گروه شهری: شهردار تهران بوستان گلبرگ را افتتاح کرد و کلنگ آغاز عملیات احداث بوستان مینیاتور در منطقه 8 شهرداری را نیز به زمین زد.

بوستان گلبرگ به لحاظ صرفه‌جویی در انرژی و همچنین رعایت مسائل زیست‌محیطی از جمله بوستان‌های با استاندارد بالاست و بوستان مینیاتور نیز که در کنار بوستان گلبرگ قرار دارد، میزبان بیش از 100 نمونه فرهنگی و تاریخی کشور در مقیاس کوچک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، ‌شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بوستان گلبرگ به خبرنگاران گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران به جز شورای اسلامی شهر باید در شورای‌عالی ترافیک نیز به تصویب برسد.

محمد باقر قالیباف با اشاره به جلسه شب گذشته شورای شهر گفت: مشکل خاصی در گزارشی که از جلسه دیروز دریافت کردم وجود نداشت و ان‌شاءالله این طرح در جلسه بعدی به تصویب شورای‌عالی ترافیک خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به مردم قول داده‌ایم بدون برنامه حرکت نکنیم به انجام مراحل آماده‌سازی‌ طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک در شهرداری و تصویب آن در شورای شهر که بیش از 20 ماه زمان به‌خود اختصاص داده اشاره کرد و افزود: تنها تصویب این طرح مشکلی را از شهر تهران حل نمی‌کند و باید در طول یک برنامه بسیار فشرده و کوتاه این مسئله را حل کرد و در یک دوره 4ساله می‌توان کار قابل‌قبولی در عرصه ترافیک و حمل‌ونقل انجام داد.

وی همچنین به آغاز عملیات احداث بوستان مینیاتور در منطقه 8 اشاره کرد و اظهار داشت: ابتدا نگاه ما این بود که در سطح جهانی این کار را انجام دهیم.

در نقطه‌ای دیگر از شهر نیز مکان آن را پیش‌بینی  می‌کنیم و در یک فرصت مناسب و روزی که کار را آغاز کردیم به اطلاع مردم می‌رسانیم.

قالیباف افزود: در بوستان مینیاتور که جنب بوستان گلبرگ احداث خواهد شد قریب به 100 نمونه فرهنگی و تاریخی کشور در مقیاس کوچک‌تر ساخته شده و در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران درباره بوستان افتتاح شده گلبرگ به 2 ویژگی خاص این بوستان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم از بحث صرفه‌جویی و محیط‌زیست بهترین آیتم‌ها و استانداردهای بین‌المللی را در این بوستان رعایت کنیم.

وی ادامه داد: روشنایی بوستان گلبرگ از طریق سیستم انرژی خورشیدی و سولار تامین می‌شود، سیستم فاضلاب این بوستان نیز مجددا تصفیه شده و برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این موارد و به‌کارگیری فناوری‌های نوین از سیاست‌های شهرداری تهران است که در پارک‌های جدید اجرا می‌شود.

شهردار تهران همچنین در مراسم افتتاح بوستان گلبرگ و کلنگ‌زنی بوستان مینیاتور در سخنانی با اشاره به هفته بسیج، خاطر نشان کرد: بسیج میدانی بود که در آن مردان بزرگ خود را نشان دادند و از نظر ما فرهنگ بسیج، تنها فرهنگی است که می‌تواند کشور را به اوج ترقی و عزت و معنویت برساند.

وی اظهار کرد: روزی که بسیج تشکیل شد، اصلا جنگی وجود نداشت و نیروهای آن برای حضور در عرصه‌های سازندگی، جهاد و خدمت به مردم حاضر شدند، اما بعد خطر بزرگ‌تری یعنی جنگ علیه ایران رخ داد که حضور در آن را انتخاب کردند.

قالیباف یادآورشد: کشور ما امروز در گهواره امنیت قرار دارد و در حالی که در کشورهای همسایه هر روز شاهد کشتار و جنگ هستیم و در شرایطی که همواره دشمن اعلام می‌کند که آماده حمله به ماست، همه چیز در کشورمان آرام و با امنیت کامل پیش می‌رود.

وی خطاب به مردم شهر تهران بیان کرد: به دور از هر نوع بداخلاقی و غوغاسالاری در شهر تهران کار می‌کنیم و گوشمان بدهکار این حرف‌ها نیست و با همان فرهنگ بسیجی سعی می‌کنیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران در حالی که معاونان خود در حوزه عمرانی و خدمات شهری را به‌عنوان رزمندگان و جانبازان تحصیل‌کرده و بسیجی معرفی می‌کرد، گفت: مسئولان شهرداری همه بچه‌های انقلاب هستند و نشان‌های جانبازی و گذشت، تخصص و تدبر و عقل و عشق را با هم دارند.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم، اگر باری را از دوش مردم برنمی‌داریم، مشکل و اضطرابی را هم برای آنها به‌وجود نیاوریم.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری تهران با سعی و خطا و هزینه‌های زیاد شهر را اداره نمی‌کند و مردم باید نسبت به این موضوع اعتماد داشته باشند.

کد خبر 69423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز