سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: استقلال در اولین بازی خود در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف داماش خواهد رفت.

 این درحالی است که استقلال در هفته پانزدهم از مسابقات لیگ‌برتر نشان داد تا حدودی تمرکز خود را از دست داده است. آنها مقابل فولاد نمایش همیشگی‌شان را نداشتند. موضوعی که سرمربی استقلال نیز پس از پایان بازی به آن اشاره کرد و گفت: «امروز تیم استقلال نمایش ضعیفی داشت اما سعی می‌کنیم تا بازی بعدی معایب تیم حل شود.»

امیر قلعه‌نویی پس از باخت تیمش مقابل فولاد چندان هم مورد انتقاد قرار نگرفت. نمایش استقلال تا قبل از تعطیلی 15 روزه مسابقات لیگ‌برتر آنقدر خیره‌کننده به نظر می‌رسید که کمتر کسی پس از باخت تیم او مقابل فولاد به خودش اجازه انتقاد داد. این درحالی است که حمایت مدیرعامل باشگاه استقلال نیز کم تاثیر نبود. امیرواعظ آشتیانی در واکنش به باخت تیم امیر قلعه‌نویی گفت:‌ «این باخت‌ها جزیی از فوتبال است و با یک باخت چیزی از ارزش‌های کادر فنی و بازیکنان کم نمی‌شود.»

شرایط استقلال

گویا تیم مدیریتی باشگاه با وجود شایعات فراوان به‌خصوص طی چند روز اخیر در مقام حمایت از قلعه‌نویی و تیمش برآمده است. اگر چه علی فتح‌الله‌زاده همچنان فضا را برای اظهارات  خود مهیا می‌بیند و در تازه‌ترین موضع‌گیری خود تصریح کرده که می‌خواهند امیر قلعه‌نویی را برکنار کنند، مدیرعامل باشگاه استقلال نیز کمترین تمایلی برای پاسخگویی به اظهارات علی فتح‌الله‌زاده از خود نشان نمی‌دهد.

استقلال در بازی امروز خود مقابل داماش تقریبا همه نفرات اصلی‌اش را در اختیار دارد. مجتبی جباری به دلیل مصدومیت همچنان قادر به بازی نخواهد بود، اما پیروز قربانی که در بازی قبل آبی‌پوشان خلا او کاملا به چشم می‌آمد در بازی امروز، تیمش را همراهی خواهد کرد. اما طبق اظهارنظر مدیرعامل باشگاه داماش، مربیان تیم بزرگسالان این باشگاه به تهران نمی‌آیند.

عبدی و استانکو در بازی امروز روی نیمکت نمی‌نشینند

گویا  با دستور امیر عابدینی داماش با تیم امید خود مقابل استقلال قرار خواهد گرفت. نامه‌نگاری رئیس سازمان لیگ با مدیرعامل باشگاه داماش که قصد داشت تیمش را در جام‌حذفی شرکت ندهد نیز در نوع خود جالب توجه بود. در نهایت داماش قرار است بازیکنان امید خود را به تهران بیاورد.البته این امکان هم وجود دارد که پگاه از برخی بازیکنان اصلی‌اش هم استفاده کند.

 قلعه‌نویی:  با تمام توان به مصاف حریف می‌رویم

سرمربی استقلال، دیدار کاملا متفاوتی را نسبت به دیدار با فولاد برای تیمش برابر داماش پیش‌بینی می‌کند.

او از بازی‌های جام‌حذفی خاطره خوشی ندارد و چند سال پیش حتی یک بار مقابل شاهین بوشهر تیمش حذف شده است.قلعه‌نویی در خصوص دیدار با داماش گفت: «بازی با فولاد برای ما تمام شد هرچند که در بحث داوری این دیدار مشکلاتی وجود داشت که واقعا قابل بحث است و ما از این بابت شدیدا متضرر شدیم اما آنها را فراموش کردیم و در شرایط فعلی فقط به داماش فکر می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «حالا نوبت داماش است که باید آن را شکست دهیم. این تیم را در فینال جام حذفی شکست دادیم و سه‌شنبه باید به دنبال تکرار پیروزی فینال جام حذفی باشیم.»
سرمربی استقلال تصریح می‌کند: «قطعا تیم ما به شکل متفاوتی به مصاف حریف خود داماش خواهد رفت. اصلا ما به این موضوع فکر نمی‌کنیم که داماش ممکن است با بازیکنان ذخیره یا حتی امید خود به مصاف ما بیاید. به نظر من مسئولان داماش با این کار خود سعی دارند تمرکز ما را بر هم بزنند اما ما در هر حالتی داماش را دست‌کم نمی‌گیریم و فقط برای شکست این تیم به مصاف حریف گیلانی خودمان می‌رویم.»محمود فکری نیز در گفت‌وگویی تصریح کرد: «شکست برابر فولاد به هر نحوی که رقم خورد برای ما تمام شد.

 دیگر به آن بازی فکر نمی‌کنیم و تمام تمرکز و نیروی  خود را معطوف به دیدارهای آینده کرده‌ایم که یکی از آنها رویارویی با داماش در جام‌حذفی است.»فکری اظهار داشت: «برای ما جام‌حذفی به اندازه لیگ‌برتر اهمیت دارد، چرا که با قهرمانی در این مسابقات هم می‌توانیم به لیگ‌ قهرمانان آسیا صعود کنیم. به همین خاطر حتی مقابل تیم دوم داماش هم با تمام توان به میدان خواهیم رفت.»

تقویت کادر فنی استقلال

رئیس مجمع باشگاه استقلال با ابراز رضایت از عملکرد مدیریت و کادر فنی این تیم گفت: «با یک شکست برنامه‌ها و موقعیت افراد دستخوش تغییر نخواهد شد چرا‌که باشگاه اهداف بلندی را در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا مدنظر دارد که در دراز‌مدت دست یافتنی است.»

مسعود زریبافان، رئیس مجمع باشگاه استقلال درخصوص عملکرد مدیریت و کادر فنی باشگاه استقلال بویژه شکست خانگی این تیم مقابل فولاد خوزستان، اظهار داشت: «شخصا از عملکرد  واعظی آشتیانی و کادر فنی استقلال راضی هستم و با یک شکست نمی‌توان درباره عملکرد آنها قضاوت کرد. ما باید فرصت لازم را در اختیار مدیریت باشگاه قرار دهیم و عملکرد مدیریت را در یک دوره زمانی ارزیابی کنیم.»وی افزود: «به نظر من شکست مقابل فولاد ناشی از ضعف کسی نبود و کادر‌فنی و بازیکنان نهایت تلاش و جدیت خودشان را برای پیروزی در این مسابقه به‌کار گرفتند ولی موقعیت‌های استقلال به گل تبدیل نشد و نمی‌توان این شکست را متوجه شخص خاصی دانست.»

زریبافان تصریح کرد: «شکست پاداش بازی خوب استقلال مقابل فولاد نبود و در این مسابقه استقلال و کادر فنی کاملا بر حریف خود تسلط داشتند و تصور می‌کنم هواداران هم از بازی برتر و مقتدرانه استقلال در این دیدار راضی‌اند هرچند این بازی خوب با کسب نتیجه همراه نشد.»وی با بیان اینکه به‌دنبال حمایت و تقویت هر چه بیشتر از کادر فنی هستیم اظهار داشت: «هرلحظه احساس کنیم استقلال در بخش مدیریتی و فنی نیاز به تقویت و کمک بیشتر دارد، در این زمینه درنگ نخواهم کرد هر چند تاکنون تمام مسائل مدیریتی باشگاه را به هیات‌مدیره و مسائل فنی را به کادر فنی سپرده‌ایم و کمترین دخالت را در این زمینه اعمال کرده‌ایم.»

زریبافان درپاسخ به این سئوال که تاکنون چه بخشی از قرارداد بازیکنان استقلال به آنها پرداخت شده است، یادآور شد: «تاکنون در حد مقدورات، مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم ولی همچنان به‌دنبال جذب کمک‌ها و منابع مالی جدید هستیم تا با تثبیت آنها بتوانیم به تعهدات خود به موقع عمل کنیم.

در این راه هیات‌مدیره و مدیرعامل درکنار بخش اقتصادی باشگاه فعالیت جدی دارند و تصور نمی‌کنم امسال باشگاه به‌رغم رقابت در سه جبهه لیگ‌برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با مشکلات مالی روبه‌رو شود.»

وی در خصوص شائبه کمک‌های بیشتر سازمان تربیت بدنی به باشگاه پرسپولیس برای جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال تاکید کرد: «سازمان همواره نگاه برابری به این دو تیم پرطرفدار دارد و تاکنون نیز در تخصیص‌های خود این موضوع را ثابت کرده است. البته شاید در مقطعی توجه به یکی از این دو باشگاه به لحاظ شرایط آنها بیشتر بوده ولی در نهایت حمایت سازمان به شکلی عادلانه توزیع شده است و نمی‌توان از این نظر به سازمان خرده گرفت.»

کد خبر 69270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز