معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو اعلام کرد: رانا پلاس موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را بر اساس استاندارد روز اروپایی ECE R۱۲۷ با موفقیت پشت سر گذارد.

۲ خودروی رانا پلاس و سورن پلاس

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی‌منش با بیان این‌که استانداردهای روز دنیا، علاوه بر تامین ایمنی سرنشینان خودرو در حین تصادفات جاده‌ای، توجه ویژه‌ای به ایمنی عابر پیاده دارند، گفت: آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بین‌المللی ECE R127  انجام می‌شود، شبیه‌سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت ۴۰ km/h است.

وی ادامه داد: در این آزمون که دارای دو بخش اصلی ضربه‌های سر و پا است، برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و  برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار می‌گیرد که باید نیروها و ضربه‌های وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدوده‌های مجاز تعیین شده قرار گیرند.

رضایی‌منش با بیان این‌که با تلاش تیم مهندسی و مرکز تحقیقات ایران خودرو، ارتقای کیفیت و افزایش استاندارد رانا پلاس در دستور کار قرار گرفت، گفت: خوش‌بختانه این خودرو با ارتقا و بهبود عملکرد در تست مربوط در ناحیه سپر در جذب انرژی‌های برخورد، موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد و تمامی الزامات استاندارد بین المللی ECE R127 را برآورده کند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو ادامه داد: این آزمون، در مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفت و مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه E mark کارسازی شده و در حال انجام است.

وی با بیان این‌که استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R127 از استانداردهای روز دنیا و از جمله استانداردهای اجباری ۸۵گانه است افزود: پیش از این، خودروی تارا موفق به اخذ تاییدیه ایمنی عابر پیاده شده بود و هم‌اینک، رانا پلاس نیز موفق به تامین الزامات این استاندارد شده که نشان از رویکرد ایران خودرو در تولید خودروهای باکیفیت و استاندارد است.

رضایی‌منش با بیان این‌که سیاست‌گذاری برای محصولات جدید در راستای دریافت استاندارد است، گفت: ایران خودرو قصد دارد محصولات فعلی را نیز با توسعه استانداردها تولید کند و این اقدام، گامی موثر در جهت استانداردسازی و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت محصولات است.

رضایی‌منش از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول دنا خبر داد و گفت: مقدمات اولیه در دستور کار قرار دارد و در عین حال، تاکنون دو محصول تارا و رانا با دریافت «ایمارک» توانستند این استاندارد سخت گیرانه را کسب کنند و این نشان از تحول در حوزه مهندسی ایران خودرو است.

کد خبر 694514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 42
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    135 5
    ایمنی برای خود سرنشینها چی؟!!!
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    187 5
    همه ماشینهای سایپا در تست عابرپیاده قبول میشوند. چون اینقدر شل و ول و ضعیف هستند که وقتی به عابر بخوره خودشون مچاله میشند.
    • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      8 24
      بی زحمت اخبار رو خوب بخون بعد نظر بده نوشته بعد پاس کردن ایمنی سرنشینان ایمنی عابر پیاده رو هم پاس کرده !!!!!!!!!!
  • CA ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    128 8
    مگه ایران ماشین مستقل داره؟!🤒☹️🤣🤣🤣🤣🤣
    • کاربر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      24 3
      راناپلاس سایپا نیست که
    • بنده خدا IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      32 5
      عزیزم این ماشین برای ایران خودرو هستش
    • ممد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      57 11
      وای به حال اروپا که ماشین ایران رو تایید کرده
    • امیر حزب اللهی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      19 7
      مگه کانادا داره؟؟نوکر قیصر😂😂😂😂😂
    • محمد IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      3 1
      آزمون فنی چی
  • ابی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    83 2
    الان چکار کنییم خوشحال باشیم .ازهمه جای خودرو میزنن تا دوزار براشون سود کنه .خدا جای حق نشسته .ایران خودرو باید تعطیل بشه این خوره جیب ومال مردم
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      17 1
      حالا از همه بدتر اینکه هر مدیری که میاد میگه شرکت ایران‌خودرو و سایپا زیان ده هست اصلا کارخونه ای که زیان ده باشه چرا باید به کار پر زیانش ادامه بده ؟!!!
  • افشین IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    61 0
    جان مامانت استاندارد گرفتی..
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    60 1
    کاملا معلومه که این خودرو در تعداد زیاد روی دست ایران خودرو مونده
    • sajjad IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      16 2
      یه دونه رو استاندارد زدن تاییدیه بگیرن و بگن مااینجوری تولیدمیکنیم،مابقی اشغالاییه که توایران هست
  • رسول IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    54 3
    دوباره برای فروش ارابه مرگ چه ترفندی رو اجرا میکنید
  • دلبرجان IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    31 1
    لطفا جوینده ی دلهای ما باشید
  • Ali IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    50 6
    با کوچکترین برخورد رانا جمع میشه اینقدر ورق های خودروهای ایرانی ضعیف درست میشه،تست اروپا!!! معلوم نیست چی دروغی سرهم کردن
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      4 0
      اتفاقا منم تا چند وقت پیش همینو فکر میکردم تا یه تصادف دیدم که یه طرف تصادف رانا از اونجا نظرم کاملا عوض شد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    35 5
    شاهنامه آخرش خوشه
  • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    50 0
    خوبه دیگه حالا با خیال راحت جز آپشن جدید حسابش کنید 50 ملیون گرونترش کنید
  • هادی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    42 2
    من خودم این ماشینو صفر گرفتم ترمز عقبش با سال ۹۸ رانا معمولی دیسکی بود که تو رانا پلاس حذف شده و اینکه سینی محافظت موتور رو پلاستیکی میذران اونم حذف شده ماشین صفر خدایش شاسی هاش موج داره
  • رضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    7 1
    پژو ۲۰۶ پاس کرده به شما چه مربوطه این ماشین ۲۰۶ ناقصه
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    7 1
    زمانی میشه به ایمنی و کیفیت تولیدات ایران‌خودرو و سایپا اعتماد که اروپا و آمریکا و ژاپن به این خودرو ها در خیابان هایشان اجازه استفاده و تردد بدن و مردم اجازه خرید این خودروها رو داشته باشن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    3 1
    خدا به داد برسه فکر کنم بازم گرانترش کنم...
  • SG ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 0
    فردا به خاطر همین قیمتش را صد برابر می کنند چه فایده وقتی نتوانی بخری
  • محمود IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    9 0
    هنوز خیلی مونده تا ایران خودرو به گرد پای ماشینهای خارجی برسه تنها زمانی می تونن که مافیا نباشند ...
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    9 1
    از 85 تا استاندارد یکیرو پاس کرده اینا خوشحالن ببین یعنی خودشونم میدونن چی ساختنو چقدر آشغال ساختنش
  • سید US ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 0
    خوب بهانه ای به دست خودروساز داد که قیمت خودرو را بالا ببرد ،
  • امیر IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 0
    فکر کن از ۸۵ مرحله یا آیتمی که یک خودرو پس از کسب نمره قبولی در آنها استاندارد تلقیی شود دو خودروی تارا و رانا پلاس ما یک مرحله را با موفقیت گذرانده اند کاری با اون ۸۴ آزمون دیگه ندارم کاریم با اینکه بقیه خودروهامون همون یک استاندارد را هم ندارند ندارم مهم اینه که ما آسان ترین و سریع ترین صعود به جام جهانی را داشتیم
  • علی دوست اللله IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    3 1
    سلام اولن این ها همش دروغ برای این که یک نمونه را نشان ندادید همش حرف زدید ولی در عمل چیزی سابت نشوده این که آدم شک میکنه به حرفتون کدومشو راست کفتید که این یکی هم راست باش
  • سعید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 0
    دروغ محضه مدرک رو کنید البته نه مدرک ساختگی یا ساخت و پاخت با مسئولین استاندارد اروپا
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    25 0
    خیلی خوشحال شدین خجالت چیز خوبیه بعد چند سال دنیا داره به سمت ماشیتهای خودران وبرقی رفته شنا تازه افتخار اونم چه افتخاری کسب کردین.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 0
    جوک روز
  • بهنام IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 2
    چراغ مه شکن سپر بخار می‌گیرد.تسمه دیانم صدا می‌دهد. فرمان موقع ترمز به سمت شاگرد کشیده می‌شود.فرمان بین ۷۰ تا۹۰کیلومتر می‌زند و خوشبختانه دو درب از داخل باز نمی شود. برای خدمات بالا ۱۴عدد فاکتور نمایندگی مرکزی و غیره وجود دارد.خدا خیرت دهد ایران خودرو چقدر بخندیم
  • علی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    20 1
    سلام اقا به همین روز قسم میدم دنا پلاس نخرید که خیلی خودروی بیخودی فقط شکل داره
  • محسن IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    15 2
    اگه قسم جون مادرشوبخوره بازم بادر نکنید
  • مصطفی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    9 1
    ما که نمیتونیم بخریم اجازه میدن با صفرش سلفی بگیریم... مخصوصاً اینکه یکی از استانداردهای اروپایی اونو تایید کرده
  • احمد US ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    14 1
    شرکت های ایرانی نمی توانند گام به گام سازندگآن مهم دنیا گام بردارند چون نه صنعتگران ما تجربه اینکاررا دارند نه مواد اولیه خوبی دز اختیار دارند
  • م م IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    19 3
    وقتی بدنه اش از جنس قوطی رانی باشه معلومه به عابر خسارت وارد نمیشه
    • سید حسین ... IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      6 4
      اتفاقاً صنعتگر ایرانی هم علمش و هم تجربه اش و هم فهمش رو داره که خیلی بهتر از اروپایی‌ها هم بسازه و هم مواد اولیه در ایران هست متاسفانه فقط انگیزه و هدف در ایران نیست و این توهین به صنعتگرهست که بگین صنعتگر ایرانی نمیتونه؟ ایرانی در تمام دنیا از جهت فهم و عقل و توان و همه اول هست ولی متاسفانه نمیدونم چه دردی توی صنعت خودروسازی ما هست که وضعیت ما شده امروز و دیگر اینکه واقعاً این دوست عزیز کارشناسی که امروز به خودشون بالیدن که از اروپا نمره قبولی گرفتن باید متاسف باشند واقعاً ماشین ایرانی فعلاً همشون تست عابر پیاده قبول میشن چون اینقدر ماشینها لپقی و ناز نازی درست میشن که با هرچی برخورد کنند فقط جون راننده و سرنشین از بین میره اتفاقاً ماشین های دیگه هم داریم که از رانا سریعتر نمره قبولی رو میگیرن چون جون راننده اهمیت ندارد اول بریم جون راننده رو حفظ کنیم شما در ازای جان راننده مسئولیت دارید.عابر پیاده مولفه های بعد هست
  • amir IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 1
    دقیقا مثل استاندارد کیسه هوا، فقط امنیت جیبشون رو تامین میکنه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 0
    اروپا اشغال تایید نمی کنه
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    6 1
    😂😂😂😂😂😂😂😂
  • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 0
    شاید همیشه نیمه پر را دیدن هم بد باشه کاش خودروسازها نیمه خالی اون را هم میدیدند آیا رانا پلاس تست ایمنی سرنشین داره؟؟؟
  • ایران IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 1
    کدوم استاندارد
  • محمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 0
    حساب کنید تو جدول استانداردای خودرو ۱۰۰۰ قلم قانون و قواعد وجود داره شانسی یکیشو پاس کردن.مثل اونایی میمونه که تو گینس الکی خودشون و ثبت میکنن.بزرکترین زبون و بزرگترین ناخون و الکی فقط ثبت شدن کارایی ندارند
  • جواد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 10
    در اینکه رانا پلاس و بقیه خودروهای ایرانی را به قیمت گزافی میدن مردم هیچ شکی نیست ولی خدا وکیلی مردم ما هم همه چی رو سیاه و سفید میبینن.وقتی میخان انتقاد کنن دیگه هیچوقت محاسن یه چیز رو نمیخان ببینن.همون خودروهای خارجی که شما ازشون طرفداری میکنین هم دچار مشکلاتی میشن که باور نمیکنین .دیدم که دارم میگم.رانا پلاس ماشین خیلی خوبیه و من الان یک سال دارمش خیلی ازش راضی هستم .قبلا پراید ،۲۰۶اس دی،سمند و حالا رانا پلاس دارم .از همه اینا از نظر فنی سرتره.تنها عیب رانا صندلی عقبشه که ومسافرای عقب اگه سه نفر باشن اذیت میشن ولی واسه خانواده چهارنفره کاملا مناسبه .البته دنا هم همچین مشکلی داره
    • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      10 0
      دقیقا کدوم یکی از این ماشینایی که شما اسم بردی خارجی بوده که الان داری میگی اگه ایرانی بده خارجیم بده؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    11 1
    از ۸۵ تا استاندارد های اجباررررری یدونه پاس شده خدا بخواد ایشالا سال ۱۵۰۰ اگه رو این ۸۵ تا چیزی نیاد میرن واسه پاس کردن غیره اجباریا😂😂😂😂 واقع خجالتم خوب چیزیه
  • محبت IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 0
    یعنی خاک عالم بعد ۶۰ سال خودرو سازی ...عابر
  • مهرداد IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    از اینجا به بعد دعوا تن به تنه
  • US ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    ماشین که هیچ قیمتش بالا بیشترمردم که دارن نمیتونند پول بیمشو بدن
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    واقعا........خنده داره
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    ایرانی و استاندارد من که بیکاری و پراید و پژو استفاده کردم همه بدرد نخور غیر استاندارد
  • ژیبل ژیبو IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 1
    کجای این ماشین رو استاندار اروپا تائید کرده احتمالا باد لاستیک شو تائید کرد
  • بهرام IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 1
    بسیارعالی اتفاقا کیفیت بدنه خودروهای ایرانی نسبت به سال ۹۶مقاومترشده است انشالله بایاری خداپیش به سوی ایرانی پیشرفته وقدرتمند و خنثی سازی ونابود کامل تحریم‌های ظالمانه امریکای خونخوار
  • Sam IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 1
    بعد شما بگین رانا پلاس آشغاله
  • Oghab IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    پس الان اروپایی ها و آمریکایی ها دارن التماس می کنن که تکنولوژی ساخت ماشین رو از ایران خودرو یاد بگیرن
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    منم د لم ماشین میخواد به خدا
  • امیر IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    از فردا ملت صف میکشن بخرن این استاندارد یه شاهی هم نمی ارزع.کسی برای تصادف با عابر پیاده ماشین نمیخره .استاندارد های مهمتری هست که معیار اصلی در ساخت و خرید یه خودروست
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 1
    اتاق 206 رو با سپر و چراغ ها عوض کردن و اسم روش گذاشتن و افتخار می کنند ... خود گویی و خود خندی عجب کرد مرد خردمندی
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    اینو دیگه همه میدونن رانا همون 206 صندوق داره