سینمای ایران مدت‌هاست که مخاطبش را از دست داده است. در این میان فیلمسازان برای جذب مخاطب بیشتر سراغ کمدی هایی می روند که اغلب با محتوای ضعیف و شوخی های سخیف و بازیگران شناخته‌شده امید به گیشه دارند.

تی تی

به گزارش همشهری آنلاین، اما از ابتدای امسال فیلم‌های غیرکمدی اکران شده‌اند که مخاطب هم به آنها بی‌واکنش نبوده است. این فهرستی است از این فیلم‌ها که در این ۴ ماه با استقبال به نسبت خوبی مواجه شده‌اند:

موقعیت مهدی (هادی حجازی‌فر)

موقعیت مهدی نخستین ساخته هادی حجازی‌فر است که علاوه بر حضور موفق در جشنواره و کسب جوایز اصلی، اکران موفقی را تجربه کرد و یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های غیر کمدی امسال است. این فیلم روایتی از عشق، زندگی و حماسه شهید باکری است و از بازیگران آن می‌توان به هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر و روح‌الله زمانی اشاره کرد.

علفزار (کاظم دانشی)

فیلم علف‌زار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان نخستین بار در جشنواره چهلم به نمایش درآمد و با استقبال بالایی از سوی منتقدان و تماشاگران مواجه شد. این فیلم بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده و از تعلیق و هیجان کافی برای همراه کردن مخاطب تا انتهای فیلم برخوردار است. اجرای مسلط کارگردان و بازی روان بازیگران از نقاط قوت فیلم است که علف‌زار را به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اجتماعی سال تبدیل می‌کند.

روزصفر (سعید ملکان)

روز صفر به کارگردانی سعید ملکان محصول سال ٩٨ و فیلمی در ژانر تریلر و اکشن است. این فیلم که در جشنواره سی و هشتم حضور داشت، با استقبال بالایی از سوی تماشاگران روبرو شد. داستان روز صفر برگرفته از زندگی عبدالمالک ریگی و نحوه دستگیری او توسط ماموران سازمان اطلاعات است و امیر جدیدی، ساعد سهیلی، مهدی قربانی و تینو صالحی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم پای «جن» را به سینما باز کرد | تک‌ ستاره‌های اخیر سینمای ترسناک ایران

کمتر از ۲ درصد؛ سهم تماشاگر فیلم کودک در دایره مخاطبان سینما

روایت تهیه کننده «ناخدا خورشید» از وضعیت سینمای ایران | کنترل و بازبینی قصه‌ها را تکراری و فیلمنامه‌ها را ضعیف کرده است

تی تی (آیدا پناهنده)

تی تی سومین ساخته آیدا پناهنده است که نخستین بار در جشنواره سی و نهم به نمایش درآمد. این فیلم داستان فیزیکدانی را روایت می‌کند که در حال کار بر روی فرضیه‌ای درباره پایان جهان است و در این میان با زنی به نام تی تی آشنا می‌شود که می‌خواهد به بشریت خدمت کند. تی تی فیلمی دوست‌داشتنی است که با خلق فضایی متفاوت و آمیخته به تخیل، می‌تواند حال و هوای مخاطب را عوض کند.

مرد بازنده (محمدحسین مهدویان)

مرد بازنده جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان است که بعد از مورد استقبال قرار گرفتن در جشنواره، در ترکیب اکران نوروزی قرار گرفت. مرد بازنده داستان کارآگاهی به نام احمد خسروی است که مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود و با مسائلی روبرو شده که زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، مهدی زمین‌پرداز بازیگران مرد بازنده هستند.

کد خبر 693262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha