در حکم دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران رأی اولیه فیفا شکسته شد.

ویلموتس

‌به گزارش همشهری‌آنلاین، روزبه وثوق احمدی وکیل فدراسیون با اشاره به جزئیات حکم مربوط به پرونده مارک ویلموتس گفت: در حکم دادگاه عالی ورزش رأی اولیه فیفا شکسته شد. ایراداتی که در پرونده توسط وکلای فدراسیون فوتبال که من یکی از آنها هستم، مورد پذیرش دادگاه CAS قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بخشی از میزان غرامتی که توسط فیفا صادر شده بود، به‌وسیله دیوان داوری ورزش لغو شده و عدد باقی‌مانده برای پرداخت به آقای ویلموتس سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو تعیین شده است که پیش از این مقداری از این جریمه به او پرداخت شده بود.

وی درباره روند صدور حکم اولیه فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: زمانی‌که ویلموتس قراردادش را با فدراسیون منعقد کرد، به‌مدت ۵ ماه برای تیم ملی کار کرده بود. پس از آن، ایشان با ارسال چند نامه با استناد به مقررات فیفا، قرارداد خودش را به‌صورت یک‌جانبه فسخ کرد و پس از آن با یک توافق شفاهی که با فدراسیون فوتبال ایران انجام داده بود، با دریافت مبلغی مجدداً به تمرینات تیم ملی بازگشتند.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس درباره پرداخت نقدی مبلغ دو میلیون یورو به این سرمربی در ترکیه پس از فسخ قراردادش گفت: آن ۲ میلیونی که به ایشان پرداخته شد، فقط برای او نبوده و به دستیاران ویلموتس نیز تعلق داشته است. زمانی‌که در فیفا به پرونده رسیدگی می‌شد، اعلام شد به جهت اینکه آقای ویلموتس حداقل دو ماه کار کرده و دستمزدش را دریافت نکرده و اخطار دریافت مبلغ خودشان را نیز به فدراسیون داده و با این حال نیز فدراسیون به ایشان مبلغی را پرداخت نکرده است، فسخ قرارداد وی موجه تلقی شده و فیفا اعلام کرد ویلموتس استحقاق دریافت تمام مبلغ قراردادش را دارد. این مقرراتی است که در فیفا وجود دارد و به صراحت ذکر می‌کند اگر یک طرف قرارداد به تعهداتش عمل کند و طرف مقابل این کار را نکرد، شخص مذکور استحقاق دریافت تمام مبلغ را دارد.

وثوق احمدی تصریح کرد: طبق قوانین فیفا یک سرمربی می‌تواند پس از فسخ صحیح تمام مبلغ قراردادش را دریافت کند ولی با دفاعیاتی که انجام دادیم، توانستیم دیوان داوری ورزش را قانع کنیم که آنها به چند جهت با تأیید تمام این مبلغ مخالف هستند. نخستین دلیل تحریم‌های سنگین بانکی است که آمریکا علیه کشور اعمال کرده است. در این رأی دادگاه داوری ورزش اعلام کرده است: ما تأیید می‌کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تمام تلاش خود را انجام داده است تا بتواند دستمزد ویلموتس را پرداخت کند و این سرمربی قادر به فسخ قراردادش نباشد ولی به دلیل همان تحریم بانکی، این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

وی درباره تأثیر یک مصاحبه از سوی ویلنوتس در رأی دادگاه CAS گفت: پس از آنکه ویلموتس قراردادش را با ایران فسخ کرد، هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفت و در یک مصاحبه که به زبان فرانسوی از وی منتشر شد، اعلام کرد که نه‌تنها به هیچ تیمی نمی‌رود بلکه پیشنهاد دو باشگاه و دو تیم ملی را رد کرده است و هیچ احساسی نسبت به آنها ندارد و قصد دارد صبوری کند تا طلبش را از ایران بگیرد.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس درباره مبلغ کلی قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران صراحتاً تاکید کرد: مبلغ قرارداد سه سال و نیم با ویلموتس ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو بوده است. مبلغ قرارداد سال‌های اول و دوم و سوم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو و نیم‌سال سوم نیز یک میلیون و ۱۲۵ هزار یورو یعنی نصف رقم یک سال بوده است. تاکنون تقریباً به خود آقای ویلموتس نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو پرداخت شده است.

ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران قراردادی به مبلغ سالانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو با ایران به امضا رساند، اما پس از گذشت ۶ ماه، این قرارداد را فسخ کرد.

ویلموتس علاوه بر دریافت مبلغ سال نخست، با شکایت به فیفا خواهان دریافت ۶ میلیون یورو دیگر از باقیمانده قراردادش شد تا فدراسیون ایران را درگیر یکی از سنگین‌ترین پرونده‌های مالی کند.

کد خبر 693748
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha