استانبول یکی از مقاصد عالی برای هموطنان ایرانی ما به منظور سفرهای خارج از کشور است. به ویژه اگر قصد خرید داشته باشید.

image-20220730124311-1.jpeg

خیابان استقلال با مراکز خرید فراوان و فروشگاه‌های متعدد جایی است که بسیاری از مسافران برای خرید کردن به آنجا می‌روند. علاوه بر این شما می‌توانید به مراکز خرید ارزان‌تر واقع در خیابان مرتر بروید و در آنجا به صورت عمده خرید کنید. شمردن تمامی مراکز خرید در استانبول کار بسیار سختی است زیرا در حال حاضر علاوه بر این خیابان‌های بزرگ، بیش از ۴۱۰ مرکز خرید کوچک در استانبول وجود دارد. شما در اینجا با  ۳ تا از بهترین مراکز خرید استانبول آشنا می‌شوید.

خبر خوب این است که این مراکز خرید در استانبول به راحتی با مترو یا حمل‌ونقل عمومی قابل دسترسی هستند، مناسب کودکان هستند و از مناطق گردشگری مانند جاذبه‌های اطراف محوطه‌ی سلطان احمد دور نیستند. این مراکز خرید مجموعه‌ی خوبی از فروشگاه‌های برند در کنار اجناس محلی و با کیفیت ترکیه، پارک‌های موضوعی، سالن‌های غذاخوری بزرگ با غذاهای خوشمزه‌ی ترکی، آکواریوم‌ها، سالن‌های تئاتر بزرگ که در آنها می‌توانید نمایش‌های موزیکال‌های برادوی را تماشا کنید و بسیاری موارد دیگر را در خود گرد آورده‌اند.

چرا مرکز خرید استانبول معروف‌ترین مرکز خرید شهر است؟

 مرکز خرید استانبول یا مال آو استانبول (Mall of Istanbul) یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است و میزبان برندهای مطرح جهان است که با امکانات متنوع و واحدهای متفاوتی که در خود جای داده است، به عنوان کاربردی‌ترین مرکز خرید استانبول توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این مرکز خرید تقریباً ۱۵۶ هزار متر مربع مساحت دارد و در چهار طبقه‌ی بزرگ به زیبایی طراحی شده است. مرکز خرید استانبول دارای بیش از ۳۵۰ فروشگاه و هزاران برند لوکس محلی و بین‌المللی است که خرید، فرهنگ و هنر را با سرگرمی زیر یک چتر ترکیب می‌کند و ارزش جدیدی به مفهوم خرید می‌بخشد. معماری این مرکز خرید از سبک هندسی دقیق مسجد سلطان احمد، میدان تاریخی تکسیم و کاخ یلدیز عثمانی الهام گرفته شده است. این مرکز خرید فضایی دوست‌داشتنی با سالن‌های بزرگ و سقف‌های شیشه‌ای برای ورود نور طبیعی به آن را دارد. یک پارک موضوعی بزرگ در این مرکز خرید وجود دارد که می‌تواند کودکان شما را هنگام خریدتان سرگرم کند. این مرکز خرید دارای یک هتل نیز هست که زمانی که شما قصد رزرو هتل استانبول را داشته باشید می‌توانید اینجا را یکی از گزینه‌های خوب خود در نظر بگیرید. مرکز خرید استانبول از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است:

  • مجتمع مسکونی: آپارتمان‌های مرکز خرید استانبول در چهار برج مسکونی مجاور.
  • هتل و هتل آپارتمان: هتل مال استانبول
  • دفاتر تجاری: دفتر مرکز خرید استانبول
  • مرکز خرید: فروشگاه‌های مرکز خرید استانبول

فروشگاه‌های مرکز خرید استانبول معروف‌ترین برندهای اروپایی و ترکیه‌ای را در خود جای داده‌اند. فروشگاه‌ها طیف وسیعی از محصولات از مد، لوازم الکترونیکی، غذاهای سنتی، مبلمان، اسباب‌بازی‌های کودکان و همچنین یک هایپرمارکت بزرگ را به نمایش می‌گذارند که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. شایان ذکر است که مرکز خرید استانبول دارای برندهای بین‌المللی بسیاری از جدیدترین مد لباس‌های زنانه و مردانه و لباس‌های کودکان است. این مرکز خرید همچنین به طور دوره‌ای میزبان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی است که شامل جواهرات، نقاشی‌ها، عتیقه‌جات، آثار هنری اصیل و تزئینات فصلی می‌شود که صاحبان این آثار از تمام نقاط جهان به استانبول می‌آیند.

ایستینیه پارک، لوکس‌ترین مرکز خرید استانبول

 ایستینیه پارک (Istinye Park) یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول است. اگر به دنبال جواهرات لویی‌ ویتون یا تیفانی هستید، این مرکز خرید جایی است که باید به آن بروید. مسافران ایرانی این مرکز خرید در شهر استانبول را بسیار دوست دارند و زمانی که بلیط تهران استانبول را خریداری می‌کنند، برای رفتن به ایستینیه پارک و خرید کردن از آن هم برنامه‌ریزی می‌کنند. این مرکز خرید مخصوص افراد خوش سلیقه است. ایستینیه پارک دارای حدود ۳۰۰ فروشگاه است که کالاهایی با برندهای بین‌المللی و ترکیه‌ای را در اختیار مشتری‌هایشان قرار می‌دهند. ساعت کار این مرکز تجاری از ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۲:۰۰ است.

ساختمان ایستینیه پارک دارای سه بخش مجزا است:

  • گراند روتوندا (Grand Rotunda) یک فضای سرگرمی است که در بخش مرکزی واقع شده و دارای ۳ آسانسور پانوراما، سایبانی با قطر ۷۵ متر و یک صحنه‌ی متحرک عمودی به قطر ۹ متر به همراه مجسمه‌های متحرک با نور و موسیقی است.
  • مرکز سبک زندگی یک میدان شهری در فضای باز است که دارای پارک مرکزی سبز و منطقه‌ی مد است. این قسمت همچنین شامل منطقه‌ی خرده فروشی سرپوشیده با سقف شیشه‌ای نیز می‌شود.
  • منطقه‌ی بازار با سبک تاریخی ترکیه‌ای بخش دیگری از این مرکز خرید است که در ساخت آن از معماری و تاریخ ترکیه الهام گرفته شده است.

ایستینیه پارک در منطقه‌ی ساریر واقع شده است و بعد جدیدی به مفهوم خرید در استانبول بخشیده است. این مرکز خرید در مساحتی به مساحت ۲۴۲ هزار مترمربع واقع شده و دارای انواع بخش‌های متنوعی است. پارک مرکزی در فضای باز و سبز، منطقه‌ی مد، امکان خرید در کنار خیابان، مرکز سرگرمی کودکان به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، باشگاه ورزشی و تفریحی کنار تپه، بازار و ۱۲ سالن نمایش فیلم ۱۲ دارد که یکی از آنها  آیمکس سه بعدی (IMAX ۳D) است.

۳ مرکز خرید مهم در استانبول که باید بشناسید

در مرکز زورلو خرید و اقامت کنید 

 مرکز زورلو (Zorlu Center) یک مجتمع چند منظوره در منطقه بشیکتاش استانبول است که محل جدید گردهمایی در استانبول به شمار می‌آید. این مرکز خرید دارای برندهای لوکس، مرکزی برای هنرهای نمایشی، هتل ۵ ستاره، دفاتر و اقامتگاه است. در این مرکز خرید یک مرکز نمایش وجود دارد که در آن می‌توانید کار موزیسین‌های معروف و تئاترهای موزیکال برادوی را تماشا کنید. مرکز زورلو علاوه بر این که یک مرکز خرید مجلل دارد، هتل پنج ستاره‌ی رافلز را در خود جای داده است که شما می‌توانید با رزرو هتل در این اقامتگاه عالی و بی‌نظیر، در یک قدمی مرکز خرید، اقامت کنید و همچنین از مراکر تفریحی و نمایشی لذت ببرید.

بخش‌های مرکز خرید زورلو را می‌توان به این صورت برشمرد:

  • مرکز خرید با برندهای معروف جهان نظیر لویی ویتون، میو میو، دیور، بربری، والنتینو و بسیاری دیگر از برندهای شناخته‌شده‌ی جهان.
  • هتل پنج ستاره‌ای که در لیست برترین هتل‌های استانبول جایگاهی ویژه دارد.
  • چندین سینما به همراه بزرگ‌ترین مرکز هنرهای نمایشی در کشور به نام زورلو پی‌اس‌ام (Zorlu PSM)

یادتان باشد اولین فروشگاه اپل در کشور ترکیه، در این مرکز خرید واقع شده است.

کد خبر 694339

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز