دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دزدان اینترنتی که در زمینه کارت‌های اعتباری تخصص دارند، بیش از 5 میلیارد دلار کارت اعتباری در دست دارند.

موسسه امنیتی سیمانتک این میزان را برای ارزش‌گذاری بر اقتصاد اینترنت زیرزمینی حساب‌ کرده‌است.

بیشترین میزان خرید فروش کالاهای دزدی اینترنتی مربوط به کارت‌های اعتباری بوده‌ که 31 درصد تمام کالاهای عرضه شده توسط کلاهبرداران را تشکیل داده‌‌است.

بعد از کارت‌های اعتباری، اطلاعات بانکی با 20 درصد از میزان کالاهای دزدی به فروش گذاشته شده بیشترین میزان را به خود اختصاص می‌دهد.

عدد 5.3 میلیارد دلار از ضرب میانگین کلاهبرداری از هر کارت اعتباری در تعداد دفعات معامله این میزان که توسط سیمانتک مشاهده شده‌ بدست آمده‌است.

گزارش سیمانتک بیان می‌کند که اگر دزدان، تمام حساب‌های دزدیده‌شده‌ای را که برای فروش گذاشته شده‌اند را چپاول می‌کردند تنها 1.7 میلیارد دلار کسب می‌کردند.

سیمانتک در گزارش خود می‌گوید که ممکن است بیشتر حساب‌ها و کارت‌های اعتباری عرضه شده توسط کلاهبرداران فاقد اعتبار باشد ولی با این حال این میزان، ارزش پتانسیل اقتصاد زیر زمینی را آشکار می‌کند.

شماره‌ کارت‌های اعتباری یکی از پرطرفدارترین کالاها در بین دزدان اینترنتی است چرا که برای فعالیت‌های کلاهبرداری مناسب هستند، حتی اگر فاقد اعتبار باشند.

سیمانتک می‌گوید که روش‌هایی مثل Phishing، حمله به بانک‌های اطلاعاتی و Magnetic Strip Skimmer که بین مجرمان اینترنتی بسیار رایج است، مخصوصاً برای دزدی اطلاعات کارت‌های اعتباری طراحی شده‌است و بازار پر رونق کلاهبرداری آنلاین باعث پرطرفداری و رایج شدن این روش‌ها شده‌است.

مشاهدات و مطالعات یک ساله سیمانتک جدی بودن فعالیت‌های زیرزمینی کلاهبرداران اینترنتی را آشکار می‌کند.

مجرمان سایبر با تشکیل تالارهای کفتگوی خصوصی و پنهان به جذب افرادی می‌پردازند که تخصصی در زمینه‌های امنیتی و کلاهبرداری دارند و با این کار اعضای زیادی را در گروه‌های خود جمع می‌کنند.

در این میان کلاهبرداران اینترنتی از روسیه و اروپای شرقی بیشترین اتحاد و قدرت در تولید کارت‌های اعتباری را دارند.

کد خبر 69221

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز