وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن پیشنهادات جدید اروپا برای اعمال برخی تغییرات در پیش‌نویس تفاهمنامه بازگشت به توافق هسته‌ای را بررسی می‌کند.

آمریکا ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور تغییرات پیشنهادی اتحادیه اروپا درمورد روند بازگشت به توافق هسته‌ای را بررسی می‌کند.

طبق گزارش الجزیره، ند پرایس گفت: «ما در حال بررسی تغییرات پیشنهادی اتحادیه اروپا در پیش‌نویس تفاهم بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به وظیفه این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای افزود: «امیدواریم ایران این بار از فرصت برای بازگشت به توافق هسته‌ای استفاده کند.»

او ادامه داد: «ما به تلاش برای بازگشت مشترک به توافق هسته‌ای با ایران تا زمانی که به نفع ما باشد ادامه خواهیم داد.»

ساعاتی پیش «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت: «در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده و هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است.»

علی باقری در ادامه نوشت: «ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

ند پرایس در ارتباط با پرونده قتل «شیرین اوعاقله» خبرنگار الجزیره در فلسطین به‌دست نیروهای صهیونیست نیز گفت: «بلینکن با خانواده شیرین ابوعاقله جلسه‌ای برگزار می‌کند که فرصتی است تا مستقیماً به صحبت‌های آن‌ها گوش فرا دهد.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «بلینکن به گفت‌وگو با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی درباره قتل شیرین ادامه می‌دهد. گلوله‌ای که شیرین را به قتل رساند بیشتر از سوی سربازان اسرائیلی بود و هیچ نشانه‌ای از شلیک عمدی آن وجود ندارد.»

او در همین حین مدعی شد: «ما خواهان یک تحقیق سریع و جامع در مورد قتل شیرین ابوعاقله هستیم تا منتهی به پاسخگویی شود.»

پرایس در خاتمه به سائل سیاسی تونس پرداخت و گفت: «ما بر لزوم احترام به تفکیک قوا در تونس و جامع و شفاف بودن قانون انتخابات تأکید می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما در رسانه‌ها و احزاب سیاسی نسبت به عدم شفافیت و فراگیر بودن رفراندوم ابراز نگرانی کرده‌ایم. ما می‌دانیم که قانون اساسی جدید در تونس نظارت را کاهش داده و آزادی‌ها را کاهش داده است.»

کد خبر 693418
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 34
  • جم IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    42 80
    برجام وقت تلف کردن است . انها فقط میخواهند ایرانرا بازی بدهند وجلوی پیشرفت مملکت را بگیرند با دست پیش میکشن با فتح پا میزنند زمین هیچکدام از این کشورها دوست ملت ایران نیستند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      40 15
      مگر ما دوست آنها هستیم که آنها دوست ما باشن
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      42 14
      مگه تا الان پیشرفتی هم دیدیم؟؟؟!!!
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      9 16
      وقتی منفعت ایران را خارجی ها میخورند کسی نمیتونه چيزی بگه هسته‌ای روهم میبرن بازم هیچ کس چيزی نمیگه
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      22 4
      در روابط بین الملل ملاک صرفا منافع ملی است و باید برای صیانت از آن قاعده ی بازی را بلد بود
    • US ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      17 47
      اگر برجام بود تا الان اقتصاد زمین خورده و تورم نابودمان کرده بود برای همین بالای ۹۰ درصد مردم مخالف برجام و معتقد به مقاومت هستند. بزودی آمریکا شکست میخورد و به التماس از ایرانیان میوفتم. این خط و این نشان.
    • FR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      45 6
      این امار ۹۰ درصدی مخالفان برجام رو از کجا اوردی
    • همون IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      12 6
      نظرنده بیسواد
    • TR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      24 12
      دوستی یک رابطهٔ دو طرفه است، اگر خواهان دوستی هستی؟ باید دوستشان باشی!
  • مصطفی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    35 1
    علی باقری کنی: «در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده و هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است.این حرف چند ساله میشنویم😥
    • علی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      20 2
      20 سال
    • شبر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      5 0
      هنوز یک سال نشده اما اگر هشت سال پیش و دوستت اباما و ترامپ رو یادت رفته مشکل بینایی داری و اگر شهریور 1320 را فراموش کردی مشکل بینش تاریخی و فهم تعاملات اجتماعی داری و اگر کودتای بیست و هشت مرداد سی و دو را فراموش کردی مشکل ملی داری............. مذهبی بودن طلبت ملی باش و با سر در دیوار تجربه کرده نرو.......... فقط بگو محصول هشت سال تنش زدایی و توافق چه بود هشتصد برار شدن قیمت ارز....... نه....... و محصول احمدی نژاد با مقاومت مقابل غرب و فتنه 1388 سه برابر شدن قیمت ارز........... خوب چشم هات را باز کن به جای زدن دشمن خود زنی میکنی
  • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    15 39
    آمریکا همیشه از طرف ایران شکست خورده والان هم شکست می خوره.ازپیروزی انقلاب تاریخ بخوانید.چطور در مقابل ایران شکست خورده تاالان.مطمئن باشید.پیروز میدان ما خواهیم بود وآنها شکست خورده وذلیل خواهند شد درمقابل ملت ایران عزیز.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    35 15
    منظور غرب از بازگشت به توافق این هست که اونها هیچ امتیازی ندن هرانچه هم گفتن ایران بپذبرد غربیها هیچوقت راستگو نبودن چون خاثیت غرب دروغگوبی است طریف از خود غربیها بود وگرنه اونقدر احمقانه توافق نمیکرد بچه هم میدونه توافق ظریف خیانت به کشور بود امیدواریم روزی ظریف وروحانی بخاطر توافق هسته ای برجام محاکمه بشن
  • مبهمzw FR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    18 20
    هم لعنت به آمریکا هم لعنت به اروپا هم لعنت به انگیس استعمارگر
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    10 0
    دیگه شکی باقی نمانده که مسئولین قصد مصالحه در مورد برجام را ندارند وفقط دنبال بهانه جویی و وقت لطف کردن هستن برجام با این شیوه قطعا به نتیجه نخواهد رسید
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 6
    ما اگر روی انرژی خورشیدی سرمایه گذاری میکردیم قدرت برتر انرژی بودیم.الان چندساله با انرژی هسته ای کشور را درتحریم نگه داشتن
  • ایرانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 0
    نمیدونم این همه رفت و آمد به وین چیه،،، یا تصویبش کنید مردم نفس بکشن یا برجام رو بکشید و مردم رو راحت
    • عباس IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      1 2
      واقعا شماها هنوز نمی‌دونید کاربردهای انرژی هسته ای چیه مجبورید نظر بدید یعنی شما فکر میکنید انرژی هسته ای فقط بحث نظامی داره و برق دانشمندهای عزیز یکم فکر کنید اگه انرژی هسته ای نداشته باشی پیشران هسته ای که الان برای کشتی ها استفاده میشه نداری تو فضا رو نداری خدایا یکم به این قاجاریا عقل بده
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 3
    در قانون طبیعت برو قوی شو که ضعیف پایمال است،...جانم فدای رهبر.... هرچه او گفت...
  • ناشناس IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    پای میز مذاکره نشستن یعنی دست پای ایران بستن در دریا جلوی کوسه ها انداختن بدون دفاع وکمکی.