در حالی که گزارش‌های مختلفی در مورد کسری بودجه دولت و احتمال ارائه لایحه برای تامین بودجه یا جابه‌جایی آن منتشر می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی، تلفیق و تخصیص بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، ارائه هرگونه متمم برای بودجه سال‌جاری را رد کرد.

سیدحسن امیراحمدی به ایسنا گفت: دولت به هیچ وجه قصد ندارد برای بودجه امسال متمم ارائه کند و هر گونه خبر در این زمینه تکذیب می‌شود.  وی افزود: با روند کنونی اعتبارات و شرایط اقتصادی، دولت متمم بودجه ارائه نخواهد کرد، مگر اینکه اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ دهد.

وی از تشکیل کمیته‌ای با عضویت مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و وزارت نفت برای بررسی وضعیت واردات بنزین و نیازهای کشور در این زمینه خبر داد و یادآور شد: قرار است این کمیته، موضوع را بررسی و گزارش کند. وی توضیح نداد که این بررسی‌ها تاکنون به کجارسیده است.

در هفته‌های جاری، بحث واردات سوخت و منابع تامین هزینه آن از سوی برخی مقامات و مسئولان مورد توجه قرار گرفته است. 

به گزارش خبرنگارما، برای نخستین بار سال گذشته بودجه بنزین و گازوئیل مورد نیاز کشور از محل درآمدهای شرکت‌ ملی نفت انجام شد و هیچ مجوزی از سوی مجلس برای این واردات گرفته نشد.

الیاس نادران، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که سال قبل نیز نسبت به این اقدام دولت از وزیرنفت سؤال کرده   و به آن اعتراض کرده بود هفته جاری باردیگر از غیرقانونی بودن این اقدام دولت سخن گفته است.

این اظهارات به واکنش وزیرنفت منجر شد که این اقدام را یک روند جاری از سال‌های قبل اعلام کرده بود.

وی خاطرنشان ساخته بود که واردات سوخت از نیازهای مهم مصرفی مردم است و دولت نمی‌تواند نسبت به تامین آن بی‌تفاوت باشد.

با وجود این، وزیر نفت تاکید کرده بود که لایحه لازم برای تصویب مجلس در حال آماده شدن است و  علت اصلی تاخیر در اجرای آن، نوسان قیمت نفت و نامشخص بودن حجم نهایی بودجه مورد نیاز برای تدوین لایحه است.

سید علی ادیانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این به خبرنگارما اعلام کرده بود که دولت ممکن است از جابه‌جایی بودجه‌های عمرانی برای تامین این کسری استفاده کند.

با وجود برنامه دولت برای این اقدام، هرگونه جابه‌جایی در بودجه‌های سالانه  نیاز به مصوبه مجلس دارد و باید لایحه لازم برای این جابه‌جایی‌ها نیز به مجلس ارائه شود.

الیاس نادران در اظهارات خود در هفته جاری که خبرگزاری فارس آن را منعکس کرد، نسبت به تاخیر در ارائه لایحه لازم و کمبود وقت مجلس در بررسی لایحه ارائه شده نیز ابراز نگرانی کرده بود

کد خبر 69344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز