رئیس سازمان جهانی بهداشت پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی بوسیله این سازمان درباره آبله میمونی روز چهارشنبه به مردان در معرض خطر دچارشدن به این بیماری توصیه کرد شرکای جنسی‌شان را کم کنند.

tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت ۹۸ درصد از موارد آبله میمونی که از هنگام شروع این شیوع در ماه مه (اردیبهشت) شناسایی شده‌اند، در میان مردان همجنسگرا، دوجنسگرا و سایر مردانی که آمیزش جنسی با مردان دارند، رخ داده است. او افراد در معرض خطر ابتلا به این ویروس به انجام اقداماتی برای محافظت از خودشان فراخواند.

تدروس گفت:‌«این به معنای انجام انتخاب‌های ایمن برای شما و دیگران، برای مردانی که با مردان دیگر آمیزش جنسی دارند،است...که در این لحظه شامل کاهش شرکای جنسی می‌شود.»

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت افراد دچار عفونت باید خودشان را ایزوله کنند و از گردهمایی‌هایی که شامل تماس‌های نزدیک و جسمی می‌شود، خودداری کنند، و افراد باید جزئیات تماس‌هایشان از جمله هر شریک جنسی جدید را در صورت نیاز برای پیگیری در اختیار بگذارند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) درباره کاهش شرکای جنسی به مردانی که با مردان آمیزش جنسی دارند، توصیه‌ای نکرده است و فقط از آنها خواسته است از تماس پوست به پوست با افرادی که دانه‌های پوستی احتمالا مربوط به آبله میمونی خودداری کنند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده‌اند که آبله میمونی می‌تواند به هر کسی را که در تماس نزدیک با بیمار یا لباس‌ها یا ملحفه‌های آلوده آنها قرار دارد، سرایت کند. این سازمان هشدار داده است که این بیماری می‌تواند در جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان یا زنان باردار شدیدتر باشد.

تا به حال، در سال جاری بیش از ۱۹۰۰۰ مورد آبله میمونی در بیش از ۷۵ کشور در جهان شناسایی شده است، اما موارد مرگ صرفا در آفریقا در گزارش شده است.

کد خبر 693720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha