یونس امامی وزنی دارنده مدال طلای مغولستان و تونس از تغییر وزنش برای حضور در مسابقات جهانی صربستان گفت.

یونس امامی

به گزارش همشهری‌آنلاین یونس امامی بعد از شکست در مسابقات جهانی نروژ کارش را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کرد. او با کسب مدال طلا در مسابقات کشوری دوبنده تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد و در این رقابت‌ها که به میزبانی مغولستان برگزار شد مقتدرانه مدال طلا گرفت. امامی امسال هم ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی صربستان خواهد بود. او که ۳روز پیش با شکست رقبایش در مسابقات رنکینگ تونس به طلای وزن ۷۴کیلوگرم رسید بعد از این رقابت‌ها در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری به سؤالات پاسخ داده است.

*از مسابقات تونس شروع کنیم. ظاهرا برای کسب مدال طلا مشکلی نداشتی و همه رقبایت را با امتیاز عالی شکست دادی.

بعد از قهرمانی آسیا از نظر شرکت در مسابقات استراحت داشتم و با تشخیص کادر فنی در تورنمنت تونس کشتی گرفتم که خدارا شکر نتیجه خوب بود. تمام این مسابقات جزئی از آماده‌سازی برای مسابقات جهانی صربستان است و ان‌شاءالله مردم دعا کنند که در صربستان بهترین نتیجه را بگیرم.

*در مسابقات جهانی نروژ در کشتی سوم عملکرد دور از تصوری داشتی و با شکست از دور مسابقات کنار رفتی. برای حضور در صربستان شرایط را چطور پیش‌بینی‌ می‌کنی؟

جهانی نروژ خیلی برایم تلخ بود و مدت‌ها طول کشید تا آن خاطره تلخ را فراموش کنم. وزن ۷۴کیلوگرم مدعیان زیادی دارد ولی در صربستان تمام سعی خودم را می‌کنم تا دست خالی به کشور برنگردم. حدود ۲ ماه کمتر به برگزاری مسابقات جهانی زمان باقی مانده و در این مدت به کمک کادر فنی تمام تلاشم را خواهم کرد تا با بهترین شرایط پایم را روی تشک مسابقات جهانی بگذارم.

*در مسابقات جهانی سال۲۰۱۹ در وزن ۷۰کیلوگرم به مدال برنز رسیدی. به‌نظرت خیلی زود تغییر وزن ندادی؟

حالا دیگر برای افسوس خوردن خیلی دیر شده و چیزی هم درست نمی‌شود. من برای اینکه شانس حضور در المپیک توکیو را داشته باشم از یک وزن غیرالمپیکی به وزن المپیکی آمدم. درست می‌گویید شاید با ماندن در ۷۰کیلوگرم با اینکه وزن‌کم‌کن هم نبودم می‌توانستم مدال‌های بیشتری بگیرم ولی من برای مدال المپیک که آرزوی هر ورزشکاری است تغییر وزن را انجام دادم. حالا هم کشتی‌گیر ۷۴کیلوگرم هستم و برای کسب مدال جهانی در این وزن باید تلاش کنم. آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال المپیک است و من سال‌هاست برای کسب این مدال دارم تلاش می‌کنم.

*بعد از قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا، مسئولان قول‌هایی به شما دادند اما چند وقت بعد گلایه داشتی که هیچ‌کدام عملی نشد. حالا شرایط چطور است؟

اگر اجازه بدهید دیگر راجع به این چیزها حرفی نزنیم. فقط اینقدر بدانید که هیچ اتفاقی رخ نداده و من و تمام ملی‌پوشان فقط برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران و شادی مردم عزیز تلاش می‌کنیم. شاد کردن مردم این روزها تنها انگیزه ماست که تمرینات پرفشار را تحمل می‌کنیم.

کد خبر 692030
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha