سکانسی از فیلم سینمایی «عروس آتش» اثر ماندگار زنده‌یاد خسرو سینایی به مناسبت سالروز درگذشت این نویسنده و کارگردان فقید پربازدید شده است.

عروس آتش

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ به مناسبت سالروز درگذشت خسرو سینایی؛ ‌ کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، آهنگساز و شاعر سکانسی از فیلم سینمایی «عروس آتش» اثر ماندگار این کارگردان پربازدید شده است.

«عروس آتش» فیلمی به کارگردانی خسرو سینایی در سال ۱۳۷۸ ساخته و اکران شد. فیلم‌نامه آن را خسرو سینایی و حمید فرخ‌نژاد نوشتند و در جنوب ایران فیلمبرداری شد. عروس آتش که جوایز سینمایی بسیاری کسب کرد به سنت‌های عشیره‌ای، ازدواج اجباری و خودسوزی می‌پردازد. داستان درباره احلام (با بازی غزل صارمی) است، دختری عرب خوزستانی که از کودکی زادگاهش را ترک کرده و به اهواز آمده، اکنون سال آخر پزشکی را در دانشگاه سپری می‌کند.

در این فیلم سعید پورصمیمی، حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی، سلیمه رنگزن و غزل صارمی به هنرمندی پرداخته‌اند. عروس آتش یکی از آثار ماندگار سینمای ایران است که در زمان اکران خود در جشنواره فیلم فجر و به صورت عموم جنجال و حاشیه‌های بسیاری داشت و بسیاری بازی حمید فرخ‌نژاد و سعید پورصمیمی را در این فیلم ستایش کردند.

حمید فرخ نژاد با این فیلم وارد عرصه بازیگری شد و بازی درخشان او در نقش فرحان  او را به سیمرغ نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر و تندیس بهترین بازیگر مرد از جشن خانه سینما رساند.  

کد خبر 695356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha