شهردار کوهستان خبر داد: به دلیل وقوع سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) و نامناسب بودن شرایط جوی، اخطارهای شفاهی به رستوران‌های کوهستان و تیم‌های کوهنوردی داده شد.

دربند

علی باقری شهردار کوهستان در گفتگوی اختصاصی با همشهری آنلاین از اقدامات پیشگیرانه برای بروز اتفاقی مشابه مناطق کوهستانی کن و سولقون خبر داد و گفت: بارندگی شب گذشته – چهارشنبه – در تهران موجب وقوع سیل در منطقه امامزاده داوود شد، این حادثه طبیعی خسارت جانی و مالی ایجاد کرد و هنوز آمار دقیقی در این رابطه منتشر نشده است. در همین راستا تذکر شفاهی به همه رستوران‌های مناطق کوهستانی داده شد تا در جریان باشند که برای حدود ساعت‌های ۲۰ شب احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات تهران وجود دارد.

 ببینید | رستوران‌های حاشیه رودخانه‌های تهران تعطیل شدند | هشدار به دلیل احتمال وقوع سیل در ارتفاعات

او افزود: همچنین به همه رستوران داران که بستر رودخانه را تصرف کرده‌اند، حکم تخلیه داده شد و انتظار ما مشارکت و همکاری از آنهاست.

باقری درباره مراجعه کوهنوردان در روزهای آخر هفته و ممانعت از کمپ در طبیعت نیز به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: از صبح امروز به کوهنوردان و گردشگران در هر ۵ ورودی کوهستان هشدارهای لازم توسط اکیپ‌های اجرایی داده شده است تا از مراجعه به ارتفاعات ممانعت کنند. بنرها در ورودی‌های گلابدره، درکه، کلکچال، توچال، دربند و درآباد نصب شده است.

به گفته باقری به ساکنان روستاهای اطراف که در ارتفاعات خانه دارند هم توصیه و اطلاعات لازم نیز داده شده است و امیدواریم این چند روز شاهد مشارکت و همکاری از سوی مردم باشیم.

کد خبر 693921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha