برای بعضی افراد خیانت همسر تیر خلاص به زندگی مشترک است، این در حالی است که عده‌ای دیگر تصمیم می‌گیرند فرصت جبران به‌طرف مقابلشان داده و به دنبال راه‌حل برای ساختن دوباره زندگی خود باشند اما توصیه کارشناسان بعد از مواجهه باخیانت همسر چیست؟

خانواده - مشاجره - زن و شوهر - خانوادگی

به گزارش همشهری آنلاین، در دنیای امروز، ادامه رابطه با کسی که خیانت کرده می‌تواند کاملاً بحث‌برانگیز باشد. برخی از افراد معتقدند که خیانت همسر به معنای پایان یک رابطه نیست و برخی دیگر از شدت خشم و نفرت، بهترین راه را طلاق می‌دانند اما حقیقت این است که برخورد درست با خیانت همسر آن‌هم زمانی که خود عصبانی و دل‌شکسته‌اید، کار خیلی سختی خواهد بود و افراد اغلب در چنین شرایطی آن‌قدر درگیری ذهنی و عاطفی دارند که نمی‌دانند چه‌کاری باید انجام دهند؛ به همین منظور ما با کمک کارشناسان متخصص در این حوزه به بررسی مواجهه باخیانت همسر از بُعد روانشناسی، اسلامی و حقوقی پرداختیم.

رفتار و اعمالی که خیانت محسوب می‌شوند

گاهی بعد از افشای خیانت، فرد خیانت‌کار درصدد سرپوش گذاشتن بر روی اشتباهات خود برمی‌آید و گاهی با انگ شکاک و حساس بودن به طرف مقابل سعی در توجیه خود می‌کند اما اینکه چه رفتار و اعمالی خیانت محسوب می‌شود، موضوعی است که کارشناسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آن توضیح می‌دهند. تعریف خیانت ازنظر روانشناسی، اسلامی و حقوقی کمی متفاوت است.

دکتر زهره شفیعی، روانشناس و درمانگر خانواده و استاد دانشگاه در تعریف خیانت از بُعد روانشناسی می‌گوید: «هر عملی که جزء خط قرمزهای همسر به شمار آید و به‌صورت پنهانی و بدون اطلاع همسر انجام شود و فرد بداند که انجام این کار منجر به ناراحتی همسرش می‌شود، خیانت محسوب می‌شود. در بعضی از رویکردها هم خیانت را فقط رابطه جنسی می‌دانند و مابقی رابطه‌ها را بی‌وفایی محسوب می‌کنند اما تعریف اول بسیار معتبرتر است.»

حجت‌الاسلام حسین محمودی، کارشناس مذهبی خانواده و استاد دانشگاه خیانت در اسلام را این‌گونه تعریف می‌کند: «از منظر دین هر نوع رابطه غیرشرعی خیانت محسوب می‌شود حتی نگاه شهوت‌انگیز به نامحرم ولی رابطه‌ی مشروع مانند «ازدواج موقت» با شرایط خاص که آسیبی به‌سلامت روانی و مالی خانواده نزند، خیانت نیست.»

محمدجواد بابایی، وکیل پایه‌یک دادگستری نیز دراین‌باره می‌گوید: «اساساً در متون و قوانین مربوط به حوزه خانواده کلمه «خیانت» وجود ندارد و بجای آن از کلماتی مانند سوء معاشرت و سوء رفتار استفاده‌شده است. در قانون مجازات اسلامی نیز موضوع خیانت زوجین به یکدیگر به‌صورت مستقل جرم انگاری نشده ولیکن ارتکاب هر یک از جرائم منافی عفت مانند انواع زنا، لواط، مساحقه، رابطه نامشروع یا منافی عفت غیر زنا به‌صورت فیزیکی و در مواردی حتی به‌صورت تلفنی یا مجازی توسط هر یک از زوجین مصداق بارز سوء معاشرت محسوب می‌شود که البته در این موارد صرف ادعا در دادگاه خانواده کافی نبوده و اثبات تحقق هر یک از جرائم فوق آن‌هم در دادگاه صالح ملاک عمل است.»

نحوه مواجهه صحیح با خیانت همسر

قطعاً زن یا مردی که از همسر خود خیانت می‌بیند وارد یک بحران بزرگ می‌شود، انواع احساسات بد را تجربه می‌کند و فکرهای زیادی مانند تلافی کردن، آبروریزی یا طلاق به ذهنش خطور می‌کند اما این ‌یک امر ثابت‌شده است که تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی نتیجه‌ای جز پشیمانی به بار نمی‌آورد؛ پس در چنین شرایطی چه باید کرد؟

دکتر شفیعی، روانشناس خانواده معتقد است: «بعد از افشای خیانت، فرد آسیب‌دیده نیاز به تخلیه هیجان منفی مثل غم یا خشم دارد و انکار فرد خیانت‌کار آسیب روانی بیشتری را متوجه فرد آسیب‌دیده می‌کند لذا توصیه می‌کنم زوجین در اولین فرصت با همین بحران اقدام به مشاوره کنند.»

او ادامه می‌دهد: «تا زمانی که خیانت، علت‌های خیانت، افکار، ذهنیت‌ها و طرحواره‌های هر دو و رابطه دو نفر بررسی نشود، زوج برای بخشش یا طلاق نمی‌توانند تصمیم بگیرند.»

خیانت همسر را پنهان نگه‌دارید

متأسفانه گاهی فرد آسیب‌دیده به دلیل شرایط بحرانی و ناتوانی در حل مشکل بهترین راه‌حل را در میان گذاشتن مسئله خیانت با اطرافیان می‌داند درحالی‌که به گفته شفیعی، این کار اشتباه است. خیانت همسر باید پنهان بماند تا زوج تصمیم نهایی برای رابطه را بگیرند؛ اگر بنا بر ادامه رابطه بود، این موضوع برای همیشه باید پنهان بماند.

این مسئله در اسلام هم ثابت‌شده و اصل بر عدم پوشش و عدم انتشار این موضوع است. حجت‌الاسلام محمودی دراینباره می‌گوید: «قرآن کریم در آیه 187 سوره بقره، رابطه همسران را به لباس تشبیه می‌کند "هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ" یعنی زن و شوهر هم زینت و هم پوشش یکدیگرند یعنی همان‌گونه که لباس انسان، زشتی‌های بدن را می‌پوشاند، همسران نیز بایستی زشتی‌ها و بدی‌های هم را بپوشانند و آبروداری کنند.»

او ادامه می دهد: «متأسفانه ما شاهد آن هستیم که در خانواده‌های جوان، زوجین به‌خصوص زنان به‌محض مشاهده‌ی اولین خطای همسرانشان حتی در حد رابطه کلامی در فضای مجازی، آن را جار می‌زنند و با خانواده خود مطرح می‌کنند و منزل را ترک کرده و با رفتار احساسی و هیجانی و عجولانه‌ی خود، زندگی خود را به فروپاشی می‌کشانند. درحالی‌که اصل مهم حفظ زندگی است و نباید به‌محض مشاهده‌ی خیانت همسر، قید همه‌چیز زده شود بلکه باید رابطه زن و شوهر ترمیم گردد؛ به‌ویژه اگر اولین بار است که چنین خطایی از همسر سر می‌زند و تکرارشونده نیست.این توصیه درصورتی‌که پای فرزند در میان باشد، به‌مراتب مهم‌تر و لازم‌تر است.»

این کارشناس مذهبی خانواده تأکید می‌کند: «باید با مشورت مشاورین خبره، زندگی را اصلاح کرد و علل و عوامل خیانت را از بین برد و نباید با خانواده مطرح کرد چراکه خانواده نیز احساسی می‌شوند و ممکن است رفتاری خشن داشته باشند.»

خیانت همسر باید از دیگران پنهان بماند یا آشکار شود؟ | راه‌های حقوقی اثبات خیانت | تکلیف پرداخت مهریه چه می‌شود؟

آیا خیانت قابل‌بخشش است؟

خیانت در برخی مواقع قابل‌بخشش و اغماض است و در برخی مواقع خیر. این مسئله بستگی به شرایط و روحیات زوجین دارد. تشخیص این موضوع بهتر است توسط مشاور و روانشناس انجام شود اما به‌طورکلی بخشش خیانت‌کار آسانی نیست. شفیعی، مشاور خانواده، بخشش بعد از خیانت را یک مسیر بلندمدت می‌داند و می‌گوید: «خیانت منجر به بی‌اعتمادی بین زوجین می‌شود و نمی‌توان انتظار داشت که بعد از خیانت بخشش به‌سرعت اتفاق بیفتد. تا زمانی که مراحل زوج‌درمانی کامل ادامه پیدا نکند، بخشش اتفاق نخواهد افتاد.»

این درمانگر خانواده ادامه می‌دهد: «علاوه بر زوج‌درمانی، همسر خیانت‌کار تا زمانی که زخم‌های خیانت را ترمیم نکند و تا زمانی که تلاش برای اثبات خود و جبران اشتباهش نداشته باشد، پایه بخشش خیانت بی‌فایده است اما با رعایت مباحث بالا (زوج‌درمانی، ترمیم زخم‌های خیانت و جبران اشتباه) در طولانی‌مدت، بخشش و اعتماد قابل بازگشت است.»

توصیه اخلاقی و اسلامی در مورد بخشش همسر خیانت‌کار

مهم‌ترین اتفاق شومی که در هر نوع خیانت رخ می‌دهد، از بین رفتن اعتماد در زندگی زناشویی است. به گفته حجت‌الاسلام محمودی در بسیاری از موارد همسر خیانت دیده ترجیح می‌دهد زندگی مشترک خود را به پایان برساند و یک‌طرفه قید همسر و فرزند را بزند اما همسر باتدبیر و صبور، اگر خیانت همسرش از روی سهل‌انگاری و شیطنت جوانی بوده و تکرارپذیر نباشد، زندگی خود را با استحکام و پایداری بیشتری از دفعه اول بنا می‌کند و کاستی‌ها را جبران می‌کند و همسر خود را با اخذ تعهد اخلاقی می‌بخشد.

این کارشناس دینی توصیه می‌کند: «برای ترمیم زندگی مشترک، فرد خیانت‌کار باید «اعتمادسازی» و هیچ‌وقت «پنهان‌کاری» نداشته باشد و شفاف و صادق باشد و نیازهای عاطفی، جنسی و خلأهای رابطه خود را به همسرش بگوید. از سوی دیگر، باید برای یکدیگر وقت گذاشته و صادقانه و بدون مشاجره و توهین به یکدیگر درباره دلایل بروز این اتفاق و احساساتی که به آن دچار شده‌اند باهم صحبت کنند. همسر خیانت دیده نیز باید یک‌بار دیگر فرصت جبران دهد و نیازهای منجر به خیانت را برآورده سازد.»

خیانت همسر باید از دیگران پنهان بماند یا آشکار شود؟ | راه‌های حقوقی اثبات خیانت | تکلیف پرداخت مهریه چه می‌شود؟

راه‌های حقوقی اثبات خیانت

بعضی افراد بعد از متوجه شدن خیانت همسر خود، به خاطر حفظ آبرو یا وجود فرزند آن را مخفی کرده و گذشت می‌کنند، بعضی هم خیانت را خط قرمزی نابخشودنی می‌دانند و بدون دادن فرصت جبران به طرف مقابل به دنبال اجرای حکم حقوقی خیانت می‌روند اما زوجینی که به سمت طلاق می‌روند، باید نسبت به اثبات خیانت و آثار حقوقی آن مطلع باشند.

محمدجواد بابایی، وکیل پایه‌یک دادگستری در رابطه با اثبات خیانت می‌گوید: «ادله اثبات سوء معاشرت یا همان خیانت عرفی، حسب مورد و با توجه به نوع آن (جرم حدی باشد یا تعزیری) متفاوت است ولی به‌صورت کلی از طریق شهادت شهود، اقرار شخص، علم قاضی، استناد به عکس یا فیلم و حتی صدا، گواهی پزشکی قانونی، استعلام خطوط تلفن همراه و حتی در بعضی موارد اسکرین شات از پیام‌ها و به‌طورکلی هر آنچه موجب حصول علم و اقناع قاضی شود، قابل‌اثبات است.»

او ادامه می‌دهد: «چنانچه مرد و زنی بدون وجود رابطه محرمیت به‌صورت حضوری و یا از طریق تلفن، چت یا تماس صوتی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارتکاب اعمال و رفتارهای خلاف شرع و اخلاق حسنه مانند معاشقه، در آغوش گرفتن فیزیکی، شهوت‌رانی یا اقدامات تحریک‌آمیز جنسی، چت‌های حاوی مطالب و محتویات مبتذل یا مستهجن و خلاف عفت عمومی با یکدیگر نماید این اعمال می‌تواند از مصادیق رابطه نامشروع تلقی شود که از عکس یا فیلم یا اسکرین‌شات‌های موجود در این رابطه می‌توان به‌عنوان ادله اثبات دعوا استفاده کرد. البته ناگفته نماند که ملاک تشخیص نامتعارف بودن عملی یا خلاف عفت یا خلاف شرع بودن آن با دادگاه رسیدگی‌کننده است.»

بابایی در رابطه با روند طرح شکایت خیانت می‌گوید: «کافی است افراد با داشتن دلایل و مستندات اثباتی فوق، در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده و نسبت به ثبت شکوائیه اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که در این موضوع با توجه به تحقق جرم بین دو نفر دیگر، شاکی (هر یک از زوجین) صرفاً اعلام‌کننده جرم محسوب می‌شود.»

آثار حقوقی خیانت

ازنظر قانون، زن و مردی که باهم پیمان بستند و ازدواج کردند نباید به همدیگر خیانت کنند. در صورت خیانت کردن، زوجین باید بدانند که این کار آثار حقوقی را به دنبال دارد که در صورت طرح شکایت، طبق قانون با آن فرد برخورد خواهد شد. بابایی درباره آثار حقوقی خیانت می‌گوید: «سوء معاشرت و ارتکاب جرائم منافی عفت (همان خیانت عرفی) چنانچه توسط هر یک از زوجین محقق و در دادگاه صالح نیز به اثبات برسد، حسب مورد و طبق قانون مجازات اسلامی مستوجب مجازات شلاق یا ... است که البته این نوع مجازات صرفاً از بابت ارتکاب جرم است نه از بابت سوء معاشرت در رابطه زناشویی.»

این وکیل پایه‌یک دادگستری با ذکر مثالی توضیح می‌دهد: «اگر زن شوهرداری به شرح آنچه بیان شد مرتکب جرائم منافی عفت شود، فقط به‌موجب قانون مجازات اسلامی محکوم به تحمل مجازات شخصی خود می‌گردد و محکومیت وی ارتباطی با مهریه ایشان یا میزان آن ندارد. به عبارتی، حتی اگر زنی محکوم‌به رابطه نامشروع شود بازهم حق مطالبه تمام مهریه‌اش را کما فی الساق دارد.

در خصوص خیانت مرد نیز لازم به ذکر است که اثبات سوء معاشرت وی به شرح فوق باعث محقق شدن شرط مندرج در سند نکاحیه (که با همین عنوان قیدشده) می‌گردد که علاوه بر آن، اساساً موضوع سوء معاشرت زوج را حتی می‌توان از مصادیق عسر و حرج موضوع ماده ١١٣٠ قانون مدنی نیز به‌حساب آورد که به این نحو دلایل موجهی برای طرح دعوی طلاق از طرف زوجه است.»

کد خبر 692841
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 48
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 92
    اول زوج ایرانی درصدخیانتش ۱% است آن هم ببینی چطورباشه. دوم آری خیانت قابل بخشش است ازآنجا که انسان جایز الخطا است ممکن است خدا ناکرده ازهر۱۰۰۰۰۰ نفر یک مورددیده شود.
    • م AU ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      62 4
      انسان جایزالخطا نیست بلکه ممکن الخطاست.
    • ماریا IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      40 1
      چقدر خوشبینی شما
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      من میگم زن خیانت نمیکنه فقط مردها هستن که بعصی وقتها این اشتباه رو میکنن و بعد پشیمان میشوند به امید روزی که هیچ حیانتی در دنیا نباشد
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      60 9
      چه بخششی خیانت خطای نیست که بخشش داشته باشه طرف خودش داره تصمیم میگیره بره کثیف کاری بعد باید ببخشی
    • ‌ناشناس IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      68 5
      عزیز انگار تو اجتماع نیستی دقت بکنی میبینی خانواده های طالب آزادی دختر و پسراشون چه گندی زدن به جامعه. بیشتر طلاق ها واسه خاطر خیانت مرد به زن و بالعکس زن به مرد هس
    • م IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      40 3
      در ارائه عدد درصد خساست بسیار به خرج دادین...۱٪؟؟؟ این سطح از خوشبینی دیگه خیلی مشکوکه🤭
    • مهری IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 2
      درکتون میکنم دقیقا سرنوشت من داری. منم دیگه به هیچ مردی اعتماد ندارم. ازحق و حقوقم گذشتم مهریه نگرفتم کلی هم باج دادم نتونستم طلاق بگیرم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      11 0
      انسان جایزالخطا نیست بلکه ممکن الخطا هست مااجازه نداریم اشتباهی کنیم بلکه سعی کنیم که اشتباه نکنیم
    • رازی IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      7 0
      شما دقیقا این آمار ۱درصد رو از کجا آوردین؟ یا از هر ۱۰۰۰۰۰نفر یک نفر؟ محقق یا پژوهشگری؟
  • ن.م IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    65 25
    همه این‌ حرفا شعر هست . فقط مرگ جزای خیانتکار است . باید گفت متاسفانه این عمل را با همین قوانین و قاعده ها ما داریم این جامعه را به لجن میکشیم . از خود سوال نمی‌کنیم که چرا امروزه تعداد همسران خیانتکار زیاد شده ؟!! یکی از جوابها اینست که همین قواعد و قوانین بیجا باعث پشتگرمیها شده و زوج‌ بدبخت تا عمر داره باید هم شرمنده بشه و هم از زندگی ساقط بشه . اگر نمی‌دانید ؟ پس بدانید که آنهایی که به این مشکل اسف انگیز دچار شده اند ، در جامعه ما بسیار بیشمارند .
    • ش IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      72 7
      یه نمونه از اینا خوددمنم ک یک ساله همسرم در عین ناباوریم بهم خیانت کرد امامن باوجود یه بچه چاره ای جز تحمل سایه این واقعه شوم نداشتم ،استخوونام خرد شد زیر این بار اما نذاشتم کسی مطلع بشه چون من یه مادرم باید به خاطر بچم زیر سقف خونه ای که حامی و همراهی برای خودم نمیبینم بمونم و ادامه بدم تا بچم آینده اش خراب نشه .بله با همچین همسری میشه زندگی رو ادامه داد اما بدون‌ اینکه کمترین حسی نسبت بهش داشته باشی
    • یه مرد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      41 13
      زن خیانت نمیکنه؟؟؟؟؟
    • حمید IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      20 0
      شاید از روی احساس و عاطفه بشه بخشید ولی ذهن رو نمیشه تغییر داد و طرف مقابل خیانتکار تا سالیان سال عذاب میکشه.به قولی بسوزه و بسوزه و به اجبار بسازه.نتیجه اش میشه بی تفاوتی نسبت به زندگی.
  • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    68 19
    در جامعه حال زنها بیشتر خیانت می‌کنند دیدم که میگم زنها خیلی پولکی شدن
    • حمید IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      29 8
      به واسطه هر مرد فاسد دو زن فاسد هم به دنیا می آید همزاد هستند
    • تنها IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      13 7
      منم خیانت دیدم و بخدا یه ساله مُردم و چند روزه دیگه سالمرگ منه .خدا شوهرم رو محو بکنه که در اوج اعتماد و دقیقا در اوج دوست داشتن منو کشت
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 14
    خداوند میبخشدهزاران بار حتی تالحظه مرگ ماهم باید برای یک بارهم شده ببخشیم ببینیم طرف اصلاح می شود؟خصوصا فرزندیم داشته باشی ناسلامتی ماخلیفه الله هستیم اگربخشش مااورااصلاح کرد کل آخرت راخریدیم چون باعث اصلاح یک انسان شدیم.وبخشش کارهرکسی نیست دلی بزرگ میخواهد مشکل راباید حل کردنه ازان فرارکرد
    • رحمان IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      9 4
      هرجا به نفع تونه دم از بخشش میزنید هروقت به ضرر تون باشه انتقام سخت رو فریاد میزنید
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    46 2
    متاسفانه بعضی از افراد خائن هر روز جسورتر می شن و حق خودشون می دونن که خیانت کنن و این کم کم داره برای بعضی ها شغل می شه.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    40 4
    خدالعنت کنه چنین مردهای به زناشون خیانت میکنندیابرعکس.انشاا...یه روزی خداوندبه تک تک کارهایشان برسد
    • امید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      19 2
      خوش بحال خودم که مجردم ازدواج تو این گرانی یعنی از بین بردن عمر و تلاش و ثروتت
  • behzad IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    55 11
    جالبه میگه اگرزن به شوهرش خیانت کنه جریمه ومجازات ومحکومیت شخصی شاملش میشه وربطی به مهریه نداره. امروزه که به واسطه فضای مجازی واینهمه بی بندوباری اگه زن مطمئن باشه که مهریه اش همچنان پابرجاهست به نظرشماچه کسی تواین قضیه ضررمیکنه. مهریه برعهده مرده یازن. قضاوت باخودتون. مردهاباچه پشتوانه واعتمادی بایدزن بگیرن. ازکجامعلوم که مردزحمت کش یه عمرکاروتلاشش روبایدحواله زنی کنه که خائن ازآب دراومده وزندگی باهاش غیرقابل تحمله؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      28 19
      خیلی از زن ها بدون خیانت هم نمی توانند مهریه رو بگیرند چه برسه خیانت کنند
    • احسان IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      24 7
      مردها تو قوانین ایران خیلی بدبختن خانم خیانت میکنه و اگه بخوای بخاطر همین ازش جدا بشی باید حاصل تمام عمرت را بعنوان مهریه بهش بدی. این قانون مهریه افتضاحترین قانون فمینیستی در دنیاس. در کشورهای متمدن در زمان جدایی ، هر چه در طول زندگی مشترک بدست اوردن بینشون تقسیم میشه ولی در کشور ما از همون روز اول مرد به اندازه یه عمر بدهکار میشه. خداییش احمقانه ترین کار تو کسور ما زن گرفتنه با این قوانین عصر حجری
  • امینی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    37 6
    چه قانون گذاری ما داشتیم حالا اگر در قانون اسلام هم اگر هست که زنخیانتکار مهریه بهش تعلق میگیرد علما با توجه به شرایط اسفناکی که در جامعه بوجود امده و برخی زنها از این قانون سو استفاده میکنند و خیانت کرده وپشتشان به مهریه بالایشان گرم هست و زوج بیچاره هم خیانت دیده و هم متضرر می شود و این معضل د جامعه کنونی بسیار دیده میشود
    • آشنا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      2 0
      در قرآن کریم آمده که مهریه ی زنانتان را با طیب خاطر بپردازید الا در یک مورد که فاحشه ی مبینه ذکر شده و در توضیح آن امام صادق علیه السلام فرموده اند هرگونه رفتار غیر قابل تحمل!!! اما با اعمال قدرت صهیونیزم و فیمینیست ها در قانون ما آمده که هرجا قانون صراحت دارد شرع مقدس تعطیل است و یکی از مهمترین قوانین موجود و مورد استناد که اسلامی نیست همین امکان اخذ مهریه با وجود شرط استثناء فاحشه مبینه می باشد که هم مرد باید خورد شود هم متضرر مالی که خود میتواند پشتوانه ی جرات بر خیانت برای زوجه و هم امکان توسعه ی تفکر همسر کشی از سوی زوج با توجیح اقتصادی و تخلیه ی خشم خواهد بود. امید که قانون گذاران التفات نظر فرمایند
  • محمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    44 6
    درسته مردها بیشتر خیانت میکنن اما طرفش از کجا میاد ؟ مریخ
    • سادات IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      16 2
      خائن را یکبار باید بخشید درصورت تکرار باید کشت چه مرد چه زن
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    47 3
    هیچوقت بخشیدنی نیست زندگی هم برای زوج وهم برای زوجه تا ابد خراب خواهد شد!چاره کار یا بهترین کار فقط طلاق و تمام 👌👌👌👍
  • فریبا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    54 3
    کسی که به همسرش خیانت می‌کند باید بداند که گور این زندگی مشترک رو کنده دیگه اون زندگی که زندگی نمیشه همسر آسیب دیده فقط به خاطر بعضی مسائل تحمل می‌کند در واقع می‌سوزد و میسازد و عمرش را ضایع می‌کند خدا نعمت کند خیانت کننده را . اگه آدم شرف داشته باشه خیانت نمیکنه !
  • رها IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    17 37
    تاروزی که مردهابه خودشون اجازه میدهندخیانت کنندولی بهناموس خودشون نه..خیانت پابرجاست...همه میگن مرداشکال نداره باکسی دیگه باشه ولی زن یاخواهرطرف نبایداینکاروبکنه چون زن ..گذشته ازاین حرفهاااهیچکس نمیتونه کسی دیگه روقضاوت کنه.پس قضاوت نکنیم..اونی که داره خیانت میکنه..حتماچیزی هست توزندگیش که داره اینکارومیکنه...
    • محمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      17 1
      رها خانم خودت با این صحبتت داری توی خفا از کسی که خیانت می‌کنه حمایت میکنی تنها یک دلیل واسه خیانت وجود دارد اینکه طرف خودش انسان کثیفی هستش.چه مرد و چه خانم بقیه دلایل فقط و فقط و فقط توجیه است از کوزه همان برون تراود که در اوست
  • ع ت IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    23 12
    مرد هوسباز رو به هیچ وجه نمیشه درست کردزن بیچاره به خاطر آبروی خود وخانواده وبعد بچه ها باید نبینه ونشنوه وخودش رو به بی خیالی بزنه ومرد بگه چون پول داره وزور واز کسی نمیترسه وحمایت مادرشو میتونه زنها ودخنرهای آسیب دیده وندار وهرزه رو که اصولا فرهنگی وتربیتی مشکل دارن با فریب وپول باد آورده برای خودش برای هوسهای سیری ناپذیر داشته باشه.
  • ن م IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    40 1
    به نظر من بعد از رخ دادن خیانت از طرف زوجین بهترین راه جدا شدن آنهاست آدم که با دل شکسته زندگی رو ادامه بده داره به خودش ظلم میکنه احساس هیچ و پوچی میکنه ما باید به خودمون احترام بذاریم ارزش قائل بشیم این خطا به هیچ عنوان بخشیدنی نیست بخدا نیست من تجربه کردم
  • ن م IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    37 1
    جای زخم خیانت هیچ وقت خوب نمیشه که هیچی و هر لحظه هم تازه تر میشه آدم عزت نفس داره چطور با این زخم تا آخر عمر زندگی کنه یکی به من بگه ؟ حداقل دفاعی که میشه از خود کرد اینه که پشت پا بزنی به این زندگی مشترک
  • ن م IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    21 0
    جای زخم خیانت هیچ وقت خوب نمیشه که هیچی و هر لحظه هم تازه تر میشه آدم عزت نفس داره چطور با این زخم تا آخر عمر زندگی کنه یکی به من بگه ؟ حداقل دفاعی که میشه از خود کرد اینه که پشت پا بزنی به این زندگی مشترک
  • ح IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 2
    سلام اینطور موارد خوبه توسط روان‌شناس‌ها جامعه شناسان و افراد متخصص بصورت اصولی وعلمی ریشه یابی بشه نه اینه فرد ی جرمی کرد بره زندان و اونجادحتی بدتر شه بیا بیرون که نجات ی انسان نجات بشریت هست و تکریم انسانها تکریم خداست با استفادهداز تمامی منابع حتی خیرین و افراد متخصص دلسوز قبل از اینکه مشگلی به جای باریک برسه خوبه بررسی و دز همون مرحله حل بشه
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    6 1
    خواهش میکنم نظرات را پخش کنید
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    22 0
    سلام اصلا خیانت برای اون طرفی که داره با صداقت زندگی میکنه مثل تیر خلاصه اصلا اعتمادی که از دست میره واقعا سخته برگرده اینکه فقط مردا خیانت میکنن نه متاسفانه زنها هم جایگاه ومتانت البته بعضی ازآنها بی شرمانه خیانت میکنن ومردها چون عقاب آنچنانی متوجهشون نیست روز به روز خیانت بیشتر میشه وازنفس ضعیفه
  • رسول IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    19 8
    به نظر بنده اقا یا خانم قبل از خیانت باید علت ایجاد انرا بررسی میکردن وحل میشد بعداز خیانت بویژه خیانت خانم بهترین را طلاق است
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      3 0
      بویژه خیانت خانم ؟؟!!!! نیانت خانم یا آقا چه فرقی میکنه خیانت خیانته و خیانتکار از خودم کثیف تره
  • آرش IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    24 6
    طرف نوشته زنهای ایرانی خیانت نمی‌کنند و فقط مردها خیانت میکنند ای مردها باید زنی باشه که باهاش خیانت انجام بگیره پس زنها بیشتر دخیل هستند تا مردها
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 4
    بخشش زمان زیادی میخواد.بیشتر گذشت کردن و مدارا به خاطر فرزندان و تبعات بعد از طلاق و قضاوتهای اطرافیان باعث میشه که عده کمی از افراد دوباره از نو شروع کنن که واقعا خییییلی صبوری میخواد و بسیار سخت از لحاظ در گیریهای روحی و روانی و بیماریهای جسمی. آسیب جدی و اصلی رو طرف مقابل که خیانت دیده میبینه. بد بینی و شک تااخر عمر برای کسی که خیانت همسرش ثابت شده باقی خواهد ماند.
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    28 2
    چقدر قانون بی منطقی بود.میگه اگر ثابت بشه که زن به مرد خیانت کرده باز هم رن میتونه همه مهریه ش رو مطالبه کنه.این چه وضعشه خب اینطوری که زن هر کاری خاست میکنه مهریه ش هم میگیره باید در اینصورت مهریه زن پاک بشه ینی غیر قابل مطالبه بشه تا دیگه هیچ زنی خیانت نکنه واسه مرد ها هم باید یه قانون سفت و سخت بزارن که اونام خیانت نکنن.
  • یه بدبخت IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    48 4
    این چه قانونی هست که زن شوهر دار بره هر کاری خواست بکنه بعد که لو رفت مهریه رو کامل بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این عدالته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 2
      درود بر شما حرف حق میگی
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 1
      یک مورد که در اینترنت هم می تونید سرچ کنید، خیانت همسر در رابطه با شوهر خواهر همسر بودع، که تازه بعد از علنی شدن، شوهر خواهر از همسر خیانت کار خواستگاری کرده و با وی از دواج کرده و نهایتا شوهر اولیه هر دو رو به گلوله بسته.
  • فردین IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 1
    من خودم مردهستم ولی آیا همانطورکه زن خیانتکارموردجزاقرارمیگیره مردخیانتکارهم جزامیبینه یافقط خیانت مختص زنهاست واگرمردی بازنی رابطه نامشروع برقرار کنه مورد بازخواست قرانمیگیره
    • رامین IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 1
      نه متاسفانه مرد متاهل رو بیشتر مجازات میکنن اگه اعدام نشه باید سکه پانزده میلیونی مهریه بده به اضافه نفقه و نحله یا اجرت المثل به اضافه تمام اموالش و اگه زنای محصنه باشه هم امکان اعدام مرد خیلی بیشتره مثل قضیه تاکستان که داستان زنای محصنه بود و مرد متاهل رو سنگسار کردن و آب از آب تکون نخورد ولی خانم متاهل رو نه سنگسار کردن نه اعدام و بعد از چند مدت ازاد شد ولی همچنان یه عده مثل شما میخوان بگن جامعه خیلی به مردان بیشتر اهمیت میده که کاملا برعکسه
  • کیومرث US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    27 3
    باسلام من یکی از همین قربانیان خیانت هستم من بعد از حدود ۱۸ سال زندگی مشترکزنم خیلی خوب مجلسی با یه دختر بزرگ دست توی دست یه مرد گذاشت از زندگی من رفت بیرون بعدا تمام حق وحقوقشو نعل به نعل ازم گرفت توی محل زندگیمون همه می دیدن که اینها باهم قدم میزدن ولی شهادت نمدادن خلاصه این زن تمام زندگی منو نابود کرد وتمام پول زندگیمو گرفت طوری شده نمتونم دیگه ازدواج کنم چون از لحاظ روحی نمتونم به کسی اطمینان کنم
  • علیرضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    27 5
    زن اصلاح بشه جامعه اصلاح میشه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 15
    ازدواج موقت و صیغه از نظر شرعی خیانت نیست.
  • ع... م IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    20 4
    وقتی زن خیانت بکنه بعد تمام مهریه اش راهم بگیره ، این یک رسم میشه هر زنی که خواست مهریه اش را بگیره میره به شوهرش خیانت میکنه شوهر هم نمیتونه باهاش زندگی کنه مجبور میشه مهریه اش را میده طلاق هم میده، قانون الکی هس، همین باعث میشه درصد خیانت از طرف زن زیاد بشه ودر نتيجه درصد طلاق هم زیاد بشه. يعنی مرد جرات نمیکنه به زنش بگه بالای چشمت ابرویه، پسرها موقع ازدواج باید حواسشون به میزان مهریه باشه و مهریه کمی قبول کنن که پرداختش راحت باشه و زندگیشه به هم نریزه.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    19 5
    مرد هفتاد ساله خیانت میکنه چه برسه جونها
  • رضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 2
    سلام باتمام وجووووووودبه تمام مردان ایرانی زحمت کش وخسته میگم که تمام قدهمجوره وهمه جاهواستون به همسرتون باشه.هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت نگین که زن من بهترینه واهل اینکارانیست که خودتونوگول زدین.۶دونگ بهش محبت کنیدوازلحاظ عاطفی هواشوداشته باشین بقرآن هیچ وقت خیانت نمیبیند.یاعلی
  • پ ج DE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 1
    من چهل سال از شوهرم خیانت دیدم بخاطر بچهام وموقیت اجتماییم تحمل کردم بهشیدم اون عادت کرد به خیانت من عادت کردم به بخشش اخرشم درست نشد همیشه کارش را با ایراد کذاشتن روی من توجیع می کرد تو لوندی بلد نیستی اشوه گری نمی دونی همش کار می کنی تو اشتباهی زن شدی حرکاتت مردانه هست پول درمی یاری پول داری تومردمی خای چکار وووواخرشم درفضای مجازی بایکی لیست پنج سال از خودش کوچکتر اشنا شد وپنهانی صیقش کرد .حالا شما بگید باید چه کرد؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 0
    ببین دوست عزیز خیانت در کل اشتباه هست ولی تکرار خیانت دیگه اشتباه نیست بلکه انتخاب است باراول بخشش بار دوم قصاص
  • حبیب IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 3
    هر کی خیانت کرده به احتمال ۹۰ در صد بی مهری دیده ،بی توجهی دیده ،دنبال یکی میگشته که اون خلع رو پر کنه ،(بعضی ها واقعا این کارشونه و شغلشون هست اون قضیه اش فرق میکنه ) ولی خیلی ها هستن که نیاز داشتن به محبت نیاز داشتن به توجه یا نیاز های دیگه که همسرش نتونسته واقعا نیازش رو بر طرف کنه تشنه ب محبت بودن ،ناخواسته به اون سمت کشیده شدن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 5
    سلام اتفاقا هرچی شروخیانت هست زنها باعثشن البته مردهای هیز وبیشرم هم کم نیستن ودور از جون مرد وزنهای خوب
  • ..... IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 4
    چرا ازدواج موقت خیانت محسوب نمیشه وقتی همسر خبر نداشته باشه دقیقا خیانته
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 3
    من یک زن هستم بعد ۲۳ سال با دوتا پسر شوهرم به من خیانت کرده و جالب اینکه من به خا طر این اقا با مدرک دکتری از شعلم استعفا دادم و اومدم شهر مون و پسرم خیانت باباشو تو گوشیش دیده و شوهرم باز انکار می کنه تازه با نزدیکترین دوستم که پسر بیست ساله داره دیگه می تونم چیکار کنم دارم به خاطر بچه هام تحمل می کنم دوستم فقیر و بی پول شوهرمو تیغ میزد والا فهمیدم ده روز فقط منو میزد و تنم سیاه و کبود شده بود مریص شدم منو در حال مرگ به بیمارستان رسوندن و همه فکر می کردند کبودی چشمام و بدنم و دستهام مال کروناست و الان در حدود بیست کیلو وزنم کم شده اما به خاطر پسرم که کوچیکه و به من احتیاج داره باز تو یه خونه موندم این هست روزگار زنهای بی دفاع سر زمینم دوتا پسرهام تیز هوش تو مدرسه تیز هوشان فکر می کنم اگه ول کنم برم ایندشون تباه میشه
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 7
    لطفا نطرات رو بگذارید تو جامعه ما مردها جولان میدن دست زن به هیچ جا بند نیست و مردها هر کاری بخواهند میکنند
    • احسان IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      3 2
      اتفاقا دست مرد به هیچ جا بند نیست زن که راحت مهرشو میتونه بزاره اجرا
  • ebi IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    6 2
    حالم بهم میخوره از ازدواج کردن،تمام نظرات رو خوندم، ۴۲سال سنمه، میترسم از این زندگی های آبکی و دروغین،😔
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 0
    فقط خدا به داد این جامعه برسه
  • صحرا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 4
    منو چشم بسته دادن رفتم....الان بعد از چند سال تازه فهمیدم عشق چیه و چطور زندگی کرد منم آدمم وحق دارم انتخاب کنم شریک زندگیمو الانم یکیو خیلی دوسش دارم نمیدونم چی کنم نمیتونم ازش دل بکنم....درحالی ۲ تا بچه دارم
    • سارا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 0
      سلام شماازدواج کردیدبچه دارید این هوسبازی هست که عاشق کسی دیگه باشیدتوروخداگول نخورید زندگیتان تباهترازاین نکنید
  • بهزاد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    سلام. نظرات متفاوتی از بزرگواران رو مطالعه کردم اما آنچه به نظر بنده میرسه اینه. خیانت نه به خاطر بی غیرتیه نه شهوترانی نه نامردی و نه بی دینی و... بلکه به اعتقاد من خیانت به خاطر عدم بلوغ عقلیه... وقتی زنو شوهری باهم پیمان ادواج می بندند باید همیشه هوای همو داشته باشند و به هم محبت کنند... همه چیز پول نیست... و همچین همه چیز محبت نیست! انسانیت ، عدالت، شرافت،غیرت، وجدان و همه این ها اقتضا میکنه در زندگی مثل یک انسان واقعی رفتار کنیم... اگر مردی خیانت میکنه شک نکنید از زنش بی مهری دیده(سوای از اون اقایونی که ذاتا کثیفن)و اگر زنی خیانت میکنه قطعا از شوهرش کمو کاستی دیده(بازهم استثنا داریم)البته این عرض بندا به معنای توجیح این عمل زشت نیست اما صرفا میخام بگم ک عمده علل خیانت ها و طلاق های عاطفی نداشتن بلوغ عقلی علی رغم بالا بودنه سنه... شوهری ک از ازدواج صرفا ارضای نیاز جنسی رو مد نظر داره یا خانمی ک از ازدواج صرفا ازادی و استقلالش رو مد نظر داره هیجوقت نمیتونن موفق بشن... خیانت چیزی جز جهل نیست، جهل به عملی خلاف انسانیت. شاد و پیروز باشید
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    9 0
    سلام خیانت مثل موریانه به جان زندگی مشترک می‌افتد حالا اگه یکبار باشه شاید کمی بشه اغماض کرد که متاسفانه اکثرا هی به کرات ادامه میابد وخبری از ترک آن نیست چطور میشه بخشید فقط سوختن وساختنه
  • شادی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    عالی بود
  • حداد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    10 0
    بخشش برای کسی هست که خیانتشو گردن بگیره نه اینکه خیانت کنه و گردن کشی هم برای شوهرش بکنه زنها پولکی و مهریه بخور شدن میره خیانت میکنه شوهر هم میخواد طلاقش بده زن هم از خداشه طلاق و مهریه را بگیره این قانون مهریه باید اصلاح بشه که خیانت زن ب شوهر طلاق بدون مهریه میباشد زن هم وقتی ببینه مهریه گیرش نمیاد خیانت نمیکنه
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 1
    حکم شرعی مطلب شما چیست؟ عینا خلاف شرع است.
  • حداد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    7 1
    خیانت مرد یا زن نداره اگر مرد خیانت میکنه طرف مقابلش زن بوده که خیانت کرده یا اگر زن خیانت کرده مقابلش مرد بوده پس نتیجه میگیریم خیانت هم مرد میتونه باشه هم زن ولی تا زن چراغ نزنه مرد نمیره طرف زن زنها در جامعه امروزی با لباس خواب میان تو خیابون مردها هم با چشمشون تحریک میشن
  • مونا IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    5 0
    دوستانی که نوشتن تعداد زنها در خیانت بیشتره البته بعضیام گفتن مردها بیشتره ولی به نظر من مرد و زن نداره هر انسانی ممکنه در زندگی خطا کنه چه مرد و چه زن ولی این بستگی به حس مسئولیت پذیری مرد یا زن در قبال حفظ حریم زندگی و پایبندی به زندگی و اعتقادات دینی دارد
  • من IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    9 0
    در خصوص اون خانمی که گفته بود زن خیانت نمیکنه بنده بهم خیانت شد شرم دارم به کسی بگم بخاطر بچه ام مجبور شدم خفه بشم و هیچی نگم خودم در دایرکت اینستگرام مطالبی ازش خوندم که بعدا کتمان کرد و گفت مربوط به دوستم بوده الان چند ماهه که خواب ندارم و فوق العاده ناراحتم
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 1
    عجب !!!!!!! اگر زنی محکوم‌به رابطه نامشروع شود بازهم حق مطالبه تمام مهریه‌اش را کما فی الساق دارد
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    10 0
    چه زن چه مرد ذاتش کثیف باشه عزیزم درست شدنینیست وسلام
  • زارع IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 0
    با اینکه بحث خیانت کاملا باز نشده و تعریف جامع و مانعی از آن ارایه ندادید، بسراغ شاخه های مختلف آن رفته اید؟ یک مطلب ژورنالیستی زرد بود که هیچ بار علمی و منطقی نداشت
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 3
    سزای زن خائن مرگه نه مهریه باید چنان درسی بهش بدی تا آخر عمرش یادش نره
  • حام IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 1
    چرا فقط بعضیها فکر میکنن خیانت ماله مرداست زنها خیانت نمیکنن من خودم بعداز ۱۰ سال با خیانت زنم مواجه شدم و این خانم من وبچه رو ول کرد رو رفت وبعد هم من که خواستم با وساطت دیگران بیارمش سر خونه وزندگیش با حقه بازی حق طلاق رو گرفت ازمن ورفت دنبال کاراش حالا که منو فرزندم بعد از این عمه سختی داریم زندگی میکنیم بعداز ۱۲ سال سرو کله اش پیدا شده برای آزار واذیت با اینکه ازدواج کرده اومده که فرزندم وآزار بده آخه این چه قانونیه که میزاره اینجور افراد هرکاری بکنن
  • خیانت دیده IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است خیانت هیج دلیل و توضیحی نداره بی ریشگی از دوران تربیت فرد در خانواده اش نشات میگرد ربطی هم به دوران زناشویی او نداره