایشات با شکست مواجه شده بودند.

نیکلای سولووتسوو فرمانده نیرو‌های موشکی استراتژیک روسیه روز جمعه پس از پرتاب موشک بولاوا طی سخنانی گفت که این کشور قابلیت بالستیک خود را با افزایش پرتاب‌ موشک در سال آینده افزایش خواهد داد.

تحلیل‌گران بر این باورند که طرح‌های ایالات متحده آمریکا مبنی بر استقرار سپر دفاع موشکی در شرق اروپا روسیه را به افزایش قابلیت‌های موشکی خویش واداشته است.

کد خبر 69562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز