سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع زمین لرزه هایی با قدرت ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر در محدوده بندر خمیر استان هرمزگان از اعزام دو تیم ارزیاب به محل خبر داد.

کانکس - زلزله هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢٠:٣٧ روز جاری زمین لرزه ای با قدرت ۵.٧ ریشتر مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم، بندر خمیر را لرزاند و دقیقه ای بعد، یعنی حدود ساعت ٢٠:٣٩ نیز زمین لرزه ای با شدت ۵.٨ ریشتر همین محدوده را برای بار دوم لرزاند. 

خالدی با بیان اینکه این زمین لرزه ۵.٧ در عمق ١٠ کیلومتری و زمین لرزه ۵.٨ در عمق ٩ کیلومتری زمین رخ داده است اظهار کرد: دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارت های احتمالی زمین لرزه به محل اعزام شدند.

همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در پی وقوع دو زمین لرزه با قدرت ۵.٧ و ۵.٨ ریشتر که حوالی ساعت ٢٠:٣٧ و ٢٠:٣٩ روز جاری محدوده بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند، تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر ادامه داد: با توجه به عمق و شدت زلزله بلافاصله با دهیاری‌ها تماس گرفته شده و طبق مختصات کانون زلزله، تیم‌های ارزیاب برای بررسی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعزام شدند.

زلزله خسارت مالی خاصی نداشت 

فرماندار خمیر هرمزگان گفت: تاکنون هیچ گزارشی از صدمه جانی یا خسارت مالی ناشی از  ۲ زلزله پیاپی شامگاه شنبه در شهرستان خمیر نرسیده است.

میرهاشم خواستار، افزود: به طور مداوم با بخشداران و دهیاران منطقه در تماس هستیم و وضعیت منطقه به صورت لحظه ای رصد می شود.

وی یادآور شد: برخی گزارش‌های مردمی از ترک خوردگی های جزئی در تعداد انگشت شماری از منازل فرسوده شهر خمیر رسیده که مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

خواستار تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی و بیمارستانی و نظامی و انتظامی در آماده باش کامل هستند و مکان های عمومی مطمئن مانند سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری احتمالی آماده هستند.

به گفته فرماندار خمیر تاکنون هیچ تصمیمی مبنی تغییر فعالیت عادی ادارات در روز یکشنبه (دوم مرداد) گرفته نشده است.

۲زلزله به قدرت ۵.۷ و ۵.۸ریشتر شامگاه شنبه بخش‌هایی از هرمزگان را لرزاند.

سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم آماده شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پیرو وقوع ۲زمین لرزه شدید که موجب نگرانی تعدادی از شهروندان بندرعباس شد، سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم آماده شد.

مهرداد حسن‌زاده افزود: ۶ تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند تا خسارت احتمالی را بررسی کنند.

وی با تاکید بر این که تاکنون گزارشی از خسارت و صدمه جانی نرسیده است از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

درهای مدارس بندرعباس به روی مردم بندرعباس باز هستند

 روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی مدارس شهر بندرعباس و مناطق زلزله زده به روی شهروندان باز است و مردم می توانند در آن مستقر شوند. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، این تصمیم با توجه به زلزله‌های امشب و با دستور استاندار هرمزگان و تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری انجام شده است.

زلزله بندرلنگه یک مصدوم داشت

 فرماندار بندرلنگه گفت: یک نفر در زمان فرار از زمین لرزه دچار مصدومیت و سرپایی مداوا شد.

فواد مرادزاده افزود: این فرد هنگام فرار از ناحیه پا دچار آسیب شده است. 

وی ادامه داد: همچنین دیوار تعدادی از منازل روستای کنخ از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه دچار ریزش و ترک شده است و مقداری هم سنگ ریزه بر اثر وقوع این زمین‌لرزه ها در یکی از جاده‌ها ریخته بود که جمع آوری شد.

همچنین براساس اعلام روابط عمومی استانداری هرمزگان، اتفاقات برق و تیم‌های فنی سایر ارگان‌های دولتی به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند تا در صورت بروز هر گونه اختلال فنی، نسبت به رفع مشکل‌های احتمالی اقدام کنند.

کد خبر 692566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha